barnetrygd

werana

Elsker forumet
Hentet fra nav.no: Du kan få barnetrygd fra måneden etter at barnet er født, eller fra måneden etter at vilkårene er oppfylt dersom retten til barnetrygd oppstår på et senere tidspunkt.

Mini er født i slutten av februar (24.), fikk barnetrygd først i april... flere som har det slik? sånn jeg forstår utfra teksten over skulle jeg igrunn fått for mars og?

Jeg stusset på det samme, hadde ventet det kom 1. Mars. Men flere her inne sa at man får betalt på etterskudd. Altså det kommer siste dagen i måneden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg stusset på det samme, hadde ventet det kom 1. Mars. Men flere her inne sa at man får betalt på etterskudd. Altså det kommer siste dagen i måneden.

Fikk betalt i slutten av april, men ikke noe ekstra/ettrbetalt...

Eg fekk etterbetalt for mars 14 april og for april fekk eg den 30.
Fekk også unge 24.02 og brev frå NAV om at eg hadde krav på barnetrygd frå 1 mars.

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Fikk også innvilget fra 1.mars, fikk første utbetaling 1/4 og for april 30/4.

Februar-14 mamma <3

Åja da bør du ta kontakt med NAV!

Eg fekk etterbetalt for mars 14 april og for april fekk eg den 30.
Fekk også unge 24.02 og brev frå NAV om at eg hadde krav på barnetrygd frå 1 mars.

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Da burde jo jeg også få for mars siden vi fikk barn samme dag :)
skal snakke med de på mandag ja!!

• Liker
Reactions: EJ
Da burde jo jeg også få for mars siden vi fikk barn samme dag :)
skal snakke med de på mandag ja!!
Hva står det i vedtaket du fikk av de da? Hos meg stod det at jeg hadde fått innvilget fra mars, men at første utbetaling ble å komme i april (etterbetalt). Sikkert lurt å kontakte de ja, sikkert fort gjort at de får rot i systemet...

Februar-14 mamma <3

Hentet fra nav.no: Du kan få barnetrygd fra måneden etter at barnet er født, eller fra måneden etter at vilkårene er oppfylt dersom retten til barnetrygd oppstår på et senere tidspunkt.

Mini er født i slutten av februar (24.), fikk barnetrygd først i april... flere som har det slik? sånn jeg forstår utfra teksten over skulle jeg igrunn fått for mars og?
Jeg fødte 27 feb, fikk første utbetaling på etterskudd (7.april), og fikk deretter barnetrygd 29. april. Marsutbetalingen kom på etterskudd og det er helt vanlig. Jeg måtte søke manuelt da de ikke hadde fått beskjed av sukehuset om at jeg hadde født. Da søknaden var innvilget fikk jeg pengene utbetalt.

Hadde termin 22/2, men fødte jo ikke før 5/3, fikk min første barnetrygd nå 30/4. Egentlig ganske feigt at jeg ikke fikk for mars også bare fordi jeg gikk på overtid, synes de kunne regnet det ut fra termin heller.

Hadde termin 22/2, men fødte jo ikke før 5/3, fikk min første barnetrygd nå 30/4. Egentlig ganske feigt at jeg ikke fikk for mars også bare fordi jeg gikk på overtid, synes de kunne regnet det ut fra termin heller.

Men du får barnetrygd til og med mars mnd han fyller 18 år. Dersom dei skulle tatt hensyn til termin hadde du kun fått til og med januar det året han fyller 18 år.
Så ha du dei som føda for tidleg, type 10 veker før termin... Måtte gått lenge og venta :P

Sent from my iPad using BV Forum

Men du får barnetrygd til og med mars mnd han fyller 18 år. Dersom dei skulle tatt hensyn til termin hadde du kun fått til og med januar det året han fyller 18 år.
Så ha du dei som føda for tidleg, type 10 veker før termin... Måtte gått lenge og venta :P

Sent from my iPad using BV Forum
Haha huff, jeg tenkte ikke helt før jeg skrev :p

• Liker
Reactions: EJ
Er det bare jeg som ikke har fått vedtak om barnetrygd?
Har fått pengene da.. men ikke noe vedtak.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp