Barnevakt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
Hvor ofte har du barnevakt og hva betaler du barnevakten? Har du voksne barnevakter eller ungdommer?

Vi har barnevakt ca 1-2 ganger i måneden, men som oftest er det mine foreldre som stiller opp gratis. Nå skal vi for føste gang på nesten 2 år ha en annen barnevakt og jeg er veldig usikker på hva jeg skal betale. Hun er 17 år og datteren til min kusine. Hun tar med seg kjæresten sin også, bør jeg betale begge eller bare hun jeg har avtale med?

Ville betalt berre den du har avtale med. Om ho har med seg nokon til selskap får vere hennar "problem". Ang. sum veit eg ikkje heilt, det kjem an på kor mange barn, alder, kor lenge, skal barnevakta gje dei mat og legge dei? Eller er dei allerede lagt når dokker går?

Kanskje 3-400 for ein kveld viss mesteparten av kvelden består i å sitte i ein sofa og sjå film eller skravle med kjæresten og knaske sjokolade. Ville satt fram noko snacks.

jeg hadde betalt henne ;) så fikk de evt dele, 200 for en kveld kanskje ? Eller er det lite nå fortia kommer jo an på om det er hele dagen å om de skal legge ungen osv :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

William har vært hos min mor de svært få gangene vi har gjort noe uten ham - kan nok telle de gangene på fingrene. I går kveld var min svigerinne her i en time og passet ham mens vi var på foreldremøte på skolen, han er 6 år og dette var første gang det skjedde! Så jeg kan trygt si jeg ikke har mye erfaring på området...

Ikke ofte vi har barnevakt . men her er det som regel familie som kommer og hjelper til mest tanter og onkler!
Bruker ikke og betale de men som her om dagen var den ene søsteren min og passet minste man i 8 timer. Da fikk hun litt penger og jeg hadde gjort klart lunsj til henne her da :)

Her er det familie og nære venner som har passet, så jeg vet ikke hva man betaler... Men jeg ville bare betalt henne, ikke kjæresten. :)

Du har en avtale med jenta. Om hun velger å ta med seg kjæresten, er det for sin egen regning, ikke din.

200 på en ukekvel og 300 på en helgekvel, 500 hvis det er overnatting og morgenstell med i bildet er rimelig :) Ville også kjøpt inn en pose chips, en flaske brus og en sjokoladeplate til dem :)

Har også kun brukt besteforeldre og venner som barnevakt, så har ingen anelse på hva det er vanlig å betale. Men som de andre her sier, så ville jeg betalt den du har avtale med, og så får det evt være opp til dem om de deler eller ikke! Kommer vel litt an på om det er mest bare å være der på fall ungen våkner eller om det innebærer mating, legging osv. Tror jeg fikk 200,- for å sitte barnevakt en kveld da jeg drev med slikt (3 barn og jeg tok kveldsmat og legging), men det er jo over 15 år siden, så vil tro prisen kanskje har økt litt? :-p Fikk også alltid tilbud om noe snacks om det var helg, f.eks potetgull og brus.

Betaler 300 fra f.eks 18.00-22.00. 500 kr fra 18.00-02.00. Mat og drikke samt tv er inkludert. Dyrt m barnevakt.

Min barnevakt er 17,5 år, har vært barnevakt for barna et par år. Hun pleier å sove over. (Har kjent henne siden hun var 2 mnd og hun har bodd hos meg 2-3 uker i året siden hun var 6 år og pappa'n hennes kom på besøk fra utlandet). Betaler henne rundt 400,- Noen ganger mer, noen ganger mindre. Da får hun forsyne seg av det hun måtte ønske i skuffer og skap :)

Ungen er 1 år, eldste blir med besteforeldrene på hyttetur. Det er snakk om ca 4 timer, hvor hun sover minst 3 av de timene. Hun er tidenes greieste unge, så det blir ikke noe jobb på dem. Frukt og snacks vil bli satt frem, ja :) Hun er veldig sunn, så blir nok bare kjæresten som spiser snacks ;)

Jeg har kun brukt familie så betaler ikke. Det har gått alt fra 1 år mellom hver gang vi har hatt barnevakt over natta til kun 1 uke mellom :) sånn normalt 1 natt hver 3 mnd ca. Nå skal vi reise bort 4-5 dager i sommer uten barn..gleder meg vilt :)

Jeg ville kun betalt jenta som skal sitte og jeg hadde spurt hvor mye ho tar for det jeg :)

Vi har vel barnevakt med overnatting 1gang annenhver måned ca, noen ganger sjeldnere andre oftere. Å uten overnatting 3-4 ganger i månden da dagtid/tidligkvell da besteforeldre og tanter/onkler ringer og vil låne ham;) Har kun brukt besteforeldre som overnatting barnevakt til nå, så gir ikke penger...men hender vi kjøper blomster/andre gaver vi vet de trenger eller inviterer på en bedre middag siden de er så utrolig snille og stiller opp og hjelper til. Tanten blir brukt som barnevakt på kveldstid stortsett og da legger vi han stortsett først og betaler kun henne, da ca 200-300kr alt ettersom +snacks og brus så får hun velge om hun deler pengene med de hun har besøk av.

Har sjelden barnevakt. De gangene vi har barnevakt er det mine eller samboers foreldre eller min søster som passer :) En gang passet min onkel barna, men jeg var 5-10 min unna med bil. Var på en utekonsert og den hadde jeg gledet meg til i 6 mnd og den eneste som kunne ha barna var min gamle onkel. Gikk strålende, barna ble lakt før vi dro og jeg kjørte hele kvelden i tilfelle det skulle skje noe og de trengte mamma fort. Har større tilto til mine foreldre, søsken og svigers en til en gammel onkel, derfor ble han brukt som en nødløsning.

Har ikke hatt mye barnepass enda, å når det har vært har det vært besteforeldre, så de har ikke blitt betalt. Vet ikke om jeg noen gang vil bruke annet enn familie/nære voksne venner. Men alle andre enn besteforeldre vil nok få litt betalt da, fordi de ikke ber om å få passe, men det gjør jo besteforeldrene ;p

Vi betaler i "besteforeldre-kvalitets-tid".

Har hatt "ordentlig" barnevakt en gang, da satt nabogutten på 17 år. Da ble jenta lagt og slikt før vi gikk. Og hun hadde hilst på han før og kjente til han. Betalte rundt 500, og fri tilgang på sjokolade og brus. Dette var i tillegg en hverdag.

Her har vi så mange besteforeldre og oldeforeldre som passer, så har aldri brukt barnevskt. Men husker selv at jeg fikk ca 500 kr for en kveld da jeg passet i ungdomstiden.

Back
Topp