Barnevakt over natten

~MineSøteSmå~

Har ei prinsesse på 2,venter en prins i april 15<3
Aprilbarna`15
Vi skal i bryllup når mini er fire mnd. og jeg er så usikker på hvordan vi skal gjøre det.. Synes det er litt vel tidlig med overnatting hos besteforeldre, spesielt om jeg skal høre på det ekspertene sier.. De mener jo at man ikke bør være lengre borte fra barnet enn antallet måneder de er, altså fire timer når de er fire mnd.. Synes det høres litt drøyt ut men.. Hva tenker dere andre damer her inne?

Det med timer pr mnd tenker jeg er litt avhengig av forholdet barnet har til de som skal passe. Dersom den lille kjenner og er trygg på besteforeldrene så tror jeg det er ingenting i veien for at det er lengre enn 4 timer. Du vet nok best selv hva som er greit for ditt barn, og så er det ofte sånn at det er begrenset hvor lenge du klarer å være borte fra barnet selv. Jeg føler at jeg er like avhengig av sønnen min som han er av meg. Rare greier :-)

Vi skal også i bryllup i sommer, da er mine knappe 3 mnd, men det blir ikke over natten, men likevel mer en tre timer tenker jeg.

Det er nok værre for foreldrene enn barnet, er alltid nye "regler" som dukker opp som man må følge. Frøkna vår sov over hos mommo første gang når hu var 6 uker gammel, det gikk så fint atte!:)

Skal også ha mini på overnatting når han er 4 mnd.. Gruer meg som bare det :( Men er nok været for oss voksne. Planen her er å være mye med besteforeldrene føre så han er trygg på de og også la han bli passa noen timer for å se at det går bra.

Jeg hadde med meg storesøster i bryllup da hun var fire måneder gammel. Det føltes riktig for meg, og var dessuten praktisk mtp amming. Men om du er komfortabel med å være vekk fra babyen din noen timer, så er det jo gull at du får litt egentid, og besteforeldrene får kvalitetstid med den lille. Jeg tviler på at babyen tar skade av å være borte fra deg over en natt - i hvert fall ikke når det er et engangstilfelle :)

Her skal mini være en natt med tanta si når han er 3,5 måned. Pluss at hun skal ha hovedansvar for han hele dagen før den natten og. Da det er mitt eget bryllup og bryllupsnatt :-P gruer meg til å ikke ha han på natten, på dagen/kvelden får jeg vertfall se han og være med han rimelig mye :-)

Kan ikke barnevakten være med i bryllupet og sitte på et annet rom? Det gjorde svigermor to ganger med storebror.

Jeg dro bort en natt fra eldstemann da han var nesten 5 måneder, mormor som passet. Ikke noe problem overhodet, pumpet meg for å opprettholde melkeproduksjon og ellers hadde lillegutt det som plommen i egget ;)

Vi skal i bryllup både 20 og 27 juni, og begge barna skal sove hos mormoren sin.
Jeg må nok innrømme at jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg :p Minsten er da 6 uker..

Vi skal ha med mini i bryllup i august, er da 4mnd. Vil ikke være borte fra henne.

Tja, man må jo bare kjenne på slik selv! Men jeg var ikke klar for at storebror skulle sove borte før han var rett over året! Blir nok slik med lillesøster også! Har ikke hatt noe behov for å være borte fra de så lenge så tidlig og så ammet jeg storebror og ammer lillesøster!

Noen som skal ha med baby i bryllup og har tips til kjoler som går an å amme i?

Back
Topp