barneutstyr

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Hva har dere kjøpt av ting og utstyr dere trenger? Jeg er førstegangs så trenger å kjøpe alt:) noe skal jeg få låne av bekjente..
Jeg har kjøpt vogn, vognpose og litt klær:) gler meg til å kjøpe enda mer. Nå er jeg 20 uker, så nå føler jeg der er litt mer "lov" og ekte;)

Var sånn med vår første også :) Men endte med alt for mye som vi ikke brukte :p Men alt av litt sånn store ting må du jo ha ;) Seng, vippesol, bæresele( om du ønsker), trip trapp stol, sengetøy, dyne, klesskap? Og så kan du jo kjøpe ting litt etter barnet er født også, så ser du kanskje behovet for hva du trenger ;) Gratulerer med halvesi :)

Var sånn med vår første også :) Men endte med alt for mye som vi ikke brukte :p Men alt av litt sånn store ting må du jo ha ;) Seng, vippesol, bæresele( om du ønsker), trip trapp stol, sengetøy, dyne, klesskap? Og så kan du jo kjøpe ting litt etter barnet er født også, så ser du kanskje behovet for hva du trenger ;) Gratulerer med halvesi :)

Takk:) ja, det er mye jeg trenger! Heldigvis er det en gild ting å bruke penger på:)

Takk:) ja, det er mye jeg trenger! Heldigvis er det en gild ting å bruke penger på:)
Ja, det er det, var absolutt verdt det den gang vi gikk til innkjøp av alt :) Men nå blir det jo en del arv fra storesøster :) Men vi får en gutt nå, så en del av klærne må byttes ut :p

Ja, det er det, var absolutt verdt det den gang vi gikk til innkjøp av alt :) Men nå blir det jo en del arv fra storesøster :) Men vi får en gutt nå, så en del av klærne må byttes ut :p

Greit at noen ting kan gå i arv:) hvor mange år blir det mellom dem? Vil tro det er gildt å kunne kjøpe nye klær og, med god samvittighet, siden han ikke kan gå med så mye jenteklær:)

Heldigvis trenger du kun klær, bleier og pupp/flaske i begynnelsen. ;)
Du har god tid etter fødselen til å kjøpe alt du trenger. ;)

Greit at noen ting kan gå i arv:) hvor mange år blir det mellom dem? Vil tro det er gildt å kunne kjøpe nye klær og, med god samvittighet, siden han ikke kan gå med så mye jenteklær:)
Det blir 4 år mellom de :) Så her arves det meste i en god stund fremover :) Det skal du bare ha kjære deg :D Go crazy banana :D

Hva har dere kjøpt av ting og utstyr dere trenger? Jeg er førstegangs så trenger å kjøpe alt:) noe skal jeg få låne av bekjente..
Jeg har kjøpt vogn, vognpose og litt klær:) gler meg til å kjøpe enda mer. Nå er jeg 20 uker, så nå føler jeg der er litt mer "lov" og ekte;)
Nada enda ;)

Har bare kjøpt et par rosa ullbodyer og en longs, samt ei sånn nattlampe som gir stjerner i taket og spiller musikk. Har det meste av store ting etter gutta, godt brukt, men får holde en runde til... ;)

Får arve en del klær etter guddattera vår også, så da må vi ikke handle inn alt av klær heller, og så tenker jeg at noen ting kan brukes etter gutta. ALT trenger jo ikke være superjentete!

Kosa meg også veldig med "redebyggingen" da jeg ventet første, selv om vi arva så mye klær at jeg kjøpte minimalt selv og vogn og mye annet ble kjøpt brukt. Husker den følelsen da barnevogna sto i gangen... Magisk! :)

Har kjøpt stellebord og stellematte, babynest, og alt for mye nøytrale klær siden vi ikke har OUL før på onsdag. Kommer til å ta helt av på klesfronten kjenner jeg ;)
Vugge som går i generasjonsarv står hos svigers, og sprinkelsenga er hos mamma, siden vi får den som tantebarnet har brukt. Var akkurat den vi ville ha kjøpt uansett, så det passer jo bra ;)

Er litt usikker på vogn enda... :)

Førstegangs her. Har kjøpt brukt sprinkelseng(ny madrass osv), bestemor strikker hentesett og farmor strikker vognteppe, og så har vi kjøpt ny vogn :) og noen klær, men prøver å ikke overdrive(vanskelig), tror det kommer noen klær i gaver også :)

Vi har det meste fra før. Fordelen med å begynne å kjøpe inn tidlig er jo at du storsett kan få alt på tilbud, om man følger med. Men av store ting er jo det greit å ha vogn, stellebord, bilstol og seng på plass før babyen kjem. Kjedelig å måtte løpe rundt etter det når babyen er nyfødt. Ellers er jo det greit å ha litt klær klar. Men man får jo gjerne mye gaver til den lille, så greit å ikke kjøpe alt.

Jeg må kjøpe inn klær til babyen, siden jeg får gutt denne gangen. Ellers tenkte jeg å kjøpe bilstolpose, siden babyen kommer i september. Tenker det blir kjekt å ha siden babyen må være med på barnehage levering og henting.

Her kommer nr tre, og siden vi har en av hver fra før har vi egentlig alt vi trenger. Men vi har bestilt ny vogn, og kjøpt et brukt bilsete av søsteren til mannen siden vi trengte et som tar mindre plass enn det vi har. Og så har jeg kjøpt to bodyer og en bukse. Vil ikke kjøpe mer før jeg har gått gjennom det vi har på loftet og sett hva vi trenger :)

Vi har det meste etter første barnet. Men vil ha en ny seng fra ikea som jeg kan ta av den ene siden på. Åsså må vi kjøpe smokker og tåteflasker. Så vil jeg kjøpe noe mere dill. Jeg håper at vi skal til ullared til neste helg/uka :) Der har de masse barne ting :)

Har ikke handla noe enda, skal på ul på onsdag og tenkte å shoppe etter d skal på IKEA og kjøpe kommode til babyen denne uka så jeg har noe å putte klærne i:D

Her har vi kjøpt vogn, seng, vanlig kommode på IKEA som brukes som stellekommode og veldig lite klær. Har en del etter nr 1, men har kjøpt mer nøytralt denne gangen. Bilstolpose, bilstol og diverse annet småting har vi også kjøpt. Mangler egentlig alt innen amming, samt smokker og babycall! :happy:

Jeg venter mitt første barn! - hittil har vi dette klart:

Kombivogn
Bilstol og bilspeil
Vippestol (brukt)
Bæresele
Vugge har vi etter barnefar
Saueskinnpose til vogn etter barnefar
Dyne til vogn og dyne til seng+ sengesett
Babynest
Kjørepose til bilstol (brukt)
Vognpose strikket i ull med dundyne inni(hjemmelaget av ei venninne)
Tripptrapp-stol etter meg

I tillegg har jeg kjøpt det meste jeg trenger av klær den til den første tiden ☺ Jeg elsker å shoppe til den lille! Vi kjøper en stor/kostbar ting hver mnd for å spre utgiftene litt!

Vi venter også vårt første barn, og har også begynt å kjøpe inn en del for å søre utgiftene litt... Foreløpig har vi kjøpt:
- vogn
- bilstol
- bæresele
- babycall
- vognpose
- bilstolpose
- maaaaaasse klær!

Har det meste som skal gjenbrukes etter storesøstera. Men har kjøpt litt nytt ullundertøy på salg. Koselig :) Det er også noe utstyr som jeg ikke hadde med første som jeg skal kjøpe etterhvert.

Back
Topp