Barnetrygden

helen79

Forumet er livet
Bruker dere den bare til ungen/e eller går den til diverse?

Vi bruker den til diverse. Ungene får jo det de måtte trenge iblandt. Vi har liten mulighet å spare noe særlig til de nå.[&:]

Det går til ting han trenger. Vi har desverre ikke muligheten til å sette det til siden. Men han har en sparekonto som jeg setter inn et par tusen på i året, pluss at de som vil gi pengegaver kan sette inn der og.

ORIGINAL: babyensmamma

Vi sparer hele barnetrygden!
Det skal han få til studier, egenkapital til bolig osv...
Glad vi har mulighet til det, men full forståelse for de som ikke har det! [:)]

Så fint gjort![:)]
Hadde vi hatt muligheten så hadde vi gjort det samme også!
Håper vi får mulighet til det etterhvert![:)]

Oj, så flott da.[:)]
Kjekt for de som klarer det, å tenk for en pen liten sum det blir tilslutt, hehe [:D]

ORIGINAL: Senator Malin

Bruker den på samme måte som jeg får de andre pengene mine! På mat, klær til oss osv..
Jeg og BF har avtale med barnebidrag istedet.. Istedet for at jeg får en sum hver mnd, settes de inn til sperra konto til Emil [:)] (1500 kr hver mnd)

Det var jo en kjempefin ordning[:)]

Den går til diverse her også ..
Men når jeg får jobb igjen så blir det satt på barnas kontoer igjen .. [:)] De får jo det de trenger likevel, men når jeg har jobb har vi mer enn god nok råd til å sette de bort til barna [:)]

No som det er kun gubben som jobber og tjener inn penger, så går barnetrygden (også kontantstøtten) til diverse! Gutten får det han trenger når han trenger det.
Men den dagen jeg får meg jobb, så rekner jeg med at jeg ordner det slik at de pengene går rett innpå kontoen hans :)

Fikk barnetrygden i dag, 300,- gikk til å dekke minus på kontoen, 800,- gikk til handling på butikken og 600,- gikk til internettregning og 300,- til det vi måtte trenge frem til tirsdag [:'(]

Skulle veldig gjerne spart alt, men har ikke råd.

Man får den vel egentlig ikke for å spare heller, men for å bruke på det barna måtte trenge. Barn trenger jo mat, tak over hodet, bleier, at mor/far har en telefon osv så har ikke så dårlig samvittighet for at jeg bruker den opp hver mnd. [:)]

Den går ned i dragsuget foreløpig.. Hjelper ikke ungene mye med penger på bok om de ikke har tak over hodet eller mat på bordet! [;)]

Jeg har ikke mulighet til å spare noe av den, siden jeg er student og alenemamma. Men når jeg er ferdig utdannet, håper jeg at jeg har mulighet til å spare litt av den i hvertfall

ORIGINAL: oslojente1980

Jeg har ikke mulighet til å spare noe av den, siden jeg er student og alenemamma. Men når jeg er ferdig utdannet, håper jeg at jeg har mulighet til å spare litt av den i hvertfall

Akkurat det samme her!:) Alt jeg får inn av penger i mnd går til rekninger, mat, husleie o.l, så på en måte går jo både barnetrygd og barnebidrag til at ungen skal få en noenlunde normal og god hverdag med mat på bordet og tak over hodet..[:)]

sparer pengene til han [:D]

ORIGINAL: Lille Lu

Fikk barnetrygden i dag, 300,- gikk til å dekke minus på kontoen, 800,- gikk til handling på butikken og 600,- gikk til internettregning og 300,- til det vi måtte trenge frem til tirsdag [:'(]

Skulle veldig gjerne spart alt, men har ikke råd.

Man får den vel egentlig ikke for å spare heller, men for å bruke på det barna måtte trenge. Barn trenger jo mat, tak over hodet, bleier, at mor/far har en telefon osv så har ikke så dårlig samvittighet for at jeg bruker den opp hver mnd. [:)]

Selvsagt skal man ikke ha dårlig samvittighet om man ikke har mulighet til å spare den. Den er til for å brukes[:)]

Men vi har muligheten, og velger å spare den til utgifter som kommer senere. Feks konfirmajson, skoleturer, studieturer, moped, sertifikat, bil, videre utdanning, hus osv...Pengene skal ikke sløses bort, men dekke utgifter, men da senere[:)]

Hadde aldri gitt ett stort beløp til barna på 18 års dagen...Da hadde nok pengene kjapt fått ben å gå på[8D]

Back
Topp