Barnetrygd

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Får vi barnetrygd for oktobermåned? Noen som fikk i dag? (Fikk for ett barn, men ikke for lillebror som ble født i september)
 
Vi skal ha det ja :)
Jeg fikk.. Mottok du info fra nav etter fødsel?
 
Jeg fikk brev fra nav, leste så fort igjennom det. Men mener det stod der at utbetalingen kom i november ;)
For jeg har heller ikke fått noe utbetalt denne måneden.
 
Vi skal ha det ja :)
Jeg fikk.. Mottok du info fra nav etter fødsel?
Husker ikke helt. :p
Snakket med NAV rundt termin fordi de enda ikke hadde svart på søknaden om foreldrepenger og da sa de at barnetrygden skulle komme automatisk. Så det har blitt noen brev fra NAV etter fødsel og ja... husker ikke alt. xD

Men hvis noen har fått så regner jeg med at alle skal ha denne måneden.
 
Den kommer 1. november :)

Født i september, barnetrygd fra oktober med første utbetaling 1. november. Denne varer til august før barnet fyller 18 år.
 
Jeg har fått i dag for alle tre barna:) fikk bekreftelse fra nav få dager etter vi kom hjem fra sykehuset :)
 
Jeg var i kontakt med NAV da de hadde feil kontonummer og skulle få etterbetalt i november + første ordinære utbetaling i november så vidt jeg forstod... Har ikke sett at jeg har fått inn penger enda.
 
Jeg har bare fått for to barn i dag og mangler for minsten! Men kanskje den kommer i morgen
 
Får vi barnetrygd for oktobermåned? Noen som fikk i dag? (Fikk for ett barn, men ikke for lillebror som ble født i september)
vi får for oktober, men første utbetaling er i november, får dobbelt da.
 
Mener det stod på brevet at vi skulle få for oktober og ut og første betaling var 01.10.16. Men sjekket for litt siden på nett og da hadde de registrert et kontonummer på meg som ikke stemte, så aner ikke hvor oktoberpengene ble av
 
Ikke noe penger i dag heller.
Jeg fikk for alle mine barn. Utbetaling skjer ikke 1.nov, men mange får etterbetalt siste virkedag i november.

Logg deg inn på NAV.no med bank ID. Gå på mine saker og se om de behandler søknad om barnetrygd. Dette skal skje automatisk, men i noen tilfeller må søknaden settes i gang manuelt. Ring og hør. Uansett får du pengene dine :) Det er også saksbehandlingstid. De som har fått måneden etter har vært heldige.
 
Jeg fikk for alle mine barn. Utbetaling skjer ikke 1.nov, men mange får etterbetalt siste virkedag i november.

Logg deg inn på NAV.no med bank ID. Gå på mine saker og se om de behandler søknad om barnetrygd. Dette skal skje automatisk, men i noen tilfeller må søknaden settes i gang manuelt. Ring og hør. Uansett får du pengene dine :) Det er også saksbehandlingstid. De som har fått måneden etter har vært heldige.
Skal sjekke der først ja :) Men hvis søknaden enda behandles, da blir det automatisk etterbetalt i slutten av denne måneden? :)
 
Skal sjekke der først ja :) Men hvis søknaden enda behandles, da blir det automatisk etterbetalt i slutten av denne måneden? :)
Ja, men kun om søknaden er ferdigbehandlet innen da. Jeg fikk et brev om at det skulle ta max 3 mnd, men vedtaksbrevet ble skrevet samme dag som informasjon om svartid. Jeg måtte be NAV manuelt om å sette den i gang for det hadde skjedd noe der. Så de ordnet det på dagen. Enten får du 970 x 2 siste virkedag i november eller 970 x 3 i desember. Mest sannsynlig november :) Men ta kontant om du ikke ser noe på dine sider. :)
 
Ja, men kun om søknaden er ferdigbehandlet innen da. Jeg fikk et brev om at det skulle ta max 3 mnd, men vedtaksbrevet ble skrevet samme dag som informasjon om svartid. Jeg måtte be NAV manuelt om å sette den i gang for det hadde skjedd noe der. Så de ordnet det på dagen. Enten får du 970 x 2 siste virkedag i november eller 970 x 3 i desember. Mest sannsynlig november :) Men ta kontant om du ikke ser noe på dine sider. :)
Den er grei! Takk for hjelpa. :)
Rart med det, men synes det er sykt tiltak å logge inn på sånne nettsider hvor man trenger den kodebrikken. :D Haha
 
Back
Topp