Barnevakt og fødselen

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvordan er planen deres i forhold til fødselen og barnet/barna dere har fra før?
Hvem skal sitte barnevakt? Skal dere vekke barnet/barna og kjøre de til barnevakta hvis dere må inn om natta? Kommer barnevakta til dere?
Hvor lenge tenker dere å ha barnevakt?
:)
 
Her tenker vi at mamma'n min skal passe poden når vi må inn til sykehuset. Kommer til å vekke han og kjøre han til henne (10 minutter) hvis det starter på natta.
Starter det mens han er i bhg så sender vi bare mld til mamma og sier ifra, så henter hun han til vanlig tid.
Men så jobber mamma nattevakt den helga jeg har termin.. Og da står vi litt fast egentlig :/
Håper virkelig babyen kommer enten før eller etter helga :p
I verste fall får vi gjøre klar reisesenga og ta han med på jobben til mamma o_O Er jo ikke ideelt det heller da men.. Sukk.. Vanskelig dette her :p

Tenker at mamma skal levere som normalt i bhg (hvis det ikke skjer i løpet av en helg), og så får vi bare se hva som passer best for alle sammen. Mamma er heldigvis veldig glad i overnattingsbesøk, så hun hadde nok ikke hatt noe imot og passet poden mens vi ligger på sykehuset :)
Mannen skal riktignok hjem og sove da, klarer ikke å sove på sykehus :p
Så regner med mannen og mamma bytter på hvem som har poden mens jeg og babyen er på sykehuset.
 
Her blir vi jo igangsatt så her er barnevakt ordna fra onsdag som kommer til søndag evt mandag om det blir nødvendig:)
 
Her skal også besteforeldre være barnevakt. Har tante og onkel i backup. Om det skjer på natta kommer de hit.
 
Her blir vi jo igangsatt så her er barnevakt ordna fra onsdag som kommer til søndag evt mandag om det blir nødvendig:)
Åh, så greit det hadde vært å vite sånn noen lunde når babyen kommer :) Hadde gjort ting mye lettere!
Så spennende at det er så nærme nå! Ønsker deg masse lykke til nå, i tilfelle jeg ikke rekker/husker det senere ;)

Har selv termin om 6 dager, så kan jo skje når som helst nå :)
 
Her skal også besteforeldre være barnevakt. Har tante og onkel i backup. Om det skjer på natta kommer de hit.
Prøver å finne backup vi også, siden mamma har nattevakthelg den helga jeg har termin.. Ikke lett!
Må høre med broren til mannen og kona hans :)
Er ikke hvem som helst jeg stoler nok på å overlate poden til :p
 
Planen er å bruke søstra til samboer som bor i samme kommune. Men tror nok ikke han tør å kjøre innom på vei til sykehuset, og vi har fått beskjed om ikke å drøye tida pga styrtfødsel sist gang. Så om det starter på natta, blir det at vi tar med frøkna dit også slipper av meg på føden, så kjører nok han og leverer henne. Har ikke lyst til å føde i bilen:p
 
Prøver å finne backup vi også, siden mamma har nattevakthelg den helga jeg har termin.. Ikke lett!
Må høre med broren til mannen og kona hans :)
Er ikke hvem som helst jeg stoler nok på å overlate poden til :p
Vi har også noen veldig snille naboer som har sagt mange ganger at vi bare må ringe dem. Føler ikke at jeg kjenner dem godt nok, men godt å vite at det er en mulighet om det skulle bli helt krise!
 
Besteforeldre som skal passe her :) starter det på natten kommer de hit så slipper han å ut på natta :) han blir hjemme hos dem til vi reiser hjem igjen fra sykehuset :)
 
Her er det svigermor som skal passe, og skjer det på natta så kommer svigermor til oss, eller på dagtid så kan det være at hun må hente i bhg. Pappaen skal verfall ellers såve hjemme så vi trenger kun barnevakt når fødselen skjer :)
 
Her er det svigermor som skal passe, og skjer det på natta så kommer svigermor til oss, eller på dagtid så kan det være at hun må hente i bhg. Pappaen skal verfall ellers såve hjemme så vi trenger kun barnevakt når fødselen skjer :)
Samme her :p
 
Her er planen at besteforeldre kommer til oss, de har 2,5 times kjørevei :-o backup er onkel og tante.
 
