Barnevakt for en natt/helg

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Har dere hatt barnevakt? Eller at barnefar har tatt med seg den lille bort en helg? Syns jeg ser flere som har gjort det, men jeg har hele tiden tenkt at hun er så liten enda. Barnevakt har vi hatt én gang, og da var det bare snakk om ett par timer.

Mannen snakket om å ta henne med ei helg/en natt på hytta, men at det måtte bli om ei stund og jeg var forsåvidt enig. Men jeg kjenner at jeg hadde nok hatt veldig godt av litt "fri". Hun ammer ikke noe særlig lenger(kanskje ett par ganger i døgnet, men er ikke veldig interessert i puppen i det hele tatt).

Hun har de siste ukene våknet grytidlig om morgenen og sover nesten ikke på dagtid, så jeg er utrolig sliten. For å ha nogenlunde energi gjennom dagen er jeg nødt til å legge meg klokken 20, og det hadde vært så utrolig deilig å få sove litt og bare ta det helt rolig en dag uten å måtte tenke på en baby som skal aktiviseres hele tiden.

Noen som har "sendt bort" babyen sin en natt/helg?

Vi har sendt hun over til både mamma og svigers for en og en natt. Hadde nok klart en helg.
Så klart er de små og trenger oss men eg tenker også at vi har godt av det. Både vi og baby. Og besteforeldrene ber jo om å få ha hun og koser seg så fælt meg overnattingsbesøk, så eg ser ikke at det er noe grun for å ikke gjøre det. Spesielt vist hun er med pappaen sin, han har jo full kontroll regner eg med så da er det bare bra for deg.
Mamma trenger å funke for å kunne ta vare på baby, og da betyr det av Og til at mamma må ha fri fra baby, dette er min mening ihverfall :D

Her hadde samboeren med seg mini en helg på hytta alene for to uker siden. Lillegutt var da 8 mnd. Da hadde vi hatt mye søvnproblemer en stund og jeg trengte å sove uten å våkne hver time natta gjennom. Fikk også hatt venninner på besøk for noen glass vin. Veldig deilig å kunne gjøre noe annet for en gang skyld. :) Tror gutta koste seg glugg ihjel og den eneste som syns det var vanskelig var jeg. Hytta er bare en times tid unna så det hadde ikke vært vanskelig for de å reise hjem om det skulle oppstå noe problemer.
Er veldig enig i det LilleE <3 sier, mammaen må ha det bra for at babyen skal ha det bra :)

Det er vel en tommelfingerregel at du kan være borte fra babyen like mange timer som den er måneder.
Når det er sagt så er jo mors helse viktig så hvis mor må ha litt fri for hun er utslitt så veier jo det også tungt.
Har selv bare vært borte noen timer på dagtid. Prøvde å ha mamma hos oss en kveld etter at han var lagt, men han våknet og jeg måtte dra hjem for han la seg ikke til å sove igjen.
Skal på konsert i september så er spent på om han våkner da også.:)

Her har begge besteforeldre hatt lillegutt over ei helg hver, flere ganger. Han storkoser seg :) tanten har passet han en dag her og en dag der. Ingen problem i det hele tatt.

Har hatt ham noen timer her og der hos besteforeldrene, latt ham være alene med pappaen og. Men har stort sett kun vært en natt. I starten av august så skal vi bort på jentetur en helg, og han blir igjen med pappaen. Spent

Vi har ikke gjort det, meste hun har vært borte fra meg er en natt, med pappaen. Vi deler på nettene :)

Men jeg tror det vil gå fint så lenge babyen kjenner personen. Jeg kunne f.eks hatt min baby hos mine foreldre i noen dager, fordi hun kjenner dem, men ikke sammen med svigers for hun kjenner ikke dem. De har vært lite sammen med henne.

Da jeg fikk førstemann så ble jeg alvorlig syk og lå tilsammen på sykehus 1 mnd. Babyen var 3 uker sammen med min samboer, og det gikk finfint.

Vi har bare hatt barnevakt et par timer i forbindelse med et foreldremøte og en begravelse, men jeg har heller ikke følt behovet for noe mer ennå. Frøkna har litt lakenskrekk og må ofte ha en del kos på kvelden før hun kan sovne for natta så jeg er ikke helt komfortabel med å gå fra henne på kveld/natt. Det er bare min mamma som kan komme på besøk og plukke henne opp med en gang, alle andre trenger hun litt tid for å venne seg til, tenker derfor at når vi har lyst på barnevakt så blir det henne .

De to gangene vi har hatt barnevakt så har de fått ganske klar beskjed om at de MÅ ringe hvis hun ikke roer seg og at hvis jeg kommer hjem og merket at hun er krakilsk og har grått lenge så kommer det til å gå laaaang tid før vi ber om hjelp igjen. Det så det ut som de forstod veldig godt og det gjorde det en hel del lettere for meg å gå fra henne.

Vi har vært heldig med et barn som er veldig grei når det gjelder søvn, men jeg har også vært der at jeg har sagt til samboeren at han bare må ta henne fordi jeg har måtte sove. Som de andre her også skriver så er det viktigere at du får litt energi enn at barnet et sammen med deg 24/7. Også et det bare å avtale at han kommer hjem eller ringer hvis barnet slår seg helt vrang så har du den tryggheten, selv om det mest sannsynlig går helt fint ;)

Ja svigermor hadde henne en helg da vi koste oss på festival:) og så hadde pappaen hennes henne med seg en tur med en overnatting. Jeg skulle egentlig ut, men ble syk så var greit å være alene likevel. Begge gangene gikk supert:D tror ikke de har vondt av det sålenge de kjenner godt den som skal ha de:)

Har kun hatt barnevakt pgs en dags operasjon og mr undersøkelse. Jeg er personlig ikke klar for å ha barnevakt, men måtte ved disse anledningene, men som du sier selv du kunne tenkt deg litt fri, å må si jeg kjenner meg I gjenn I det, men jeg får meg ikke til det, så jeg prøver å ta små puser når hun sover.
Men jeg tror og synes du faktisk fortjener på en måte litt tid for deg selv, til å slappe og hente krefter:) så ja ta deg fri en kveld/natt med god samvittighet ♡

Vår sønn er født i mars '16, og har foreløpig kun hatt barnevakt noen timer av gangen. :)

Back
Topp