Barnetrygd?

smy

Forelsket i forumet
Åssen var det nå igjen... får man barnetrygd for den måneden barnet er født, eller fra måneden etter fødsel?

ORIGINAL: smy

Åssen var det nå igjen... får man barnetrygd for den måneden barnet er født, eller fra måneden etter fødsel?

Mene de e måneden etter.
om du født i september - så får du fra og med oktober... [:)]

så da får vi altså for 2 mnd nå i november?

ORIGINAL: Celene

så da får vi altså for 2 mnd nå i november?

Stemmer det[:D]

Vi får fra måneden etter vi fødte, altså fødte du i september får du barnetrygd fra oktober. Men de fleste kontorene bruker litt lenger tid med å registrere alt, så da kommer det barnetrygd for både okt og nov i nov[;)]. (slik er det her ihvertfall...)

ooops.. har glemt og levere kontonummeret mitt jeg... får jeg utbetalingsblankett da tro eller?? Eller blir det ikke noe penger på meg...

jeg fikk brev om at det ville bli utbetalt siste dagen i måneden, f.o.m november. Men at jeg måtte sende kontonr. skriftelig.. og det har jo helt gått i glemmeboka da..

ORIGINAL: FruNette

Jeg fikk også i Oktober [:)]

ORIGINAL: citadel

Her i Særp måtte man i tillegg sende inn søknad, selv om alle har vedtak på barnetrygden. Kontonr og fødselsnr. til barnet måtte legges ved søknaden. Fikk brev like etter jeg sendte inn søknaden om at jeg får første utbetaling i slutten av november[:D] 

har ikke sendt noen søknad om barnetrygd, fikk bare brev om at første utbetaling var i slutten av november. Og jeg bor og i sarp.

Back
Topp