Barnevakt

tamlin77

Glad i forumet
Har nå fått mange spørsmål fra forskjellige kjente om de kan låne vesla litt, sitte barnevakt ol. Hun er nå 8 uker, men føler meg ikke klar til å overlate henne til andre enda. Kun mamma som jeg stoler på. De fleste skjønner det når jeg forklarer at jeg ikke er klar, mens andre mener det ikke burde gjøre noe nå. Jeg ammer ikke, men pumper og gir på flaske og dermed virker det som det er fritt frem. Noen andre som ikke er klare til å låne bort skattene sine enda?
Er også noen som aldri vil få lov til å sitte barnevakt da jeg ikke stoler på de i den sammenhengen, hva skal man si til disse etterhvert?
Og til de som ikke lar svigermor passe. Hvordan reagerte mennene deres på det? Her gruer jeg meg veldig til den dagen kommer, og sambo mener hun må jo få en sjanse snart og blir sår når jeg nevner det.
Mange spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe med. Er nok blitt en utrolig hønemor ja!!!

Mine er også 8 uker nå, og det er kun sambo jeg stoler 100% på! INGEN andre får låne dem enda!
Tar sikkert en stund til før jeg tør å la noen andre andre ta dem[:)]

Min er litt over 7 uker og samboeren er den eneste som får passe han lenge av gangen. mamma har hatt han noen timer en kveld mens jeg skulle ærender.
søsteren til sambo er super så hun kunne fått passe når som helst for min del, svigers er veldig greie de og men svigermor er litt mye noen ganger så han kan godt bli litt mere "robust" før han skal til de:)

Her får heller ingen andre passe[:)] Sambo gjør det jo, men ikke klar for noe barnevakt utenfra nei,føles som det er lenge til jeg er klar også,hehe[:)]

Tror storebror var ca 7-8 mnd før jeg hadde barnevakt og det var bare noen timer på kvelden mens jeg og sambo var i middag til et vennepar 5 min unna her vi bor [;)] Har fortsatt ikke hatt barnevakt mer enn noen timer nå og da når jeg har vært nødt... Så hønemor er det nok flere som er ja....!
Misunner av og til de som klarer å gi fra seg ansvaret. Jeg tror ikke jeg klarer det før begge barna har rundet ca 2 år iallefall. Da skal jeg ta meg en velfortjent barnefri helg med sambo!! [:D]
Men hadde jeg bodd nærmere foreldrene mine hadde jeg nok hatt barnevakt og dratt ut en kveld innimellom... Klarer heller ikke å overlate hele ansvaret til svigermor som bor her vi bor.. Det er liksom så mye tryggere med sine egne foreldre som man kjenner inn og ut! [8|]
Til sommeren blir det kanskje en tur ut, men blir nok ikke noe barnevakt før den tid nei. jeg fullammer og hun er jo derfor litt avhengig av å ha puppen i nærheten også.. (Kan jo pumpe om jeg absolutt vil da...) [:)]

Er man ikke klar, så er man ikke klar!
Man skal bruke den tiden man ønsker!
Og man må kunne stole 100% på de som passer de!
Til mine unger har jeg besteforeldre og reservebesteforeldre!

lillegutt er 9 uker og han låner jeg bort til svigermor titt og ofte[;)] noen timer.

Må understreke at med storebror så klarte jeg ikke låne han bort før han var 8 mnd hehe. Litt lettere med nr 2[8D][;)]

Syntes nesten d er "latterlig" at noen tror de skal få passe en 2 mnd'er gammel baby...en trilletur til nøds her..hehe[:D] Grein første gang jeg skulle være borte et par timer fra storesnupp, da var hun et par mnd'er gammel og jeg skulle noen hus nedi gata...[8D]

Her er snuppa bare 4 uker , så jeg er ikke klar for at noen skal passe henne en kveld
eller ha henne på overnatting! Helt uaktuelt!

Svigers og foreldrene mine har passet henne når jeg har vært små turer på butikken, sovet noen timer ol..

