Barnevakt og rutiner

Godtar myyye fra barnevakter, er ikke så ofte vi har det, og da skal både barn og barnevakt få kose seg litt :)

Når vi har barnevakt får barnevakten gjøre akkurat som hun/han vil mht rutiner.

Sålenge ungen ikke spiser grøt selv i sofaen og er i seng før kl 20 så klager jeg ikke :p

Vi mater ofte 2-åringen med grøt altså. Selv om hun kan spise selv er det kos å bli skjemt litt bort innimellom ;)

Hadde ikke reagert på det :)

Hadde aldri reagert på... så lenge barna har fått mat, kost seg, lagt seg i tilnærmet vanlig tid og huset ikke ser helt bombet og grisete ut når jeg kommer hjem så får de stort sett gjøre som de vil... Nå har vi så og si aldri barnevakt da så en dag/kveld en sjelden gang ut av rutiner tror jeg heller ikke påvirker noe som helst...

Hadde ikke tenkt noe på det i det hele tatt. Barnet har vel fått i seg maten og det er det eneste som betyr noe :).

Ikke barn sjøl enda men har nå sittet litt barnevakt opp gjennom årene.... Tenker det viktigste er at barnet føler seg trygt. Rutiner som når en skal være i seng vil jeg si er viktigere enn hvor maten spises og hvordan... Så lenge ikke det er masse gris igjen som ikke blir ryddet opp...

Skal være litt annerledes med barnevakt ;) det som huskes i ettertid :-)

Hadde ikke brydd meg om det nei :) Når det kommer til generelle rutiner når man har barnevakt så er jeg ikke så streng, er så sjeldent vi har det så da koser både unger og barnevakt(ene) seg . Hadde det vært ofte (flere kvelder i uka), så ville det nok vært annerledes ;)

Ser virkelig ikke noe problem med akkurat det...
Når du sier utenfor rutiner så tenker jeg på slikt som at ungen er oppe en time ekstra eller at de glemte å pusse tennene eller at ungen får sove i foreldrenes seng i stedet for sin egen. At ungen en kveld blir matet går vel kanskje bare på at barnevakt og barn ville kose, eller at hun ikke visste hva som var rutinene, og i tillegg tenker jeg at det gjør det jo litt lettere for barnevakten spesielt hvis det er snakk om en ungjente liksom, i forhold til at grøt kan være noe svineri å forholde seg til.

Så lenge ungen fikk mat så hadde e ikke brydd meg om de så satt på gulvet ;)
Men vår barnevakt følger klokka. Vi har bare sagt at kveldsmaten er i barnetv-tid og han ska vær i seng kl 19.00. Og at ho må huske å pusse tennene hans.

Back
Topp