Barnetrygd

3barnsmor90

Forelsket i forumet
Hei alle!

Har dere fått barnetrygden? Er det ikke slik at den skal komme automatisk? Jeg har ikke fått den :/

Har ikke fått, men syns jeg leste at den kommer to måneder etter fødsel ellernoe?.. Fikk i alle fall beskjed av HS at første trygd kommer i slutten av oktober for oss.

Sniker fra september.. Jeg fikk brev fra nav om opplysning om beløp å når det skulle komme. Jeg vil få første utbet nå i oktober, altså det skal utbet første måned etter at barnet er født..? Får etterbetalt dere da?

Jeg fikk og brev. Vår gutt ble født 31/07 og jeg fikk utbetalt barnetrygden for august rundt 20 september :)

Lille er født 23.august. Fikk brev fra nav om at vi får barnetrygd fra 1/9 med første utbetaling i oktober, så regner med vi får for to måneder snart :)

Vår jente ble født 3.aug, første betaling er da måneden etter, siste virkedag. Så har du født i august starter barnetrygden å komme fra september, som da alltid er siste virkedag i mnd. Har du født i september, så får dere første betaling siste virkedag i oktober. Det virker kjipt når man har født tidlig i mnd, men det går opp i opp når ungen er 18 år, så da får feks vi siste betaling siste virkedag i august det året hun fyller 18, selv om hun da har fylt 18 år 3.aug.

Jeg fikk barnetrygd automatisk med 1. mann. Eller den ble automatisk innvilget, men ikke utbetalt, for nav hadde ikke noe kontonr å betale til. Så om du aldri har mottatt penger fra nav, kan det være de mangler kontonr.

Vår jente ble født 3.aug, første betaling er da måneden etter, siste virkedag. Så har du født i august starter barnetrygden å komme fra september, som da alltid er siste virkedag i mnd. Har du født i september, så får dere første betaling siste virkedag i oktober. Det virker kjipt når man har født tidlig i mnd, men det går opp i opp når ungen er 18 år, så da får feks vi siste betaling siste virkedag i august det året hun fyller 18, selv om hun da har fylt 18 år 3.aug.
Jeg fødte 26 AUG og har enda ikke fått.

Den kommer fra og med mnd etter barnet er født. Fødte du i august kommer den i sept. Fødte du i sept kommer den i oktober :)

Jeg fødte 7.august og har ikke fått noe, lurer på hvor lenge man skal vente før man tar kontakt med nav? Men da skulle egentlig vi ha fått det i september?

Jeg fikk barnetrygd automatisk med 1. mann. Eller den ble automatisk innvilget, men ikke utbetalt, for nav hadde ikke noe kontonr å betale til. Så om du aldri har mottatt penger fra nav, kan det være de mangler kontonr.
Jeg har aldri fått noe utbetalt fra nav tidligere. Fikk du beskjed om at de manglet kontonummer eller måtte du finne ut av det selv?

Fødte 18.08 og har ikke fått. Fått brev med vedtaket, og fikk beskjed fra nav om at jeg kom til å få det utbetalt i slutten av oktober. Men "mister" jeg sept da eller?:)

Jeg har aldri fått noe utbetalt fra nav tidligere. Fikk du beskjed om at de manglet kontonummer eller måtte du finne ut av det selv?

Fikk et brev, men det tok litt tid mener jeg å huske. Men på nav.no - mine sider, kan du sjekke det. Husker ikke videre, men en plass der kan du sjekke å endre kontonr. Var ikke så lett å finne da, så måtte leite litt, men mulig det er endra å enklere nå :)

Fødte 18.08 og har ikke fått. Fått brev med vedtaket, og fikk beskjed fra nav om at jeg kom til å få det utbetalt i slutten av oktober. Men "mister" jeg sept da eller?:)

Hvis du fikk baby i august, mener jeg du skal ha for september å da får du nokk etterbetalt :)

Back
Topp