Barnets kjønn! Hva håper dere på?

Enig med trina. Det viktigste er at barnet er friskt [emoji4] Har et lite håp på gutt, da jeg har en gutt fra før. Jeg har fire søstre selv, og alle tantebarna mine (8 stk) er jenter. Hadde vært kjekt med en gutt til i familien [emoji85]

Håper på frisk baby, kjenner det er langt til oul og lenge siden tul og håper jeg snart kjenner noe slik jeg får bekreftelse på det er liv laga... synes denne ventetiden uten særlig symptomer er litt nervepirrende... men håper på baby;)

Sist gang håpte jeg litt på gutt og fikk det, denne gangen spiller det ingen rolle om det er jente eller gutt!:) vi skal heller ikke vite kjønnet og gleder oss til å finne det ut i januar :)

Har en av hver fra før,så blir glad uansett. :) MEN har drømt mye om jentebaby, har magefølelse på det og har bare lyst til å strikke jentetøy. o_O

Så får se om jeg blir klokere om 8 dager.. :nailbiting:

Det spiller ingen rolle :) men har funnet et jentenavn vi har forelsket oss i, og vi som sliter sånn med å finne navn... hadde vært praktisk om det kom ei jente sånn sett :joyful:
Haha, men helt oppriktig, vi har 2 av hvert kjønn, så det har virkelig ingenting å si :Heartpink

Jeg har alltid hatt lyst på jente selv, men samboeren min hadde et så stort ønske om å få en sønn som førstefødte[emoji28] Nå har vi begge blitt likegyldige[emoji2] Gleder meg til å finne ut hva som skjuler seg i magen uansett hva det blir[emoji177]

Jeg lengter etter OUL nå, så lenge siden tidlig ul i uke 12. Gleder meg til å forhåpentlig bli beroliget med et frisk og voksende baby. Vi har to gutter fra før, så må nok innrømme at ei jente hadde vært gøy. Om det blir en gutt er han like velkommen og det er praktisk med tanke på arvetøy fra to storebrødre :-)

Spiller ingen rolle :) Vurderte å vente til fødsel med å vite, men ombestemte oss ;) Vi har visst en stund!

Hadde du spurt meg da jeg var yngre (og naiv) hadde jeg nok svart at jeg ønsker meg en jente. Men etter å ha mistet sist - og et trøblete svangerskap denne gang - er jeg 100 % klar på at kjønn ikke betyr noe så lenge det faktisk blir barn av det, og at alt er vel.

Første gang hadde jeg mest lyst på jente og fikk (verdens fineste) gutt. Denne gangen bryr jeg med fint lite kjenner jeg :p og vi skal ikke vite denne gang :)

Jeg har alltid drømt om få jente, men blir like glad for gutt [emoji5] ifølge TUL 13+3 så trodde Jordmora at det blir gutt, så har måtte lete litt mer etter guttenavn å forelske meg i [emoji5] hadde ett jentenavn klart (hatt det klart siden jeg var 11år) men alltid vært i tvil om guttenavn [emoji28] men vi tror vi har bestemt oss for guttenavn [emoji170]

Det er jo «likegyldig», selv om jeg synes det ble et rart ord å bruke.

Vi holder en knapp på gutt, men jente er like velkomment[emoji4] er jo babyen vår uansett om det er gutt eller jente [emoji176]

Mener i alle fall det må være lov å ønske seg et bestemt kjønn! Alle vet vel uansett at man elsker barnet like mye, og at når man får vite kjønnet så blir man like glad uansett om det var det man håpte på eller ikke[emoji5]

Jeg håpte på jente, men det var gutt denne også.. [emoji6][emoji170] Jeg har ei venninne som har en gutt med autisme og div. andre utfordringer som han ble født med, og hun sa til meg en gang at det er ganske sårt når de fleste sier at de ikke bryr deg om kjønnet bare barnet er friskt.. Hun fikk et barn som ikke var friskt, men er like glad i han fordet.. Jeg hadde ikke tenkt over det før hun sa det. [emoji173]️[emoji172][emoji170]

For meg spiller det ingen rolle. Men jeg har i dag kjøpt en rosa sparkedress fra Lillelam, så en jente ville ha vært hyggelig [emoji23] har en gutt fra før, og på TUL syntes de det så ut som en jente [emoji176]

Jeg håpte på jente, men det var gutt denne også.. [emoji6][emoji170] Jeg har ei venninne som har en gutt med autisme og div. andre utfordringer som han ble født med, og hun sa til meg en gang at det er ganske sårt når de fleste sier at de ikke bryr deg om kjønnet bare barnet er friskt.. Hun fikk et barn som ikke var friskt, men er like glad i han fordet.. Jeg hadde ikke tenkt over det før hun sa det. [emoji173]️[emoji172][emoji170]

Igjen så ønsker vell alle for barnet sitt at det er friskt?
Men betyr vell ikke at man ikke er glad i barnet sitt fordi om?

Sånn i motsetning så er det vell ingen som ønsker å få et sykt barn? Og autisme er jo ingen sykdom i det hele tatt, men utfordringer og slikt ja selvfølgelig [emoji4] men like mye glede og lykke uansett tenker jeg[emoji179]

Igjen så ønsker vell alle for barnet sitt at det er friskt?
Men betyr vell ikke at man ikke er glad i barnet sitt fordi om?

Sånn i motsetning så er det vell ingen som ønsker å få et sykt barn? Og autisme er jo ingen sykdom i det hele tatt, men utfordringer og slikt ja selvfølgelig [emoji4] men like mye glede og lykke uansett tenker jeg[emoji179]

Ja, selvfølgelig ønsker ingen et barn som ikke er friskt eller med syndromer/utfrodringer. For meg var det bare en vekker når hun sa det, og jeg har lagt merke til at de fleste som blir spurt om kjønn svarer: samme, bare de er friske. Inkludert meg selv. ;)
Klart at man blir like glad i barna uansett, men om det er like mye lykke og glede tror jeg at mange av de som har barn med store utfordringer gjerne vil bestride.. dessverre.. <3

Back
Topp