Barnets utvikling

Så morro å se! Utrolig hvor fort man glemmer, må ofte å bla i boka til storebror for å se nårtid han var på de ulike nivåene :p

Så fin oversikt :)
Ang sitting ved 5-6 mnd.. Sitte selv på gulvet feks?? De er vel ikke så store alt?

Så fin oversikt :)
Ang sitting ved 5-6 mnd.. Sitte selv på gulvet feks?? De er vel ikke så store alt?

En skal ikke sitte babyen ned på gulvet før de klarer å sitte seg selv opp. Guttene her satt seg ikke opp selv før de var mellom 8-9 mnd tror jeg, og de var ikke sene motoriske...

En skal ikke sitte babyen ned på gulvet før de klarer å sitte seg selv opp. Guttene her satt seg ikke opp selv før de var mellom 8-9 mnd tror jeg, og de var ikke sene motoriske...
Var det jeg mente. Å sette seg opp på fanget har han gjort i over 1 mnd alt, drar seg opp med magemusklene. Tenkte derfor artikkelen mente neste nivå- altså sitte alene :p Vet dem begynner å bli store men ikke riktig så selvstendige :p

Babyverden har også en sånn utvikingsgreie hver mnd som også er fin.

Men som 3 barnsmor, med tre forskjellige barn må jeg si at en må ta alle "trinnene" med en lite klype salt. En trenger ikke være sein ute i utvikingene selvom babyen ikke klarer alt som står.

Guttene har vært helt normale, mens den første gikk når han var ti mnd (vel, han var kanskje litt tidlig ute), gikk ikke andremann før han var 14.5 mnd. De guttene er i dag helt på sitt utviklingstadie, selvom de var veldig forskjellige som babyer.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Dette er vel bare et generelt gjennomsnitt:)
Jeg tar det ikke så høytidelig , men synes det er moro å se hva man kan forvente seg at utvikling fremover.
Det vil nok alltid være noen som ligger litt forann og litt bak.

Snart er vesla 7 mnd, og de fleste babyer sitter selv når de er 7 mnd visstnok. (Gjennomsnittet)
Men her ser det ikke ut som om hun sitter selv på en god stund enda.

Er det noen av babyene her inne som sitter selv nå?

Edit: Jeg tar denne listen med en klype salt altså. Synes bare det er moro å se hva man har i vente:)

Jeg tror det er litt tidlig å sitte selv. De fleste vil forsøke på å dytte seg opp i sittestilling, men ikke sitte før om 1-2 mnd.

Vesla prøve å finne sittestilling når hun står på alle fire, men ender opp med å velte over...

Jeg tror det er litt tidlig å sitte selv. De fleste vil forsøke på å dytte seg opp i sittestilling, men ikke sitte før om 1-2 mnd.

Vesla prøve å finne sittestilling når hun står på alle fire, men ender opp med å velte over...
Så flink hun er som prøver i hvertfall:)

Storebror satt ikke selv før han var 10 mnd. Hadde da krøpet fra 5 mnd og gått langs med ting fra 7 mnd.
Lillesøster har enda langt igjen til hun sitter selv. Rund som en ball i rompa enda

Wow! Lillegutt blir 6 mnd neste uke og har såvidt begynt å rulle begge veier. Men sette seg opp i krypeposisjon og sette seg opp blir nok lenge til. :p

Blir nok lenge til her og. Hun roterer bare i sirkel ennå, ikke kommet seg forover eller bakover. Behandleren hennes sa hun ligger der hun skal. Vil nok ikke krype før hun er 7-8 mnd. Hun er og ganske stiv i bena, så når jeg setter henne på rompa, spenner hun beina helt, og skyter seg bakover og ned på ryggen.

Her er det ikke så mye babling enda... Sprøtt å tenke på at om en måned så er det "normalt" at babyene kan si mamma og pappa. Gleder meg masse til det:)

Trodde at siden hun ikke bruker smokk, at hun ville snakke tidlig. Men er dårlig med det enda. Bare høylytt latter og skrik for å teste ut stemmen sin.

Er det noen av barna som vinker hade og har begynt å bable ???

Babling har hun holdt på med i flere mnd, og nå er det helt ekstremt mye. Noen få ord har kommet for å bli, som "hei", "mamma", "pappa", "puff" (pus, siden s krever tenner), og noen babylyder som bare vi skjønner hva betyr :p

Babling har hun holdt på med i flere mnd, og nå er det helt ekstremt mye. Noen få ord har kommet for å bli, som "hei", "mamma", "pappa", "puff" (pus, siden s krever tenner), og noen babylyder som bare vi skjønner hva betyr :p
Misunnelig!!!
Gleder meg til hun sier "navnet" mitt:)
(Mamma)

Back
Topp