Barnetrygd

Sissy1

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Lurte på om dere som fødte i oktober har fått barnetrygd? Jeg fødte 31.10, og fikk brev fra NAV om at barnetrygden skulle komme i november. Men har ikke fått noe enda, som jeg kan se. Hadde ikke barn fra før, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer... :cat:

Barnetrygden utbetales alltid siste virkedag i mnd :)
Men er du sikker på at du skulle få utbetaling så raskt?
Jeg fødte 4 november og i mitt vedtaksbrev står det at første utbetaling er i januar.. :)

Jeg fødte 22 oktober og fikk utbetalt nå. Har barn fra før, men tror ikke det skal ha noe å si. Men står på nav sine sider det kan ta to måneder (men da får du etterbetalt ).

Jeg har også fått, har du sjekket at det er riktig konto nr? I min melding sto det også når første utbetaling var. :)

Jeg har også fått, har du sjekket at det er riktig konto nr? I min melding sto det også når første utbetaling var. :)
Nå har jeg sjekket på nytt, og der stod det første utbetaling i desember... Så det er jeg som ikke har lest godt nok... :joyful: Men da fikk jeg iallefall svar på når den vanligvis skal komme! Har oppgitt riktig kontonr, ja.

Barnetrygden utbetales alltid siste virkedag i mnd :)
Men er du sikker på at du skulle få utbetaling så raskt?
Jeg fødte 4 november og i mitt vedtaksbrev står det at første utbetaling er i januar.. :)
Sjekket nå, det stod utbetaling i desember... så var jeg som hadde lest for kjapt... :joyful:

Lurte på om dere som fødte i oktober har fått barnetrygd? Jeg fødte 31.10, og fikk brev fra NAV om at barnetrygden skulle komme i november. Men har ikke fått noe enda, som jeg kan se. Hadde ikke barn fra før, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer... :cat:

Jeg fødte samme dag som deg, 31.10, og jeg fikk første barnetrygt 30.11:)

Jeg fødte samme dag som deg, 31.10, og jeg fikk første barnetrygt 30.11:)
Har du barn fra før? Jeg fødte også 31/10, men fikk bare barnetrygd for førstemann nå, 30/11 :)

Nei, første barn her. Men det var kanskje Rikkus du spurte?
Ja :happy: tror du har rett når du sier at det virker tilfeldig. Mulig det kommer an på hvor man bor?
Men min førstefødte er født i slutten av september og da fikk jeg første utbetaling i oktober. Får bare vente og se denne gang :)

Har du barn fra før? Jeg fødte også 31/10, men fikk bare barnetrygd for førstemann nå, 30/11 :)

Nei, jeg har ikke barn fra før. Mitt første barn:)

Rart at ting virker så "tilfeldig". Skal vell ikke ha noe å si hvor man bor?

Kan det ha noe med når det ble «meldt inn» og kom i orden? Om det er forskjell på når dere fikk brevene deres?:)

Barnetrygden behandles helt automatisk, så det er nok forskjeller i når det blir meldt inn :) Jeg fikk barn 24.10 og fikk beskjed om at første utbetaling kommer i desember :)

Oppdatering: Jeg fikk første barnetrygd nå 11.12 (altså på fredag). Da fikk jeg bare for en måned, så da får jeg sikkert den for desember i romjula.

Back
Topp