Barnetrygd

MagMetal

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei til alle som fødte i oktober. Har dere fått barnetrygd i november?
Min jente ble født 28.10 og jeg fikk brev fra NAV at jeg vil få penger i januar. Hvorfor så sent? Noen som skjønner det og kan forklare litt?:)

Hei,
Jeg fødte i august og fikk første utbetaling i november.
Ble forklart at det har noe med behandlingstid å gjøre, samt at det skal bli riktig i deres systemer da det er snakk om utbetalinger i mange år fremover. Mye automatikk som må ordnes på baksiden.

Hva denne automatikken er, og hvorfor systemene bruker så lang tid vet jeg ikke. Men det stemmer at det tar lang tid før første utbetaling kommer.

Jeg føda 5. november og kommer til å få første utbetaling i januar jeg også.
Står at jeg har fått det innvilga fra 1. desember, og at første utbetaling er fra mnd etter innvilget barnetrygd..

Første gangen får du også utbetalt for måneden før også, så du får egentlig fra desember, men første utbetaling i januar n

Hei til alle som fødte i oktober. Har dere fått barnetrygd i november?
Min jente ble født 28.10 og jeg fikk brev fra NAV at jeg vil få penger i januar. Hvorfor så sent? Noen som skjønner det og kan forklare litt?:)

Dette fikk jeg å beskjed om i brevet fra nav. Vi fikk 29 oktober:-) Håper det er etterbetaling for desember å da sånn at vi får for desember og januar:-)

Jeg fikk to utbetalinger nå i november, han ble født 29.09. Fikk 20. og 29. nov.

Fikk barn 31.10. Filk brev i dag om at barnetrygd var innvilget fra 1 november. Ikke fått denne mnd likevel..

Hmm... Jeg fødte 15.10 og de sa jeg ikke skulle forevente å få før desember men har enda ikke fått noe,har sendt den beskjed da så hører kansje i fra dem til uka:/

Jeg fødte 26.09, fikk for oktober 1.11 og for november 30.11

Hm, jeg fødte 20 oktober og har ikke mottatt noe brev fra nav eller fått noe enda. Må man sende inn noe for å
motta dette? Rart det er så forskjellig

Jeg har ikke sendt noe. Det er veldig forskjellig..noen får det med en gang og andre må vente.

Hm, jeg fødte 20 oktober og har ikke mottatt noe brev fra nav eller fått noe enda. Må man sende inn noe for å
motta dette? Rart det er så forskjellig

Jeg har ikke fått brev, bare penger på konto. Har heller ikke søkt.

Logget inn på NAV for noe annet en gang i oktober, da sto det søknad om barnetrygd til behandling. Det søkes altså automatisk. Du kan jo sjekke på NAV under "mine saker".

Fødte 16.10, trodde barnetrygden kom 1.12, men tok kontakt og fikk vite at jeg får 16.12 :-)

Får man ikke trygd for den mnd barnet er født? Jeg fikk nå 1.desember. Gutten er født 4.oktober.

Jeg føda 5. november og kommer til å få første utbetaling i januar jeg også.
Står at jeg har fått det innvilga fra 1. desember, og at første utbetaling er fra mnd etter innvilget barnetrygd..
Hmm.. Får ikke dette til å stemme jeg. Nå fikk jeg plutselig barnetrygd for minstemann O.o
Fikk barnetrygda for eldstemann den 16. desember, og i dag fikk jeg enda en barnetrygd (som jeg antar er for minstemann)
Og da stemmer det jo ikke det det sto i brevet fra dem, om at jeg skulle få første utbetaling i januar..

Back
Topp