Barnevakt ved fødsel

Vi har en som blir ca 18 mnd i tiden rundt termin. Vi håper at ei venninne av meg eller søstera mi kan passe han,men da må han være litt mer vant med dem og at de kan gjøre en del ting. Dette blir jo i den tida han skal begynne i barnehage også, så blir mange forandringer for lillemann på en gang.

Kjenner jeg er mest stresset for å forlate min lille baby alene mens jeg føder. Men det går jo bra.

Det er helt likt her, samme alder på storebror når neste kommer. Vi er heldige og flytter nå, og da bor vi et steinkast fra mine foreldre. Så heldigvis Ikke noe problem med mini. Da kommer mamma over og legger seg hos oss :) satser på at spiren kommer før barnehagestart, hjelper nok litt på :p

Heldigvis kan du gjøre han godt vandt med dem innen termin:) har du termin tidlig eller sent i august? :happy:

Det er helt likt her, samme alder på storebror når neste kommer. Vi er heldige og flytter nå, og da bor vi et steinkast fra mine foreldre. Så heldigvis Ikke noe problem med mini. Da kommer mamma over og legger seg hos oss :) satser på at spiren kommer før barnehagestart, hjelper nok litt på :p

Heldigvis kan du gjøre han godt vandt med dem innen termin:) har du termin tidlig eller sent i august? :happy:
Termin 24. August per nå. :) Forrige kom 3 dager etter termin,så håper på samme nå. Må være litt obs på at det blir mye nytt for lillegutt, og at han kan reagere på det. Har ikke vært borte en eneste natt fra han så langt,og blir vel heller ikke det før fødselen. Rart med det hvordan man kan føle det med å forlate sin "lille baby" på 18 mnd for nå føde! :p Må nok bare bli vant til tanken, og skal jo også ha tid å bli kjent med den nye babyen og komme i gang med amming osv der. Ennå vet jo ingen at jeg er gravid, så får begynne å tenke litt mer fremover når det er klart at spiren holder seg fast og faktisk kommer i august!

Vi har to barn og ingen til å passe dem, så jeg føder alene. Gjorde det med nr 2 også fordi mannen ikke rakk seg til sykehuset tidsnok. Jeg ser ikke mørkt på å gjøre det igjen, og han er glad han får komme til "dekka bord" :)

Ser problemstillingen til dere som ikke har familie rundt dere, håper dere finne noen greie løsninger.. Aldri godt å vite når fødselen setter i gang.
Forrige gang gikk vannet mitt om natta, 5 uker før termin. Mannen var bortreist på jobb, prøvde å ringe mamma, men ble til at jeg kjørte til sykehuset selv. Da mannen kom seg til sykehuset utpå ettermiddagen var baby ute etter knapt 2 timer. Legene mente det hadde gått fortere om han var med,for jeg slappet nok ikke helt av før han kom. Neste gang må vi nok til sykehus så fort det skjer noe..heldigvis har vi både besteforeldre og tanter/onkler til jenta vår som kan stille på kort varsel, og evt hente på skolen osv.. Håper mannen er hjemme denne gang, ellers blir det nok til at jeg føder alene, kan ikke tenke meg noen jeg er komfortabel med å ha med.

Termin 24. August per nå. :) Forrige kom 3 dager etter termin,så håper på samme nå. Må være litt obs på at det blir mye nytt for lillegutt, og at han kan reagere på det. Har ikke vært borte en eneste natt fra han så langt,og blir vel heller ikke det før fødselen. Rart med det hvordan man kan føle det med å forlate sin "lille baby" på 18 mnd for nå føde! :p Må nok bare bli vant til tanken, og skal jo også ha tid å bli kjent med den nye babyen og komme i gang med amming osv der. Ennå vet jo ingen at jeg er gravid, så får begynne å tenke litt mer fremover når det er klart at spiren holder seg fast og faktisk kommer i august!

Ja, kommer den til termin blir det alt på en gang. :p har selv termin 4.aug,og sist fødte jeg 3 uker før. Så blir spennende å se.

Har selv ikke vært borte fra han en hel natt. Og nå når jeg er gravid igjen er jeg party brems, og reiser hjem før midnatt. Så blir nok ikke til jeg har han på overnatting. (ser liksom ikke poenget når jeg allikevel kan selv) Men tror det blir trygt nok når han får sove i egen seng i eget hus. Håper jeg :p

Det må jo bare gå bra, om ikke får pappaen være hjemme med han...

Fødslene mine går så raskt at jeg hadde håpet å rekke det mens ungene var på skolen :hilarious: kanskje ikke så smart å ha termin i skoleferien da... men vi har venner og familie i nærheten, så det ordner seg nok!

Back
Topp