Barneutstyr

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Tenkte vi kunne dele erfaring med de store tingene man kjøper til babyen/barnet :)

- Er du fornøyd med vognen din, hvis ikke hva ville du hatt annerledes?
Hvilken vogn/vogner har du?

- Er du fornøyd med vognposen din, hvis ikke hva ville du hatt annerledes?
Hvilken pose/poser har du?

- Er du fornøyd med stellevesken, hvis ikke hva ville du hatt annerledes?
Hvilken har du?

- Er du fornøyd med sengen du har, hvis ikke hvorfor det?
Hvilken seng har du?

- Er du fornøyd med stellebordet dit. Hvis ikke hva kunne vært annerledes?
Hvilket har du?

:)

• Liker
Reactions: Io
Tenkte vi kunne dele erfaring med de store tingene man kjøper til babyen/barnet :)

Hvilken har du?

Hvilken seng har du?

Hvilket har du?

Kan starte jeg :)
Har emmaljunga super nitro med super viking understell. Elsker vognen min ❤️
Jeg hadde risarosa sin og synes lille N bestandig var kald på bena, så for oss fungerte ikke den. Har en voksi urban nå til vinteren :)
Jeg har en stelleveske som fulgte med vognen og en yummy mom som ble kjøpt i London :)
Forresten hadde jeg en simo først. Veldig ålreit, men alt for tung for min rygg... Har svingbare hjul på den vi har nå :D
Har en seng fra ikea. Hunsvik tror jeg den heter og den er pen å se på og fornøyd med den ellers også :) lille N samsover med oss enda og vi trives med det :)
Vi har stellebord som heter Kasper tror jeg. Kjempefornøyd :) ser ut som en vanlig kommode og kan både låse toppen og sette på ben i stede for hjul når vi ikke vil ha det mer :)

- Vogn:

Vi har en Simo Kombi, Quinny zapp xtra 2, og en Brio eldre trille/sportsvogn.

Superfornøyd med Simovogna. Den er brukt siden januar 2009, og vært sovevogn i barnehagen. Er nå på andre barnet. Fremdeles en god vogn, den ser ikke så ganmel ut, men jeg bør bytte dekka snart.

QZX2 kjøpte vi ny til yngste for å klikke bilstolen på. Helt super til den bruken, men vet ikke om jeg syns at den er så holdbar, syns den har begynt å helle mot en retning når jeg triller.

Briovogna vet jeg kommer til å bli brukt fra og med neste år. Da er ungen 1,5 år. Lik vogn som jeg brukte når jeg var lita :)

- Vognposen:

Voksi Urban. Helt super! Brukt en god stund for hadde den også i barnehagen om høst og vinter og kald vår. Er forlengerdel på den så varer lenge. Rensa den før vi la den bort etter forrige, så helt ubrukt ut når vi pakka opp den igjen.

- stellevesken:

Har Simo stelleveske som hører til vogna. Den er helt grei. Nok rom og praktisk sånn sett, men kunne ønske den var litt stivere. Den blir litt "slarkete" om den ikke er fullstappa.

- seng:

Har ikke seng.

- stellebord:

Har kun stellepute på baderomsbenken. Funker for oss.

Hvilken har du?

Hvilken seng har du?

Hvilket har du?

Smart! :-)

Jeg har bugaboo cameleon-vogn og er IKKE fornøyd. Kjøpte den fordi den er lett, men den er stiv og komplisert (ingen kan hjelpe meg med vogna, for de skjønner ikke hvordan den fungerer, og sportsdelen er skikkelig dårlig. Absolutt ikke verdt prisen!

Jeg har voksi urban-pose til eldste, og elsker den! Skulle ønske de fantrs i voksenstørrelser! :-D

Vet ikke engang merket på stellebagen, men den er romslig og grei. Trenger bare plass nok til alt, så er det ikke så farlig med resten. :-)

Begge barna har helt enkle sprinkelsenger fra IKEA, og de er supre. Den ene kan man fjerne den ene siden på, så det skal vi gjøre for storesøster snart. Da slipper vi å kjøpe juniorseng. :-)

Stellebordet er hjemmelaget og vegghengt. Elsker det! Det tar liten plass siden man kan lukke det/slå det opp, og det er rett ved vasken. Fordi det er vegghengt er hylleplassen på oversiden av stelleplassen, noe som er veldig praktisk. :-)

Hvilken har du?

Hvilken seng har du?

Hvilket har du?

Har emmaljunga Edge og mountain buggy urban jungle. Emmaljunga brukte jeg til kommende storesøster og var kjempefornøyd. Stor bag hvor hun fikk plass i ca 10 Mnd.

