barnets fremtid

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Nå tipper jeg de fleste vil svare:
"Så lenge barnet mitt får et godt og lykkelig liv.. blablabla".

Men det er ikke slike svar jeg er ute etter emoticon

Hvis dere bruker fantasien bare bittelitt, hva ønsker/drømmer dere om at barna skal ende opp som? Yrker, hobbyer, familie etc.
Lov å fantasere litt om fremtiden, uten at det legger press på ungene emoticon

Mannen har planer om å kjøpe leilighet, betale for at de gjør sånn og sånn osv :P Ja.........

Jeg håper hun velger å utdanne seg iallefall og at hun har noe hun brenner for, enten det er rakettforsker eller sykepleier og ikke bare "blir noe" fordi hun "må"...

Men var det opp til meg så hadde jeg hadde ikke hatt noe imot en kirurg eller kanskje en anestesilege emoticon

Da verken jeg eller sambo er særlig handy, hadde det jo vært kjekt om de ble håndtverker av noe slag... Gjerne elektriker, rørlegger eller snekker emoticon

Så håper jeg de blir fornuftige og tar gode valg som er riktige for dem :)

Når det gjelder yrker, så har jeg få preferanser, og der MÅ jeg dessverre svare at jeg håper hun finner et yrke der hun trives og har gode evner, men det er ikke så viktig hva.

Men på fritiden håper jeg at hun bli aktiv. Jeg håper at hun kommer til å drive med sport, og hadde det vært opp til meg, så skulle jeg ønske at det ble lagsport. Da får man gode venner, man får bevegt seg, og man får trent seg på samarbeid. Gjerne fotball eller håndball.

Jeg håper også at hun skal bli glad i å komme seg ut på tur og gjøre ting.

Jeg synes det virker så kjipt å ha som eneste hobby "å være sammen med venner", å se på tv, eller å spille data.

Jeg ønsker at han skal få seg en god utdannelse og en bra jobb som han trives med etterpå. Hvilket yrke det blir får være opp til ham å bestemme, men selvfølgelig håper jeg jo på at han blir ambisiøs og velger en langvarig utdanning med "fancy tittel" etterpå.
At han finner seg en dame/mann og får det antallet barn de ønsker, på et eller annet vis. At han ender opp i et flott hus, har stabil og god økonomi og lite bekymringer. At han og kona/mannen skal få et langt og lykkelig liv, uten alvorlig sykdom, og dø som svært gamle mennesker.
Og så må han selvfølgelig bli en snill og god herremann som tar seg av sin kjære gamle mor når hun synger på siste verset. :)

Jeg håper han vil interessere seg for lærdom, og at han vil elske kunnskapsspill :D
At han aldri blir redd for å prøve, og at han gir faen i jante-loven.
Jeg håper han får en sunt menneskesyn, og at han utdanner seg for evnene sine- og ikke pengenes skyld. Jeg håper ikke han blir for ambisiøs, slik at det går ut over familie.
Jeg håper vel egentlig at han blir en familiemann. 

Og så håper jeg han vil bli glad i naturen vår, og at han bruker tid på å bruke- og verne den.
Og OM han skulle finne på å bli musiker, håper jeg han aldri mister fotfestet, eller lar seg friste. 

Jeg ønsker at jenta mi skal finne seg et yrke hun liker, og at hun jobber med noe hun brenner for og som engasjerer henne. For meg spiller det ingen rolle hva, bare jeg merker at hun trives. Ekstra morsomt ville det vært morsomt om hun gikk i mine fotspor, men håper hun tar en høy utdanning og tjener rellativt bra.

Jeg håper også hun blir en sosial jente med en stor omgangskrets og mange gode og nære venner. Og at hun blir aktiv, og har mange interesser av det litt "sunnere slaget" ikke bare være med venner, tv og data.

Jeg håper også at hun får seg en mann/dame jeg kommer godt overens med, og som elsker henne for den hun er. Jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg ønsker meg hvertfall ett barenebarn.
Og på toppen av alt dette er det viktigste at hun er lykkelig.

Jeg håper at hun velger å få seg en utdannelse og at hun finner seg et yrke som hun vil trives i. Jeg vil nok legge press på at hun ikke skulker skole og blir en unnasluntrer som gir opp ved ungdomsskolen eller vgs.! Håper jeg kan hjelpe henne med å bli en selvstendig og innsiktsfull person som tar veloverveide valg når det gjelder de store tingene. :-)

Jeg håper han har fått noe av den kunstneriske delen fra pappaen sin, og noe av lesegleden min :) Vet forsåvidt at han vil bli politisk bevisst om ikke aktiv, da han har foreldre som er det og får det inn med morsmelka. Om han blir rørlegger eller advokat tenker jeg ikke over, så lenge han gjør noe han trives med. Også ønsker jeg at han reiser mye, jobber/bor i utlandet og lærer seg språk og kulturer, før han kjøper seg hus på bygda og får barn (satt på spissen). At han slipper å slite med mye angst i ungdomstiden.

