Barnetv?

Rustad90

Glad i forumet
Ser deres små på barnetv? Emilie er så glad i å se "veggietales" og "leapfrog" på tv! Sitter å hyler av fryd når a får se på det!

Nei vi setter ikke babyen bevisst foran TV for å se barnetv...
Men han ser naturlig nok litt når storebroren ser. Han følger litt med, men vi prøver å ikke ha han så voldsomt mye foran tv-en.

Her er tv'en avskrudd på dagtid. Pleier å sette på musikk til henne istedet, og nå om dagen så er det Knudtsen og Ludvigsen som er poppis.:)

Hender seg hun får titte opp på babytv , men tvn er stort sett av her i huset:-)

hun kikker litt på tv'n når den er på, enkelte ganger er det lettere å få i henne flaska da :p :eek: Men er egentlig reklamen som fenger mest her i huset, barne-tv er visst mest interessant for mamma og pappa! ;) :p

Her ser vi sumbi klokka 07.00 mens mamma pusser tenner og sparkler ansikt, mikke klokka 08.00 mens vi drikker melk og sumbi klokka 18.00 mens mamma eller pappa lager grøt.
Tenker at det går fint siden hun elsker det og kommer til å se tv uansett en eller annen gang. Prøver å huske å ha radio eller musikk på ellers så ikke det skal bøi for stille.

Nei. Syns de er altfor små til å bli tvslaver allerede nå ;) storebror på 2 år får bare se barnetv fra 17:30-18:30.. Vi har heldigvis ikke Disneykanalene.. Jeg har en venninne der Disney står på ALLTID, jeg blir sprø av å være på er femminuttersbesøk..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Nei. Syns de er altfor små til å bli tvslaver allerede nå ;) storebror på 2 år får bare se barnetv fra 17:30-18:30.. Vi har heldigvis ikke Disneykanalene.. Jeg har en venninne der Disney står på ALLTID, jeg blir sprø av å være på er femminuttersbesøk..

Uff så slitsomt!
Her står barne-tv på til kl 19, varierer litt når vi slår på men mellom 17.30 og 18.
Og en drøy time på morgenen i helgene. Men lillebror sitter/ligger ikke slik at han ser alt det.

Uff så slitsomt!
Her står barne-tv på til kl 19, varierer litt når vi slår på men mellom 17.30 og 18.
Og en drøy time på morgenen i helgene. Men lillebror sitter/ligger ikke slik at han ser alt det.
Ja, vi har det også på litt på morgenen i helgene.. Rolig start på dagen :) Elise kan nok se tv'n iblandt, men hun interesserer seg ikke for det. Hun driver med krabbeøvelser isteden ;)

Ja, vi har det også på litt på morgenen i helgene.. Rolig start på dagen :) Elise kan nok se tv'n iblandt, men hun interesserer seg ikke for det. Hun driver med krabbeøvelser isteden ;)

Hehe spreking :)

Slår som regel ikke på tvn før etter hun er lagt vi, hun blir så gira:-)

Enig med deg; det er fryktelig mange TV'er som står på som bakgrunnsstøy, og jeg blir utslitt av det. Er ikke vant til det asså! Syns det er en god egenskap å kunne begrense TV-bruk da..:)

...samtidig synes jeg ikke man skal bli hysterisk heller, greit babyen trenger ikke å plasseres i vippestolen foran tv'n, men jeg har ikke noe imot å ha frokost-tv på om morran FOR MIN DEL, vesla bryr seg som regel fint lite om det og hun har ikke vondt av å høre lyden!

...samtidig synes jeg ikke man skal bli hysterisk heller, greit babyen trenger ikke å plasseres i vippestolen foran tv'n, men jeg har ikke noe imot å ha frokost-tv på om morran FOR MIN DEL, vesla bryr seg som regel fint lite om det og hun har ikke vondt av å høre lyden!
Nei, er ikke hysterisk. Men jeg synes de er altfor små til å *se barne-tv* :p
Det hender jeg også har på frokost-TV, men jeg blir sliten av at det skal stå på hele tiden og, blir som regel radio

Du begrenser vel bruken da.:) Står ikke på heeeele dagen med et volum som du må "prate over". ;)

Du begrenser vel bruken da.:) Står ikke på heeeele dagen med et volum som du må "prate over". ;)
hehe, nei, det gjør det ikke ;) :p Slår som regel av når kl passerer 10 om morran, og så ser jeg reprise av unge mødre dk kl 15.30...Hermine synes ikke det er noe spennende og leker heller på gulvet :p

Jeg er personlig glad i å ha tv på - mest som bakgrunnsstøy. Oppvokst som tv slave! Men jeg gjør ikke det når storebror er hjemme, og jeg lar ikke Daniel ligge og stirre på tv'en - han har ikke vist noe særlig interesse for tv enda. Regner ikke med han gjør det før han blir nærmere året heller. Storebror er VELDIG glad i tv, så der har vi satt begrensninger; Aldri tv før barnehagen, og i helgene er det aldri tv før vi har spist skikkelig frokost. Etter barnehagen skal vi spise middag før tv'en blir slått på, men jeg prøver alltid å finne på noe annet sånn at det blir utsatt lengst mulig. Men etter en lang dag i barnehagen er det ikke meg imot at han roer ned med litt tv'titting før kvelden.

Back
Topp