Denne gangen har vi i tillegg urban jungle som blir kjøpesentervogn osv. :) har bare brukt sportsdelen, men ser ut som jeg kan bli rimelig fornøyd med bagdelen også :)

Har voksi urban og syns den er helt grei, varmer godt, men skulle ønske glidlåsen er på midten og ikke på siden.
Sist hadde jeg ju-ju-be et eller annet og var fornøyd med den, men den endte på dynga tilslutt. Nå skal vi bruke emmaljunga som fulgte med vogna og den virker foreløpig grei :)

Har seng fra IKEA som jeg ikke husker navnet på nå, men er veldig fornøyd så langt :) den er så pen å se på :D også har den smarte skuffer under til oppbevaring av sengetøy :)

Har Stellebord fra IKEA også, sniglar eller noe. Helt enkelt og funker til det den skal. Den står bare på babyrommet og vi kommer til å veksle på å bruke Stellebord og bare stellematta på vaskemaskinen :)

Vi har emmaljunga mondial duo deluxe med lufthjul som ikke er svingbare. Vi er kjempe fornøyd med den! Den har en god og stor bag som babyen kan bruke lenge. Han er allerede stor og lang for å være 4 mnd, og har goood plass. Synes også den er veldig fin og har fått mange kommentarer på vognen. Den er selvsagt ikke av de letteste vognene, men det plager ikke meg. Liker at den er stabil med god fjæring.

Har arvet en voksivognpose fra 90 tallet. Den er veldig retro og kul å se på. Har ikke fått brukt den enda, da jeg har sommerbaby :) men den knytes sammen i sidene og er litt knotete rett og slett. Virker ikke så veldig varm. Kommer nok til å kjøpe en voksi urban til høsten.

Har stellevesken som fulgte med vognen. Denne er jeg fornøyd med. Grei størrelse og mange lommer. Var også med en stellematte som er kjekk å ha på tur.
Har også delta baby travel som er en stelleveske som også kan slås ut til stellematte/reiseseng. Synes madrassen er alt for tynn til å brukes som reiseseng. Babyen sover ikke godt i den. Men den er praktisk på babysvømmingen når vi skal skifte osv og det er lite plasser å legge babyen. Den er også ganske tung.

Har en bedside crib fra barnas hus. Er ikke sikker på merket. Var ikke helt fornøyd med selve sengen. Noe slarkete og kvaliteten virket ikke helt tipp topp. Angret litt etter jeg hadde kjøpt den, men etter jeg tok den i bruk har jeg vært kjempe fornøyd! Veldig praktisk å ha sengen helt inntil vår seng! Kjempe greit når man skal amme om natten. Ville ikke samsove da vi har en liten og veldig myk seng, så da passet bedside criben kjempe bra! Nå står sengen for seg selv (har tatt opp den ene veggen på sengen) og det har ikke vært problematisk for lillegutt å sove "alene".
Skal kjøpe Stokke sin seng som ser ut som et hus (:)) når vi må bytte ut bedside criben.

Vi har et stellebord fra IKEA med to hyller under. Veldig fornøyd med det :) god nok plass til oppbevaring og stort nok. Har en stellematte fra barns hus, da jeg ikke var helt fan av den oppblåsbare fra IKEA.

Vognen var perfekt til vårt bruk da babyen kom. Kjøpte en litt mindre å lettere vogn til bil, da han ble litt større :)

Emmaljunga Egde duo
Babyjogger city select

Lammeskinn pose ble litt varmt i vinter da det ikke var spesielt kaldt her. Så kunne nok hatt en med dun eller noe.

En lammeskinn pose fra helsekosten faktisk :P vet ikke merke. Men fikk den i gave.

Stelleveske er noe herk! Vanskelig å finne ei som er rimelig, har god plass og lett å organisere.

Hvilken har du?
Hadde en fra jollyroom og en fra ebay. De funka, men var ikke helt som jeg tenkte.
Nå bruker jeg bare ei vanlig Bjørn borg skinn veske ;)

Sengen er helt grei, kan stilles i tre høyder og funker til sitt bruk. Er litt breie bein på den. Så er litt vanskelig å bygge den opp når han har vært tett/forkjølet.

Hvilken seng har du?
En fra Amerika vist nok, kjøpt brukt.

- Er du fornøyd med stellebordet dit. Hvis ikke hva kunne vært
annerledes?
Det har vært perfekt, stellekommode. Ingenting å si på det :)
Hvilket har du?
En arvet stellekomode.

Hadde besafe izi sleep Stokke sin bilstol, den var stor å tung å veldig trang.

Hadde heller satsa på en mindre utgave hadde jeg vist bedre :P

Med vinter barn var det genialt med kjøre pose til bilen :)

Back
Topp