Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har prøvd, men det er bist ikke åpnet for at jeg kan sende mail fra mobilen. Kunne sikkert bare ringt telenor og fått det fiksa, men jeg regner med at jeg får meg kamera til helga.
Jeg har ikke vært på UL siden uke 24 jeg, men kan jordmor kjenne om du får stor eller liten baby? hvordan vet de om bebisen er for stor til vanlig fødsel da? Uten UL?
Gruer meg skikkelig til å få ut bebisen...Hjelp[&:][&:]
Ok så da kan de sikkert si sånn ca da.. Jeg skal til jordmor til torsdag og da har jeg 2 uker igjen, håpe hu kan si noe om vekta da[:D]
Syns det er så spennende tid fremover nå...
Var på kontroll i går med ul. Da sa de at han veier ca 3900, det vil si at han har vokst ca 350 g i uka, det er 100 g for mye i uka det!! Og da sier de at han ikke er så stor. Hallo!! Vidt hanb fortsetter og vokse sånn fram til termin, så vil han jo være 4950 ved termin!!
Men de regner at han vil vokse normalt og da vil han bløi ca 4600 gr, syns det er mye oxo jeg da!!
Herregud han skal jo skvises ut oxo da, og når det er stor sjangse for at jeg har trangt bekken (som de ikke vil sjekke opp) så syns jeg det blir litt skummelt!!
Oij da det hørtes stort ut. Sa de virkelig at 4600g var normalt? Skal virkelig tenke på deg som skal ha den bebisen ut....jeg ler....[:D][:D]. Neida, det går sikkert fint, og hvis bebisen er for stor så tar de vel keisersnitt?
Se det positive i det, at bebisen din er stor og sterk med godt grunnlag for den nye verden[:D]
Jeg var på ul i forrige svangerskap og de sa at han ville bli litt over 4 kg, men han kom ut og veide 4910 g og var 53 lang. Hadde en hodeomkrets på 36 cm.
Må si at fødselen gikk kjempegreit og at alle dere som er redd for store barn ikke bør tenke så mye over det. Jeg var redd for fødsel og veldig glad ingen sa til meg at han skulle være så stor. Uansett sydde jeg 5 sting i rift bare.
Denne gangen mente han at gutten min ville veie ca 4100 - 4200 g. Det er jo mindre, men det er hodestørrelsen det kommer ann på.
I våre dager er det faktisk "normalt" med barn på 3 - 5 kg. Det sa legen til meg. Det er hvis de begynner og overstige dette at legene reagerer veldig. Tror de fleste jeg kjenner har fått babyer over 4 kg.
Hvordan kan jormora se hvor mange gram babyen er??
Lurer på hvor stor min er.. på symfysemålene har jeg ligget jevnt over den røde streken, men innom gråsonen...
Noen som vet hvor stor den kan være da? Har stor mage synes jeg, men mange sier magen min ikke er så stor med tanke på at jeg har termin om 3 uker..