Mamma og pappa vil nok ikke ha henne på overnatting alene før hun er litt større [:)]

Jeg ser ikke problemet med å ha barnevakt på en 8 ukers gammel baby. Emrik var på sin første overnatting når han var 2,5- 3 mnd hos svigers. Det synes jeg gikk helt fint. Jeg sendte jo meldinger og ringte får å høre hvordan det gikk. Tror foreldre har bare godt av litt alenetid jeg. Jeg hadde ikke hatt noe problem å hatt barnevakt på Olai nå. Det kommer vi nok til å benytte oss snart av. Får å være ærlig så synes jeg mange her inne er litt for mye hønemor på enkelte ting. Men det er opp til hver enkelt hva dem vil eller ikke med sine barn. Jeg synes det er flott at barna venner seg til å ligge borte jeg. Jeg kan jo legge til at når Emrik var 1,5 år dro jeg og sambo til Thailand uten han, det er det mange som synes er helt bak mål. Jeg ser ikke problemet. Han storkoste seg hos svigers og ikke tatt noe skade av det :)

Storebror var 21mnd før han var hos barnevakt. Da var det 4 timer en kveld. Etter det har det vært noen trilleturer, men ikke langvarig passing. Vi har ikke slekt i nærheten som kan passe, men vi har heller ikke behov for det. Til sommeren skal vi i bryllup når lillesøster er 7 mnd, og da skal mormor passe begge barna. Har ingen planer om barnevakt for lillesøster før det.

Vi har flere slektninger som aldri skal få passe barna. Heldigvis er mannen min og jeg helt enige om det. Vi har ikke sagt noe til dem det gjelder. Når de tilbyr seg å passe sier vi bare nei takk, og sier at vi ikke har behov for barnevakt. Vi unngår bråk på den måten, men det betyr også at vi ikke kunne ha brukt andre barnevakter dersom vi ønsket det.

ORIGINAL: Tyramor

Jeg ser ikke problemet med å ha barnevakt på en 8 ukers gammel baby. Emrik var på sin første overnatting når han var 2,5- 3 mnd hos svigers. Det synes jeg gikk helt fint. Jeg sendte jo meldinger og ringte får å høre hvordan det gikk. Tror foreldre har bare godt av litt alenetid jeg. Jeg hadde ikke hatt noe problem å hatt barnevakt på Olai nå. Det kommer vi nok til å benytte oss snart av. Får å være ærlig så synes jeg mange her inne er litt for mye hønemor på enkelte ting. Men det er opp til hver enkelt hva dem vil eller ikke med sine barn. Jeg synes det er flott at barna venner seg til å ligge borte jeg. Jeg kan jo legge til at når Emrik var 1,5 år dro jeg og sambo til Thailand uten han, det er det mange som synes er helt bak mål. Jeg ser ikke problemet. Han storkoste seg hos svigers og ikke tatt noe skade av det :)

Tror det er lettere for oss som har flere.. Carmen Linnèa skal sove borte for første gang neste lørdag hos svigerinnen min og hun stoler jeg på.. da skal vi på fest. GLEDER meg[:D]

ORIGINAL: Tyramor

Jeg misunner alle som føler jeg klare til å levere fra seg barna til barnevakt. Jeg føler meg trygg på foreldrene mine, og de har hatt henne noen timer. Men andre som ikke har sett henne så veldig mye, og som jeg ikke stoler på har jeg det værre med. Vil gjerne at hun skal bli et par mnd eldre ihvertfall og bedre kjent med de som skal passe henne. Vi som er foreldre for første gang har det kanskje værre, blir nok enklere med andremann.
Når de er 1,5 år så ser jeg ikke noe feil i å dra på ferie uten barna så lenge barnet føler seg trygg på de den er hos. Han var jo på en liten ferie han også[:)]

Vi skal ha barnevakt til Mikkel i kveld[:)] 
Har hatt barnevakt til han tidligere også.. Svigermor har hentet han og tatt han med på senteret, så jeg har fått sove noen timer. Første gang da han var rundt 4 uker. Ikke noe problem i det hele tatt[:D] Han fikk med mat så klart.
Vi har også levert han hos svigers et par timer for å ta oss en skitur.