I tillegg til et godt menneskesyn :)

Jeg håper han blir en av gutta som spiller fotball på løkka, men som ikke sutrer under museumsbesøk. En av de som sier i fra når noen blir mobbet. Som inviterer alle i klassen på bursdag. Som ikke bruker homo, jøde, n*** osv som skjellsord.

Kunne gjerne blitt snekker for min del for det virker veldig praktisk når man vil ha ting gjort!;) Eller så kan han få begynne med golf, bli skikkelig nr 1 proff, sånn at det drypper litt penger på sin mor og far:P

Hvis han ikke blir noe av dette, så får han bare bli lege da...:P

Men seriøst ja, hadde ikke gjort meg noe disse tingene, men sånn helt seriøst så vil jeg selvsagt at han skal bli det han selv vil bli:)

Når det gjelder familie og alt det andre så ønsker jeg selvsagt at han blir en god mann med sunne verdier og holdninger.

Hvis jeg fikk velge så blir de lege eller noe sånt:P  Hehe..
Det jeg setter høyest av menneskelige egenskaper er at de har respekt for andre.
Uansett om det er kongen eller han som skyter heroin under brua.

Vel..jeg har vel ikke igrunnen noen spesielle ønsker om noen spesifikke yrker osv. Håper han intresserer seg for sport og holder seg aktiv, det har både jeg og faren gjort og vet hvor mye man har igjen for dèt. Faren hans vil jo gjerne at han skal bli intressert i kampsport, han har jo drevet med det i mangemange år (kickboxing), så vet hvertfall at han drømmer om det :P Jeg håper han finner noe han virkelig liker både i forhold til yrke, hobbier og interesser, at han trives å vet hva han går god for. Og siden han er min eneste sønn, så håper eg han kan levere noen barnebarn i årene som kommer. Blir han homofil, så håper jeg han får barn på en eller annen måte da også, for barnebarn VIL eg ha. Basta :P

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye mer enn at jeg håper hun får seg en utdannelse, jobb hun trives med og stifter familie.
Håper hvertfall ikke hun ender opp som sin mor som nå er hennes mål (godt hun bare er 4 hehe), men heller får levd livet og utforsket mye mer føre hun må slå seg til ro.

Så lenge det ikke er fotball inn i bildet så er jeg fornøyd :P Da får pappaen dra med han enten han vil eller ikke ;D

Sånn som han er nå ser jeg for meg at han vil bli en utmerket bilmekaniker :P Elsker å "skru" på bilene sine på verktøybenken :P  

Han elsker å turne, så blir vel å melde han på turn når han blir stor nok. Tror også han ville likt motorcross eller lignende. Og mammaen har en stor facinasjon for karatefolk:P Også fikk jeg et lite innfall her en dag om at han ville blitt en utmerket gitarist :P 

Men han skal selvfølgelig få velge selv da :P Bare håper mammaen, pappaen og "bonusforeldrene" sine interesser drypper litt på han :P hehe

Jeg håper han blir en trygg, fornuftig og rolig mann som stoler på seg selv, og som ikke er redd for å ta i et tak når det trengs. Og om situasjonen er som i dag kommer vi til å anbefale han (ikke presse) til å gå yrkesrettet. Men han må så klart bestemme det selv. Så lenge han velger å bruke evnene sine. Jeg håper han blir sosial og får mange venner, og finner seg en kone han får det godt sammen med og noen barnebarn hadde jeg jo blitt glad for.

Ønsker hun får en skikkelig utdannelse å ikke ender opp som meg.. Å at hun får mann og familie..
Å fremdeles ikke ender opp alene med alt :)

I og med at vi bor på småbruk og har hunder og er aktive både med de og hest så håper jeg virkelig at unga våre blir glade i dyr, og kanskje vil utdanne seg innen hest eller hund. (Kanskje veterinær?)  ;)

Håper også at begge (alle tre) unga har lyst til å drive begge småbruka våre videre. Og at de har interresse for skog og jord, og at de ikke selger det så fort de får sjansen.. Da brister hjertet mitt tror jeg!!

har ingen tanker om det egentli. men sånn det ser ut som no så kan det se ut som guttungen kommer til å jobbe med biler eller noe i den dur. å man skal jo ikke klage på å ha en bilmekaniker i familien=) hehe... men kem vet. snuppa er jo veldig glad i klær, pynte se å synge i en alder av 1år.. så hmm.... håpe egentli ikke ho begynne med noe sånn stjerne greier for å være ærlig. håpe jo så klart at en av ungane hvertfall skal begynne å intressere seg for hest. har så evvvi lyst å kjøpe mej en ny hest, så da er jo det fint om det er flere som kan få glede av den store utgiften (kremt). guttungen har ej litt lyst skal begynne å spille basket slik faren gjorde=)

Back
Topp