Barnetrygd

Bekke

Elsker forumet
Dere med flere barn,
får dere barnetrygden samlet? Eller har det hendt at en kommer om morgenen og en annen senere på dagen?
Fikk ei jente i april, har ikke fått barnetrygd for henne før nå i juni. Så da trodde jeg at jeg fikk 2 stk for henne, altså mai og juni nå? og en for størstejenta. Stemmer ikke det da?
Jeg fikk iallefall bare summen av 2 stk.

Kommer samlet for alle tre her. Du hører jo til å få etterbetalt for mai også - ville tatt en telefon å hørt. Kan jo være at den kommer utenom.

Dytter for deg. for jeg vet ikke,men mest naturlig hadde vel vært å få det samlet.men det er mulig etterbetalingen kommer for seg selv.

lurer på noe selv.

er det slik at en skal ha barnetrygd for  den mnd barnet er født.? uavhengig av hvilken dato barnet er født?

Jeg fikk en gutt 29. april, og fikk ikke barnetrygd for han da jeg fikk for jenta i slutten av mai. Derimot fikk jeg etterbetalt for mai midt i juni. så regner med jeg får for begge nå i dag(?)

Nei har alltid fått det samlet..

Midt Norge skrev:
Dytter for deg. for jeg vet ikke,men mest naturlig hadde vel vært å få det samlet.men det er mulig etterbetalingen kommer for seg selv.

lurer på noe selv.

er det slik at en skal ha barnetrygd for  den mnd barnet er født.? uavhengig av hvilken dato barnet er født?

Nei, man får ikke for den mnd barnet er født. Man får barnetrygd fra mnd etter barnet er født.

"Du kan få barnetrygd fra måneden etter at barnet er født, eller fra måneden etter at vilkårene er oppfylt dersom retten til barnetrygd oppstår på et senere tidspunkt. Barnetrygden utbetales til og med måneden før barnet fyller 18 år.

Barnetrygden kan etterbetales for opptil tre år fra søknadstidspunktet dersom vilkårene har vært oppfylt."

http://www.nav.no/Familie/Barnetrygd

Back
Topp