Barnevakt

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Har dere hatt barnevakt til deres små enda?
Her begynner begge bestemødrene og hinte og spørre ganske mye, men jeg har virkelig ikke lyst til å reise fra gutten min enda av mange grunner egentlig. Ser ingen grunn til at jeg skal heller. Føler litt frustrasjon over at de ikke respekterer at jeg takker nei ..
 
Ikke noe annet en at farmor har tatt med poden på trilletur et par timer, så jeg kan enten få trent, sovet eller ryddet og vasket. Siden hun fortsatt fullammes hver 2 time, synes alle parter at det ikke et dags for å ha noe lengre pass enda.
 
Ikke noe annet en at farmor har tatt med poden på trilletur et par timer, så jeg kan enten få trent, sovet eller ryddet og vasket. Siden hun fortsatt fullammes hver 2 time, synes alle parter at det ikke et dags for å ha noe lengre pass enda.

Nei det er nettopp det at her er lillemann både puppegal og mammasjuk. Men virker som de bare tenker på sine egne 'lyster' og hinter hver gang. Hvis det er noe jeg MÅ er jo sambo hjemme og lille blir jo ganske gretten bare da, vil ikke ha no særlig flaske.
 
Her har ikke han på 26 mnd hatt annen barnevakt enn når minste ble født, og da var han 23 mnd og han var hjemme. Så tror det blir uhyre lenge til frøkna får være borte fra meg ei natt ;)
 
Neei, har ikke hatt barnevakt enda - og føler ikke for det enda heller.. Han får kun mme og fast føde, så ikke avhengi av meg slik sett, men syns han er alt for liten til å settes bort enda.. :p
Ingen som maser/hinter om å få passe han enda heller da, da de veit at jeg liker å ha unga mine selv.. Storesøster var jo ganske "gammel" første gangen vi hadde barnevakt hun også..
 
Vi var I bryllupet til noen nære venner 30. august, så da var mormor og morfar barnevakt, det gikk kjempeflott. Vi har forberedt oss på den dagen siden før fødselen hehe. De passet han et par ganger før for å forberede oss alle, en gang var han i seng allerede da, det var første gang. Etter det har de passet han 2 ganger til.

De har fått et helt fantastisk forhold, det er så nydelig å se! De har sine egne greier med lillegutt og han er veldig trygg på dem :) Det er fint siden vi bor veldig nærme dem. Men det skal sies at hvis vi ikke hadde hatt det bryllupet så hadde vi kanskje ikke hatt barnevakt så mange ganger.

Her fullammer vi + grøt morgen og grønnsak/frukt rundt kl 15. Han tar flaske, har pumpet masse, men har prøvd ferdigblandet MME fra Hipp et par ganger og det går også fint :)
 
Last edited:
Vi har hatt barnevakt når min søster giftet seg 1.august. Det var tanten min, svigermor passet en halvtime når jeg måtte på Foreldremøte i førsteklasse til storebror(mannen min var på første fotballtrening med storebror samtidig). Gikk veldig fint og tanten min passer gjerne igjen.
 
Trilleturer når det er sovetid på dagtid, men ikke noe annet enda. Puppegal og totalt avhengig av mamman sin. Første ordentlige barnevakt blir nok når hunger games går på kino i november, for der skal jeg :p
 
Ikke hatt leggebarnevakt( eller kveld) men tok lappen da lille var 6 uker og hadde masse kjøretimer og en oppkjøring osv. Har vært hos tannlege og frisør osv men det er alltid min mor eller pappaen som "passer". Hun tar ikke sutt og aldri prøvd flaske.. Blir vel å prøve hvis det er en anledning. Nå er hun helt puppegal kveld og natt. Bare å høre på hjertet/magefølelse og gjøre det man vil. Selv om jeg innrømmer at jeg har vært motvillig til barnevakt og det alltid har gått bra og vært verdt det:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, mamma hadde han en times tid mens jeg var på sykehuset (2 uker siden).
Største har også kun hatt barnevakt mens jeg har vært på sykehus, en time her og der, og da lillebror kom.
Ingen som spør om å få passe de, og jeg spør ikke hvis jeg ikke trenger barnevakt. Ser ikke helt behovet.
Hadde ikke sendt lillebror avgårde for overnatting nå, men eldste kunne de fått låne hvis de ville.

(Hadde sikkert hatt mer barnevakt hvis vi bodde nærmere hverandre.
Bor ca 3 timer unna, så ikke kjempe langt, men ingen av oss har bil.
Så vi er stort sett sammen alle sammen når vi er der eller ho her.
Og selv om vi er sammen alle mann, får jeg jo hjelp).
 
Back
Topp