Barnevakt og alder

ranveigl

Forelsket i forumet
Har dere barnepike, hvor gammel eventuelt? Skal muligens ha barnepass til lillegutt på 15 mnd til lørdag. Det er snakk om 4-5 timer, til ca 00. Han bruker nærmest aldri å våkne etter han legger seg i 7 tida. Barnepiken er 13 (blir 14)år, skal ha med ei venninne. Begge er godt vant med små barn, har vært barnevakt før, modne jenter. Men jeg er veldig usikker. Synes dere de er for unge? Vi er imidlertid ikke langt unna om noe skulle ske, og vi har nabo vegg i vegg som ser innom.

Min søster på 11 ser etter gutten min av og til, og jeg etterlater han heller til henne enn til min bror på 16.. Så lenge de er modne og ansvarsfulle, så skulle jo ikke det være noe problem!

Jeg overnattet med unger faktisk fra jeg var 10 år. Jeg satt barnevakt hver eneste helg (for forskjellige familier). 
Men jeg tror nok det går fint. Halo, de er 13 - ikke 8. Skjønner at du er litt bekymret, men tror ikke det er noe å stresse for. Det er jo bare noen timer

Søstera mi på 13 pleier å ha han om jeg trenger barnevakt iblandt :) Både om dagen og om kvelden, og det går alltid fint det :) Hvis det er noe (hvis jeg er på jobb) ringer hun bare mamma, ellers hvis jeg ikke er på jobb ringer hun meg :)

Selv har jeg vært barnevakt for søskenbarna mine (til og med over natta) siden jeg var 10 :P både med min 2 år eldre kusine og alene :P 

jeg begynte å sitte barnevakt (alltid alene) som 12åring. hadde glatt ansatt meg selv. men ikke alle 12åringer. det er forskjell på ungdommer, så må nesten se ann hvor ansvarsfulle de er uavhengig av alder.

greit nok at barn på 11-12 år kan være flinke med barn osv, MEN hva om det skulle hende noe alvorlig.. Er da denne 11-12 åringen klar over hva h*n skal gjøre, kan h*n førstehjelp feks? Men det er mine tanker da... :)

greit nok at barn på 11-12 år kan være flinke med barn osv, MEN hva om det skulle hende noe alvorlig.. Er da denne 11-12 åringen klar over hva h*n skal gjøre, kan h*n førstehjelp feks? Men det er mine tanker da... :)

Back
Topp