Barnevakt og rutiner

89modellen

Betatt av forumet
Hvor mye utenfor rutiner godtar dere når dere har barnevakt ?
Er det ok at barnevakten lar barnet sitte på fanget å spise istedenfor i spisestolen sin? Hmm..

14 mnd. Spiser grøt til frokost og kvelds og griser en del.. Skjønner ikke hvorfor hun måtte ha han på fanget.

Jeg tenker at så lenge barnet får i seg mat, så er det greit. Men hvis du helst vil at han skal sitte i stolen sin å spise, så må du si klart ifra om det til barnevakten :)

14 mnd. Spiser grøt til frokost og kvelds og griser en del.. Skjønner ikke hvorfor hun måtte ha han på fanget.
Har det noe å si da? Ungen koste seg sikkert :) mer praktisk i stol da men.

Personlig synes jeg (den gang) det var et herk å ha de på fanget mens de fikk grøt (de få gangene de måtte sitte der)..

Men kunne ikke falt meg inn å reagere på at barnevakter gjør det..

Jeg er ikke så detaljorientert når jeg har barnevakt. Det viktigste for meg er at ungen har det bra, er trygge og at rutiner stort sett holdes (de får mat, pusser tennene før leggetid og at de blir lagt - helst til vanlig tid, men klikker ikke om det blir litt senere.) Om barnevakten ikke gjør ting på min måte bryr jeg meg fint lite om. Da lærer barnet mer at vi mennesker er forskjellige og at det ofte finnes mer enn en måte å gjøre ting på :)

Enig med de andre her. Jeg hadde ikke reagert på det, så lenge ungen får i seg maten og har det fint :)

Hvor mye utenfor rutiner godtar dere når dere har barnevakt ?
Er det ok at barnevakten lar barnet sitte på fanget å spise istedenfor i spisestolen sin? Hmm..
Hadde ikke hatt noe problem med det nei. Men jeg hadde ikke likt om de hadde tatt henne inn i stuen etter leggetid fordi hun ikke sovner feks. Eller at de gir henne ting som jeg ikke vil de skal gi. Men om hun spiser her eller der ser jeg ikke helt problemet med.

Ser virkelig ikke problemet!

Når noen er barnevakt så vil jeg at de skal kose seg og gjøre ting på sin måte, så lenge barnet er trygg på det og at barnet har det bra:)
Skjønner ikke at noen kan reagere på at barnevakten har barnet på fanget når h*n spiser, bare koselig det vel?
Jeg pleier å si ifra hvilke rutiner jeg vil at skal følges og hvor strengt det skal følges, alt annet gjør de som de vil så lenge barnet koser seg:)

Back
Topp