Avtalen var å ringe farmoren og farfaren så skulle enten farmor komme opp til oss om det var på natta og sove hos oss, levere i bhg og hente og at frøkna skulle overnatte der om fødselen tok lang tid/ vi fikk familierom osv. Skjedde fødselen på dagen skulle vi også ringe, og enten levere eller at de skulle hente i bhg om det var ukedag.

Nå skjedde det i går så da leverte vi hun hos dem, og hun skal overnatte der til vi kommer hjem. Hun stortrives hos dem og er veldig trygg og glad i dem :)
 
Samboern har 2 fra før og jeg en. Så har vi 2 hunder og 3 katter :p så vi har alliert oss med svigermor og svigerfar :) de bor en halvtime unne og de kommer hitt når vi må dra. Har egentlig termin 27 desember, men har sagt jeg kan forvente fødsel allerede i slutten av november :) skulle noe skje i jula, så skal jula feires hos svigers. Så da får ungene feire jul uansett hva som måtte skje her :)
 
Siden jeg har en historie med styrtfødsler må jeg ringe taxi, så føden for å be de gjøre klar smertelindring.
Så får mannen ringe mamma som skal komme å passe ungene. De skal få sove hvis det er natt. Er de på skole og barnehage får hun hente :)
 
Her har vi tre forskjellige som kan stille opp ;) så svarer ikke pappa og kona er det bare å ringe neste! Vet aldri hvordan pappa jobber heller så greit å vite jeg har flere som kan ta de store trolla om noe skjer :)
 
Planen er jo mammaen min, men hvis hun er på jobb, så tar det henne hvertfall 2 timer å komme seg hit (jobber i Oslo, så pendler med buss) minste her er bare i BHG annenhver dag, så han må vi evt ta med oss til sykehuset, så får mamma komme rett dit å hente. ( så håper jeg fødsel ikke tar så veldig lang tid) skjer det på ettermiddag/natt/helg så bor mamma 40 min unna, da må vi vente, eller få ei venninne av meg her til å passe dem til henne kommer. Eldste går hjem fra skolen med en venn, og de skal være sammen hver dag etter skolen. Og fått beskjed om å gå hjem til vennen hvis ikke jeg er hjemme (da blir de alene en halvtimes tid, men det klarer de:)) de har også med telefoner, så de kan ringe hvis de lurer på noe. Bare håper vi får alt til å gå opp i opp den dagen det skjer :eek:
 
Mamma som skal passe barna her:) hun kommer hit når vi må dra på sykehuset. Hun bor 10 min unna. Hvis det skjer når mamma er på jobb, så har vi svigers, svoger eller naboen som evt kan komme:)
 
Åh, så greit det hadde vært å vite sånn noen lunde når babyen kommer :) Hadde gjort ting mye lettere!
Så spennende at det er så nærme nå! Ønsker deg masse lykke til nå, i tilfelle jeg ikke rekker/husker det senere ;)

Har selv termin om 6 dager, så kan jo skje når som helst nå :)

Tusen takk :)
Skulle gjerne gått til termin men desverre pga hyperemesis så får jeg ikke det. Nå har jeg vært innlagt siden fredag og føler først i dag tirsdag at formen er stigende. Jeg har kastet opp én gang etter at jeg ble innlagt og det var fredag! Har greid å spise de fire måltidene gjennom dagen og drikker en god del, likevel har jeg nå fått skjema som skal fylles ut i forhold til mat og drikke. Men jeg er nok mer rusta for å gå gjennom en igangsetting nå og en fødsel enn det jeg var før jeg ble innlagt. Legene her er fantastisk og jordmødrene, de lar meg stort sett være alene men likevel er de på hugget visst jeg ikke har spist nok :p
 
Back
Topp