Barnets øyenfarge :)

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Fikk plutselig spørsmål om øyenfarge, det hadde jeg ikke tenkt på... Jeg lar meg stadig overraske over det store antallet "opplagte" temaer som ikke har falt meg inn enda! :rolleyes:

Grønn + blå her i gården, så da ligger det an til 50/50 grønn eller blå for mini også, spennende... Men husker jeg riktig, er det slik at øyenfargen kan endre seg litt i starten av spedbarnstiden? Når? Noen som vet?

Her er noen illustrasjoner som kan være til hjelp:

baby_eye_color_odds.png

Litt mer avansert, for de som er interessert:
oejenskema1_no.jpg

Last edited:
Alle har blå øyne ved fødsel tror jeg :)

Takk, Mariatrond! Vet du eller noen andre når den endelige øyenfargen viser seg?

Jeg har grønne, min kjære har blå. Vår datter ble født med blå øyne, men de har blitt mer og mer grønne med tiden. Nå er hun straks 4 år.. ImageUploadedByBV Forum1432815815.738072.jpg

Her var hun 8 måneder, og har fortsatt blå.. Har ikke flere bilder i mellomtiden lagret på mobilen, så jeg får ikke sjekket når det endret seg ;)
ImageUploadedByBV Forum1432816036.274200.jpg

Verken jeg eller gubben har bare en farge på øyene. Hans er brun/grønne. Mine er en salig blanding. Så skal bli morro å se hva det blir :)

Min hadde sorte øyne når han ble født ^^ nå er de mørke mørke brune :-) litt mørkere en farens, jeg har grønne, spennende å se om det blir grønne eller brune med denne ^^

Er spent på hvilken farge det blir her.
Mitt første barn fikk mørk grå å brunt. Jeg har brun og blå øyne, barnefar hadde blå.

Min mann har lysegrå øyne, så vet ikke helt hva det blir da med mine brune og blåe øyne. Mulig dette barnet også får flerfarget øyne :-)

Jeg har blå og han har brune, vi har et barn med brune og et barn med blå øyne :) så får vi se hva babyen i magen får :)

Vi har begge brune, så sannsynligheten for at den lille får det og er stor ^-^

Mine er veldig blåe og sambo sine er litt mer grønn/brune. Eldste ble født med sykt blå øyne, når han var rundt året ble de grønne :)
Samme med lillesøster, bare hennes har forblitt like blå :)

Så vakker jente!
Her er det blåblåblå, så ikke særlig spenning for neste:p
Åh, tusen takk! :)
Jeg syns blå øyenfarge er helt nydelig jeg! Det er vel ganske stor sannsynlighet for at minsten også får blå, ja :)

Jeg ble født m brune auger:) noen få blir d:) mannen har grønne auger,men brun er en dominant farge så første babyen får nok brune auger her:D

Jeg har en blanding av grønne og brune øyne og mannen har blå.
Guttungen har fått vakre store blå øyne:D

Jeg ble født m brune auger:) noen få blir d:) mannen har grønne auger,men brun er en dominant farge så første babyen får nok brune auger her:D
Sjansen for det er stor, men hvis du har blå som resessiv så er det likevel mulig for blå/grønn :)

Søsteren min har brune, bf har blå - og moren vår har blå. De fikk en med grønne og en med brune ^-^

Back
Topp