Barnetrygd!

glamaria

Gift med forumet
Har dere fått inn barnetrygda nå da damer?[:D]

Hva skal dere bruke den til? [:)]

Vi skal sette trygda inn på krise-kontoen vår fram til odin begynner i barnehage, da skal vi bruke den på det inntil jeg begynner i jobb igjen. Da vil vi nok spare mye av barnetrygda på sparekonto til odin. Satser på at han får en hyggelig overraskelse når han blir voksen og trenger penger[;)]

ORIGINAL: aangels

her går de med til regninger mat å bleier dessverre... Skulle gjærne spart, men økonomien vår er for stram til det :/

sign!

Jeg sparer 500,- i mnd til hver av ungene, og resten går med i det store sluket! Det jeg sparer har jeg tenkt at vi kanskje en gang får behov for å bruke på ting ungene trenger. Det kan jo komme dårligere tider, vet ikke hva fremtiden bringer... Og det som står på kontoen skal de få når de blir voksne [:)] Om det er noe igjen da [8D]

Vi setter barnetrygden på en egen buffer-konto til barna. Det er den vi betaler barnehage med, og den vi bruker om det er litt dyre ting vi trenger til barna.
Men i tillegg sparer jeg i fond til eldstemann, mens mannen min skal spare til Edward. Jeg sparer på en konto i mitt navn, men tanken er at barna skal få ca 100.000 kroner når de blir 18 år. Og det må brukes til studier eller bo. Foreldrene mine gjorde dette for oss barna og det hjalp utrolig til da jeg skulle kjøpe min første leilighet da jeg var 23.

ORIGINAL: aangels

her går de med til regninger mat å bleier dessverre... Skulle gjærne spart, men økonomien vår er for stram til det :/

her også[&:]

vet ikke om jeg har fått enda.. men den går opp i det vanlige hos oss... i alllfall til vi er ferdig med billånet.. [:)]

Her går den rett inn på kapitalkonto, av den går en del ut til fondssparing hver mnd.
Nå når vi får en ekstra barnetrygd må jeg nok vurdere å sette opp sparebeløpet i fond [:)] Foreløbig tenkte jeg å bare bygge litt buffer på kapitalkontoen.

Pfft, her går den rett inn i det daglige..
Håper å få spart den når jeg begynner å jobbe igjen [:)]

Denna mnd. forsvinner den til dåpen.. (som forøvrig er altfor dyr) [8D]

går med i regninger og ting ungene trenger:)
fikk idag og den er allerede borte etter at jeg betalte husleia[8D]

Setter den inn på en egen konto i mitt navn.
Har tatt av den dersom det har vært trangt økonomisk og storesøster har trengt noe, men i utgangspunktet skal pengene gå til bunad/ førerkort/ utdanning etc.
Nå som vi har litt ekstra penger setter jeg inn litt mer enn det vi får i barnetrygd.

Spare spare spare[:D]

Back
Topp