Barneutstyr, nytt eller brukt?

Noen som har erfaring med elektrisk vippestol? :happy: Og hvilke bæresele/sjal kan dere anbefale? Sist gang hadde vi en helt forferdelig en fra babybjørn som man fikk skikkelig vondt i skuldre/nakke av:hungover:

Noen som har erfaring med elektrisk vippestol? :happy: Og hvilke bæresele/sjal kan dere anbefale? Sist gang hadde vi en helt forferdelig en fra babybjørn som man fikk skikkelig vondt i skuldre/nakke av:hungover:

Jeg var veldig fornøyd med elastisk bæresjal fra Mobywrap sist. Oppdaget det først når ungen var 5 uker, men denne gangen blir det med i sykehusbaggen! Finnes massevis av bæreseler, og det anbefales stekt å prøve før man kjøper, for en sele som er god for meg kan passe dårlig for deg. Babybjørn er imidlertid kjent for å ikke være så god hverken for bærer eller baby. Sjekk ut norsk bæregruppe på Facebook :)

God start med de små er en form for elastisk evt close caboo som er lettere varianten for den er på en måte ferdig knyttet. Ellers som ho hinn sier så prøve forskjellig me seler kan hvere lurt. Men ergobaby adapt, tula free to go, angelpack er gode alternativer

Ergobaby 360 er en super børesele fra 6 måneder og utover. Jeg ville gått for elastisk sjal i begynnelsen og bæresele når ungen blir større

Last edited:
Vi blir å kjøpe det vi kan brukt tror jeg. Jeg har en venninne som har en liten en nå, så vi er heldig å får kjøpe det meste fra dem. Syns det er greit å kjøpe hos kjentfolk, så vet jeg hva jeg får og at utstyret er i orden osv

Takk for at du deler din erfaring! Har sett på den vognen, men synes den er så bred når man gjør den om til enkeltvogn, for det er vel den som har en sånn bagasjekurv på siden når man gjør den om til enkeltvogn? Samtidig har vi jo vognen fra førstemann, så går jo an å bruke den som enkeltvogn, selv om jeg egentlig ønsker meg en annen :p Har tittet litt på sånne vogner hvor du stabler to i høyden også, så får se hva vi ender opp med å gjøre :)
Ja stemmer det. Syns den også er veldig praktisk :) Ja man har jo enkeltvogn etter førstemann, den ble sovevogn i barnehagen. Det et mye å prøve seg på der ute, hadde jeg hatt råd hadde jeg vel teste ut mange forskjellige :D Du finner sikkert noe som passer dere best :) masse lykke til! :)

Brukt,uten tvil. Sparer både penger og miljø, vinn-vinn :D nå har vi det meste fra før, men kommer nok til å kjøpe en brukt søskenvogn i allfall. Blir det jente må vi handle litt klær, men det er jo så mange fine klespakker til salgs på FB og finn :D litt nytt blir det jo alltid, men sykt greit å ha en del fra før så har man et grunnlag og kan fylle på :) jeg har laget et notat på mobilen hvor jeg skriver hvor mange bodyer, bukser, yttertøy etc jeg har i hver str, slik at jeg vet hva jeg trenger om jeg kommer over noe jeg kunne tenkt meg :)

Vi skal absolutt sjekke ut bruktmarkedet. Kjøper muligens ny vogn uansett, men det er jo mye vi trenger. Dessuten er det så kort tid en del av tingene brukes, så utslitt blir det jo neppe etter ett barns bruk. Vel verdt å ta hensyn til miljøet også. :D

Barnevogn, bilsete og madrasser kjøper vi nok nytt :) men seng og møbler, klær osv tror jeg vi går for gjenbruk. Har allerede fått tilbud om masse fra familie og venner, syntes det er helt topp! sparer en del peng også ;)

Vi blir definitivt å kjøpe ny vogn og ny bilstol.
Ellers er planen å arve litt, og å se etter noe brukt på Facebook

Med nr 1 ble det en kombinasjon av nytt og brukt. Kjøpte/fikk brukt stellebord, seng, gyngehest, babysete til stokkestol, badebalje med nyfødtsete og moseskurv. Lånte ammepute og babynest. Kjøpte/fikk ny vogn, bilstol, stokkestol, vippestol, babygym, bæresele.
I klær ble det en kombinasjon det også, arvet en godt del og fikk en del, og så spedde vi på litt med det vi følte vi manglet.
Denne gangen kan vi ikke arve/låne like mye som sist, siden min søster har termin 2 mnd før meg. Så må nok kjøpe et par ekstra ting denne gangen, men kommer til å bruke det vi ellers har etter frøkna. Så eneste vi kjøper nytt (eller brukt om jeg får tak i) i første omgang blir ammepute, babynest og stokkestol.

Har det meste fra før, så blir ikke shoppe noe særlig brukt eller nytt. Om det blir gutt eller jente, så passer no klærne vi har fra før uansett. Eneste jeg vet vi skal få tak i er en vippestol og bedside crib. Det fikk vi låne sist, men må nå skaffe oss det selv (nytt eller brukt, kommer ann på hva vi finner). Vippestolen (helt enkel gammel modell) var veldig kjekk å ha når jeg skulle lage middag, og baby helst ville bli holdt :) Og ja, en tripp trapp stol, men den kan gjerne være gammel, for nå har vi en som babysete passer på, så da kan den være hur gammal som helst :happy:

Back
Topp