I kveld blir det litt lenger enn et par timer, for da skal jeg og sambo ut og spise middag og på Sven Nordin - Pappa etterpå. Mikkel skal være hos mamma. Hun klarer fint å ta vare på han den tiden det tar[:)] Han er 7 uker.
Men ja, jeg forklarer og forteller en evighet før vi drar, så jeg er sikker på at hun vet hvordan hun skal blande melk, hvordan han forteller at han er sulten, trenger bleieskift osv.. Hadde nok ikke trengt det, for hun finner jo ut av det selv. Men føler at jeg trenger det for at det skal være greit at jeg drar fra han. 

Føler at jeg og sambo trenger litt kjærestetid av og til også, hvor det bare er oss og vi kan ta litt vare på hverandre igjen[:)] 

Må bare legge til at det ikke er hvem som helst som får passe! Bare besteforeldre foreløpig.. Jeg må stole 110% på barnevakten og jeg må vite at Mikkel har sett dem før. Blir for dumt når venninner som ikke har vært der i svangerskapet sier at de vil passe han. Det er uaktuelt!!

ORIGINAL: MilliVanilli

Her får heller ingen andre passe[:)] Sambo gjør det jo, men ikke klar for noe barnevakt utenfra nei,føles som det er lenge til jeg er klar også,hehe[:)]

sign sign sign!!! Og når den dagen kommer at det er greit så blir det nok MIN mamma som får lov..hehe[:)]

Å ha han på overnatting vil eg ikkje iallefall akkurat nå [:)]
Har ingenting med at eg ikkje stoler på barnevaktene men eg føler meg ikkje klar endå til å han borte på nattå siden han bare er 5 uker [:)]

Men både svigers og mine foreldre har sittet barnevakt hos oss i noen timer når vi skulle diverse [:)]

Med hu eldsta så hadde eg hu på overnatting for første gang når hu var 3 uker!
Og når eg tenker tilbake på det så syns eg det var helt feil av meg når hu var så liten[:)]

Storebror hadde barnevakt for første gang da han var 7 uker gammel...[:)] Jeg og sambo skulle i bryllup 30 mil unna, så Tobias måtte overnatte hos min mamma og pappa... Gikk helt fint!!
Stoler nok mest på min mamma, ja.... Svigers blir liksom ikke helt det samme!![X(]

Får å være ærlig så synes jeg mange her inne er litt for mye hønemor på enkelte ting

Det synes jeg er litt teit sagt for å være ærlig. Alle er vi forskjellige. Noen klarer å gi bort ansvaret, andre klarer ikke det. Barna har det nok akkurat like bra om de ikke er borte fra foreldrene før de er et par år! [;)]

ORIGINAL: mettemor!

Får å være ærlig så synes jeg mange her inne er litt for mye hønemor på enkelte ting

Det synes jeg er litt teit sagt for å være ærlig. Alle er vi forskjellige. Noen klarer å gi bort ansvaret, andre klarer ikke det. Barna har det nok akkurat like bra om de ikke er borte fra foreldrene før de er et par år! [;)]

Jeg tenkte litt sånn generelt da. At du synes det er teit sagt så er det greit for meg[;)] Barna har det selvfølgelig akkurat like bra om de ikke ligger borte. Men de har ikke vondt av det heller. Jeg skreiv at det er opp til hver enkelt [:D]

Min er 2 mnd i dag, og han har vært alene med pappa'n, og svigers har hatt han ett par netter![:)]

Jeg har fått vært ute me vennindene mine ett par ganger, og jeg og kjæresten har fått alene tid uten barna *gull verdt*[:D]
Men er alltid like godt å få de igjen etter en dag borte..

Men er man ikke klar så er man ikke klar, ikke føl deg presset til d hvertfall[:)]

Back
Topp