Barnetrygd

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Fikk brev fra NAV om at vi får barnetrygd for mars når hun er født i februar. Men har ikke fått noe. Kommer det på etterskudd?

Sent from my iPhone using BV Forum

I mitt brev stod det at første utbetaling kommer i april.

Vi får siste dagen i mnd.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Barnetrygd blir innvilget fra måneden etter fødsel. Fikk beskjed om at det kan bli forsinkelser i første utbetaling, men det blir betalt på etterskudd. Har du fått barnetrygd for sønnen din? Jeg fikk utbetalt barnetrygd i dag, og det har stått som kommende utbetaling på mine sider på NAV. Du kan jo alltid logge inn å sjekke utbetalingene dine på NAVs hjemmeside. :)

Fikk brev om at eg sku få utvidet barnetrygd, første utbetalingen i mai, og det utbetales på slutten av mnd...

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Kan alle få barnetrygd og må man søke? Hilsen nybakt mor i den byråkratiske papirjungelen

Sent from my LT26i using Tapatalk

Kan alle få barnetrygd og må man søke? Hilsen nybakt mor i den byråkratiske papirjungelen

Alle får barnetrygd og det trenger du ikke søke for å få :)

Det lønner seg å ta en tlf til NAV om det tar mer enn 2 mnd før du har hørt noe om barnetrygden da det egentlig skal gå automatisk, men ikke alltid der skjer. Ble etterbetalt nesten 6 mnd med storesøster.

Har fått for storebroren ja. Men hvis det utbetales på etterskudd så får jeg jo for mars nå i mndskiftet

Har fått for storebroren ja. Men hvis det utbetales på etterskudd så får jeg jo for mars nå i mndskiftet

Vi som har fått barn i februar skal få innvilget barnetrygd fra og med 1.mars. Den ubetalingen skulle egentlig kommet i går/mandag 31. Dersom du ikke får på mandag så kan det utbetales på etterskud. Dvs, når som helst. Hvis de venter med å betale til slutten av april vil du få 970 x 3. Vanlig for sønnen din i april og mars og april utbetalingen til datteren din.

Vi som har fått barn i februar skal få innvilget barnetrygd fra og med 1.mars. Den ubetalingen skulle egentlig kommet i går/mandag 31. Dersom du ikke får på mandag så kan det utbetales på etterskud. Dvs, når som helst. Hvis de venter med å betale til slutten av april vil du få 970 x 3. Vanlig for sønnen din i april og mars og april utbetalingen til datteren din.

Takk. Har ikke fått i går, så da håper vi på mandag :)

Barnetrygd blir utbetalt den siste dagen i mnd.
Har man DNB så kan man få den dagen før :)

I mitt vedtak stod det at jeg har fått innvilget barnetrygd fra mars, men første utbetaling skulle komme i april, så får vel dobbelt i april :)

I mitt vedtak stod det at jeg har fått innvilget barnetrygd fra mars, men første utbetaling skulle komme i april, så får vel dobbelt i april :)

Takk da er det vel det jeg misforstod da.

Er ikke særlig heldig med NAV jeg da. Fikk utbetalingen for foreldrepenger sent i både februar og mars. Så ble jeg skattet 50% i feb, var en feil og måtte krangle til meg pengene mine, så sier de at barnetrygden kommer automatisk og at det vil ta ca to mnd og at alt er i orden, sååå får jeg beskjed i dag om at de ikke har mottatt fødselsmelding fra sykehuset, så jeg må søke barnetrygd manuelt. Fø

Fikk barnetrygd ja, men ikke utbetalt før mai! What?

Back
Topp