Barnets kjønn

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Marsmagi 2025
Hvem skal vite kjønn, og hvem skal ikke?
Hva sier kjerringråd om kjønnet til barnet?
Hva skal du få ifølge det kinesiske fødselskartet?
Hva TROR du selv at du får om du har en magefølelse?

Bruksanvisning: Finn alderen din da barnet ble unnfanget på den loddrette linjen og måneden unnfangelsen fant sted på den horisontale. Der linjene møtes finner du barnets kjønn. Husk at unnfangelsen finner sted to uker før forventet menstruasjon, eller når det regnes du er to uker på vei i svangerskapet.

B33ECA64-A97A-4E80-8A1E-A3933B327083.png
Link til nettside for bilde i sin helhet: https://www.babyverden.no/gravid/gutt-eller-jente/kinesisk-fodselskart/

Vi har bestemt oss for å vite kjønn :)
Kjerringråd tilsier foreløpig gutt :)
Ifølge det kinesiske fødselsattest vil kjønnet være jente.
Jeg har foreløpig ingen magefølelse :)

Skal vite kjønn; har tre jenter fra før.
Fødselskartet sier vel jente; men vet ikke hvor rett den blir når det er ivf :p
Ingen kjerringråd vil funke så tidlig på meg :p Men håpet ligger på gutt.

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil vite kjønnet denne gangen. Hadde bygd opp forventninger om en jente sist, kjøpt inn rosa ditt og datt, mottatt masse rosa hjemmestrikk og så ble vi overrasket av en liten prins.
Det var en omveltning for å si det mildt. Føltes jo litt som å "miste" jenta vi hadde brukt flere måneder på å bli kjent med og nå måtte vi finne ut hvem denne lille pjokken var i en fei.
Får se når vi kommer så langt, men denne gangen skal jeg be den som utfører ultralyden om å ikke si noe med mindre de er helt sikker:p

Kinesisk fødselskart og en del kjerringråd sier jente, men omtrent like mange sier gutt. Akkurat som sist:hilarious:
Tør ikke si noe om magefølelsen ennå.
Håper på jente denne gangen så vi får en av hver.

Vi skal ikke vite kjønnet denne gangen. Da jeg har en jente fra før og vi har en sønn sammen. Ifølge det kinesiske fødselskartet er dette en gutt og det tror jeg også siden gubben bare har brødre og jeg er såpass pessimistisk at jeg regner med han ikke klarer å produsere ei jente. Det spiller egentlig ingen rolle hvilket kjønn dette barnet har, men hadde vært koselig med ei jente sånn egentlig, men det er nok en gutt

Tror vi er enige om å ikke vite, men tar stilling til det når vi har vært på tul og bekrefta liv (og evt antall fostre)
Kinesisk fødekart sier jente
Ringtesten sier jente (var riktig med de 2 første)
Magefølelsen sier lite per nå, men føler litt jente pga symptomene

Vi vil vite kjønn:) Har 3 gutter fra før, har ingen preferanser denne gangen heller - ser fordeler med begge kjønn! Men, spennende er det likevel :D Det kinesiske fødselskartet har vært riktig de andre gangene, og sier jente denne gangen. Vi får jo bare vente å se hvem som skjuler seg inni der..:D

Vi vil vite kjønn :) fødselskartet sier jente. For meg spiller det ingen rolle. Jeg har en gutt fra før så en av hver hadde vært gøy (selvom mannen håper på gutt for da tror han at jeg går med på en til:p)

Jeg vil ikke vite kjønn, men må bearbeide mannen litt på det for han er ikke helt enig :joyful: fødselskartet sier jente, mannen ønsker seg gutt å for min del er det akkurat det samme. Ringtesten er ubesluttsom, men er bare 4+2 så kanskje det er for tidlig:joyful:

Litt usikker på om vi vil vite kjønn, er jo litt spennende å vente. Men samtidig veldig praktisk å vite :happy8

Vi vil vite! Samboer tror det blir jente, men det har han vært overbevist om helt fra før jeg ble gravid:laughing002 han er så sikker på at hans førstefødte blir ei jente, men eeegentlig vil han ha en sønn først :p jeg vil gjerne ha jente men tror gutt! Så vi blir vel fornøyde uansett :Heartpink
Fødselkartet sier jente men det tror jeg ikke på:hilarious:

Litt usikker på om vi vil vite kjønn, er jo litt spennende å vente. Men samtidig veldig praktisk å vite :happy8

Dere kan jo få det skrevet på en lapp ved f.eks OUL, også kun la en slektning få vite til evt barselsgaver. :)
Ting MÅ jo ikke nødvendigvis være rosa eller blått, og ultralyden kan enten vise feil (som med min nr2, der de sa gutt :p), eller at man ikke greier se (som med min nr 1.. fikk vite på en oppfølging i uke 28 pga lite liv.). :P

Jeg tror jeg ville droppet å vite hvis ikke for NIPT i dk, rett og slett fordi vi har fått vite feil før, og da blir man så mistroisk :p

Dere kan jo få det skrevet på en lapp ved f.eks OUL, også kun la en slektning få vite til evt barselsgaver. :)
Ting MÅ jo ikke nødvendigvis være rosa eller blått, og ultralyden kan enten vise feil (som med min nr2, der de sa gutt :p), eller at man ikke greier se (som med min nr 1.. fikk vite på en oppfølging i uke 28 pga lite liv.). :p

Jeg tror jeg ville droppet å vite hvis ikke for NIPT i dk, rett og slett fordi vi har fått vite feil før, og da blir man så mistroisk :p
Det var en god idé! :) Ja ikkesant, man kan jo kjøpe kjønnsnøytrale klær selv om utvalget da er litt mindre, da er det også lettere at småsøsken kan arve etterhvert. Og det at man uansett kan få vite feil kjønn på ultralyd er jo også noe å ha i bakhodet om man vil vite kjønn:p

Det var en god idé! :) Ja ikkesant, man kan jo kjøpe kjønnsnøytrale klær selv om utvalget da er litt mindre, da er det også lettere at småsøsken kan arve etterhvert. Og det at man uansett kan få vite feil kjønn på ultralyd er jo også noe å ha i bakhodet om man vil vite kjønn:p
Syns faktisk ikke det er så vanskelig med kjønnsnøytrale klær når de er små! Elsker jo beige, hvite og nøytrale farger, så gjør ikke noe om babyen har litt i det i begynnelsen :)

Skjer jo relativt sjeldent, men hender seg det blir helt feil :p

Vi skal vite. Ønsker jente og det sier det kinesiske kartet - må ta noen flere kjerringrådtester å se hva de sier :)

Vi skal vite kjønn, blir stresset av tanken på å ikke skal vite :laughing002 Har ingen magefølelse enda, mannen håper på jente:p

Back
Topp