Barnets øyenfarge :)

Jeg har grønnblå, samboeren min har blåblå :) Datteren vår er 2 år og har blå øyne. Regner med at nestemann ikke plutselig slår til med brune øyne :p alle de 4 tantene og onklene, bestefaren og mange fettere/kusiner til samboeren min har brune øyne. Kan det hoppe over ledd og plutselig dukke opp igjen?

Vi har begge brune øyne. Småen har øyne som skifter farge fra blå til grønn, til grønnbrun til blått med brunt i alt ettersom hvilket lys det er.

Jeg har grønnblå, samboeren min har blåblå :) Datteren vår er 2 år og har blå øyne. Regner med at nestemann ikke plutselig slår til med brune øyne :p alle de 4 tantene og onklene, bestefaren og mange fettere/kusiner til samboeren min har brune øyne. Kan det hoppe over ledd og plutselig dukke opp igjen?
Hvis jeg ikke husker feil (og nå snakker vi om minner fra undervisning 14 år tilbake) så vil du ha anlegg til å gi brunt videre med grønnblå øyne - men hvis han har blå er vel sjansene heller små for at den lille plutselig skal få brune ^-^

Denne gangen er det en ny far, men pappaen til snuppa har isblå øyne, jeg har blågrå (faktisk!). Snuppa har fått blå, men de er blitt litt grønne også med tiden.
Sambo har mørkeblå øyne, så blir nok blå eller grønne på neste også :)

Både jeg og kjæresten har blågrå, han med litt grønt skjær i også. Så ikke så spennende her heller :p jeg har svakt brunt gen etter min far da, men det er liten sjanse for at det slår ut. Ganske morsomt med meg og brødrene mine: jeg har blågrå, midterste har brune og eldste har et av hver. :p

Jeg har grønne øyne, med begge foreldrene mine pluss broren min med blå. Donor har enten grønne eller blå. Fikk opplyst under AID forsøkene, men ble ikke fortalt om det var grønne eller blå ved IVF forsøket. Har ikke tenkt over det før nå. :)

Back
Topp