Barnets utseende

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg gleder meg så til å se hvem babyen min kommer til å ligne på :-) er så nysgjerrig av meg :-P hehe
Jeg har veldig lys hud, gyllent blond hår og blågrønne øyne
Mannen min har mørkere hud og blir kjempebrun på sommeren og har farge hele året, brunt hår og knall blåe øyne

Jeg håper at barnet får han sin hudfarge, jeg blir så lett solbrent så håper den slipper det :-)
Har alltid sett for meg at han/hun får han sine store blåe øyne også :-)
Og min hårfarge, tror at det blir en god blanding av oss begge, men mest lik sin far :-)

Hvordan tror du at din baby kommet til å se ut? Og hvem tror du han/hun vil ligne på? :-)

He he! Ja, morsomt å spekulere på dette!

Her er det nok ganske så gitt... Samboeren min er rødhåret og det er dominerende etter hva jeg har skjønt.
Så babyen får nok rødt hår og lys hud! ;)
Satse på at han/hun arver noen av mine ansiktstrekk slik at det hvert fall ser litt ut som jeg er mora! he he! :joyful:

Ååå det er så spennende! Håper bebien ligner pappaen sin, men har noen trekk fra meg. Jeg er blond med blå øyne og han har svart hår og brune øyne :) sønnen min som jeg har med en annen har også brune øyne så hadde vært kjekt om dette barnet også fikk det :)

Vi har ei jente fra før, så jeg er mest spent på hvor like de blir :-) hun vi har har trekk fra oss begge, mitt hår og pappas øyne :-) <3

Meg og far til eldste har mørke trekk, men far er halvt fillipinsk og jeg er helnorsk :) han ligner oss begge veldig. Mens minsten har en annen far og er lys i håret og blå øyne å ligner mest far sin :p mens denne vet jeg ikke, håper jeg får en mini meg om det blir jente :p

Vanskelig å si. Frøkna på 15 mnd var veldig lik pappan sin når hun kom. Blitt mer og mer lik meg etterhvert som hun har blitt større. Egentlig mest spent på om spira ligner på søsteren sin igrunn! :) veldig spennende med hvordan spira ser ut^^

Lillemor ser ut som jenteversjonen av pappan sin, men har mine mørkebrune øyne. Hun har også fått krøller etter pappaen. :) Håper spira ligner bittelitt på meg, så kan den heller få farens grønne øyne. ;)

Veldig spent jeg og! Har alltid fått høre at det mørke dominerer, men det stemte ikke med storebror.. :)

Jeg har mørkt hår og mørke øyne, mens mannen har lyst (blir det langt nok, krøllete :D ) hår, blå øyne og smilehull.. S har lyst hår, blå øyne og smilehull <3 :D

Veldig spennende hvem h*n kommer til å ligne på. Håper på en god blanding av meg og barnefaren :-)

Jeg har mørkt hår og brungrønne øyne. Mannen har mørkt hår, rødlig skjegg og grønnbrune øyne

Eldste datteren vår er platinablond med blå øyne!! Haha. Så ser for meg at neste kanskje blir mer "logisk" i fargene så de to blir ulike

Jeg har mørkt hår og brungrønne øyne. Mannen har mørkt hår, rødlig skjegg og grønnbrune øyne

Eldste datteren vår er platinablond med blå øyne!! Haha. Så ser for meg at neste kanskje blir mer "logisk" i fargene så de to blir ulike
Et lykketreff der altså! :p

Mange mørke nordmenn er nok heterocygote, altså at de (veldig forenkla da) har ett mørkt gen og ett lyst. Det lyse ser vi lite til, fordi det mørke er dominant og 'vinner' over det lyse, recessive, i genuttrykk. Hver av disse heterocygote voksne lager halvparten av kjønnscellene med lyse gener og halvparten med mørke.

Hvis vi tenker at B gir mørk og b gir lys, og egg bortover, sæd nedover, og egg barn i mellom dem (foreldrene er begge Bb)

B - b
B BB - bB
b Bb- bb

Vi får altså 75% sjanse for et mørkt barn (BB og Bb), men også 25% sjanse for et lyst, recessivt ett (bb)!

Jeg beklager om alle visste det her fra før, haha. Syns det er moro. Kanhende det er sånn alle hadde i naturfag? Jaja, kjekt med en repetisjon! ;)

Blir veldig spennende, men håper den får min nese og ører, ellers hadde mannen krøller hele tiden mens han hadde hår ;-) og eg fikk krøller når eg blei 18 så det med hår blir veldig spennende, begge er litt mørke og får god farge så det blir vel ikkje store forskjellen der ;-) øynene blir vel o retning grønn/brun, eg har brungrumsete og han har blågrønne :-)

Storesøster til babyen har mellomtblondt hår, ubestemmelig farge på øynene og lys hud med fregner. Det meste fra faren og kanskje litt fra min mamma siden eg har nesten helt svartbrune øyne og mørkebrunt hår. Ser hun var heldig med å få helt svarte øyenvipper fra meg. Men kommende baby blir nok garantert mørkere i både hud hår og øyner, siden min mann har ganske mørk hud, brune øyner og helt svart hår. Han er adoptert fra colombia. Men blir jo spennende å se om hvem sin panne, hårfeste, øyenform, kinnben, ansiktsform, munn og nese babyen ligner på :-)

Gleder meg veldig til å se! Men tror ikke vi bestiller 3D-ultralyd, såå nysgjerrig er jeg faktisk ikke :p

Mannen har mørkebrunt hår, brune øyne og hud som ikke blir brent. Jeg blir brent, har blå øyne og mørkeblondt/lysebrunt hår.

Gleder meg også til å finne ut hvordan personlighet barnet får og om det vil ligne på meg som baby (kolikk, sov lite og kort, meget aktiv og gikk tidlig) eller min mann som nok var mer "normal" :)

Jeg skulle også ønske at barnet hadde vært en mix av samboeren min og meg. Men siden vi er to damer, må vi nok vente lenge på den muligheten. Men vi vet jo litt info om donoren, og han har noen av de samme likhetstrekkene som medmor, så det er jo lov å håpe <3

Her er jeg blond med blå øyne og han er adoptert fra Asia.. Så kan ikke se for meg at lille i magen kommer til å ligne på meg i det hele tatt ;)

Mini her er lett blanding av oss begge, arvet mye av farens trekk, men mine farger. Jeg er lys med blågrønne øyne, pappan er rødhåret med brune øyne, mini er lys med blå øyne. Spent på neste :)

Jeg har nordisk blondt hår, med innslag av rødt, og dype blå øyne. Samboern er veldig lys i toppen og grønnblåbrune øyne (kommer an på hvilket lys du ser de i), så jeg er veldig spent! :)

Gutten vår er platinablond med viltre krøller. Akkurat som oss begge når vi var små. Håper på en til med det >3

He he! Ja, morsomt å spekulere på dette!

Her er det nok ganske så gitt... Samboeren min er rødhåret og det er dominerende etter hva jeg har skjønt.
Så babyen får nok rødt hår og lys hud! ;)
Satse på at han/hun arver noen av mine ansiktstrekk slik at det hvert fall ser litt ut som jeg er mora! he he! :joyful:

Jeg har rødt hår selv og grønne øyne, min eldste fikk rødt hår og brun ish øyne.mens min yngste er helt blond med blå øyne. Nå er det to forskjellige fedre men far til eldste var mørk i håret med blå øyne, far til yngste blond med grønne øyne. Så sånn sett er det litt merkelig hvordan barna har blitt :)

Back
Topp