Barnetrygd

Catski

Forumet er livet
Hva gjør dere med den?
Sparer dere den, eller bruker dere den?
Jeg har opprettet konto i Filip sitt navn, og da går barnetrygden rett inn på hans konto. Da har jeg og samboer oversikt over den, og begge kan kontrollere den.
Synes det er en fin måte å spare for han.

ORIGINAL: FebruarGullet

Den bruker jeg, men sparer 250 hver i mnd til han. Synes det holder jeg... Kan ikke spare oss ihjel heller

Samme her! [:)] 

ORIGINAL: Laban og Eilin

har tenkt å gjøre det jeg også,men har måtte bruke den de første gangene[:)]

Samme her.. [:D]

ORIGINAL: FebruarGullet

Den bruker jeg, men sparer 250 hver i mnd til han. Synes det holder jeg... Kan ikke spare oss ihjel heller

Signerer også denne, bare at vi sparer 200 kr pr mnd. Det blir ganske mye penger i løpet av 18 år! Og vi tenker litt sånn at de pengene vi sparer ikke skal være en "gavepakke", han må jo lære å spare selv også! [;)] I den økonomiske situasjonen vi er i nå, har vi heller ikke muligheten til å sette av så masse penger, og en tredje tanke er at vi jo kanskje kommer til å få flere barn, og da må vi jo kunne spare det samme til dem... [;)] Best å ikke legge lista for høyt! [:D]

ORIGINAL: mamma88

Vi sparer 100 kr til Sunniva hver måned, har ikke råd til å spare hele barnetrygden[:)] Men tenkte på å kanskje spare 200 kr fra hu er 1 år, for da har vi litt bedre råd[8D] Også hvis det kommer flere barn, så må vi jo spare til den også[:)]

ORIGINAL: mamma88

Vi sparer 100 kr til Sunniva hver måned, har ikke råd til å spare hele barnetrygden[:)] Men tenkte på å kanskje spare 200 kr fra hu er 1 år, for da har vi litt bedre råd[8D] Også hvis det kommer flere barn, så må vi jo spare til den også[:)]

Signerer denne jeg. Vi sparer også 100 kr i mnd til våre, og jeg har ikke dårlig samvittighet for at vi ikke sparer mer til dem. Resten av barnetrygden trenger vi, for det blir jammen endel penger av ting de trenger som klær, gummistøvler, vintersko, parkdresser osv...

den går rett inn på en sparekonto som jeg har opprettet til henne, i tilegg trekkes det 150kr fra både min og pappaen sin lønnskonto hver mnd.
så sparer vi i sparebøsse til henne.

jeg ønsker at hun skal kunne ta god utdanning uten å måtte sette seg i stor gjeld,derfor skal vi gi henne disse pengene når hun er ca 20år,må se om hun er moden med penger da,hvis ikke får hun pengene når hun er 25.

den tid,den sorg..

ORIGINAL: mamma til Alina!

den går rett inn på en sparekonto som jeg har opprettet til henne, i tilegg trekkes det 150kr fra både min og pappaen sin lønnskonto hver mnd.
så sparer vi i sparebøsse til henne.

jeg ønsker at hun skal kunne ta god utdanning uten å måtte sette seg i stor gjeld,derfor skal vi gi henne disse pengene når hun er ca 20år,må se om hun er moden med penger da,hvis ikke får hun pengene når hun er 25.

den tid,den sorg..

Du skal være klar over at hvis du sparer i hennes navn, så har hun rett på pengene fra hun er 18 og myndig... [;)] Hvis du ønsker at hun skal få dem senere, må du enten ha en god avtale med henne, eller så bør du spare i eget navn. Det er ikke mulig å sperre en konto til en myndig person, med mindre vedkommende er umyndiggjort. [;)]

Vi sparer 200,- Annet går til mme,grøt,bleier,klær osv.
Setter inn penger ho får til dåp,bursdag osv på samme konto.
Syns det er grei sparing inntil videre..[:)]

Vi får det inn på noe som heter barnas trygghetskonto (postbanken). Vi har mulighet til å ta ut penger fra den en gang måneden, så om det er knabert en måned så tar vi selvfølgelig av det. I utgangspunktet er den tenkt å bli brukt på Gabriel, f.eks. når han blir større og skal ha lappen, reise på språkreise og diverse andre ting som dukker opp underveis. Han skal aldri få vite at vi sparer sånn til ham, for da blir det for lett for ham tror jeg. Skal ikke være for enkelt[;)] Kort fortalt er kontoen ment å være en buffer[:)]

barnetrygden til snuppa går rett inn på hennes konto... syns det er greit å spare det, har tenkt at det kan gå til forskjellige ting ho kanskje vil senere som jeg ikke har råd til å gi ho siden vi begynner og bygge nå i høst... da skal pengene ho sparer gå til for eksempel skoleturer, bunad o.l

ORIGINAL: Kavring1

så heldige barna deres er da[:-].. her bruker ALT med en gang den kommer omtrent.
Skulle gjerne spart den for dem..men de trenger jo både mat og klær i hverdagen også
så den brukes rimelig fort opp[&o]

tindra er heldig ho oxo får jo klær og mat..[;)]  det er det viktigste[:D] hadde det ikke vært for at sambo tjener såpass som han gjør hadde det vært det samme her... og blir litt mer penger når du har tre og tre koster mer enn en...hadde jeg skulle hatt tre unger hadde jeg nok ikke klart og spare så mye i måneden for det må jo være likt...

jeg bruker den jeg til emma sef[:D]går til bleier mat osv og resten går til konto som jeg åpna til hu

Back
Topp