Barnetrygd

Februar?

Forumet er livet
Får man den automatisk eller må man søke om det? Kom plutselig til å tenke på det! Noen som vet?

Jeg fikk beskjed fra NAV om at den kommer automatisk. Man søker på en måte på den også når man leverer inn søknad om foreldrepermisjon :)

den skal du få automatisk fra mnd etter du har fått baby/babyene. tror de gir beskjed på sykehuset..

Ok, da trenger jeg ikke å tenke på det. Jeg har ikke levert mine papirer til nav. Leverte alt til jobben  slik at de får "godkjenne" dem. Det er jobben som betaler lønna mi og jeg har fått første lønn i permisjonen min[:)]
Kommer barnetrygden rundt den 25. i hver måned?

Såvidt jeg har skjønt så melder sjukehuset fra til de "rette instanser" om at du har født, og da får du barnetrygden måneden etter [:)]

Barnetrygd Datoene gjelder for 2010.
Jan  Feb  Mar  Apr  Mai  Jun  Jul  Aug  Sept  Okt  Nov  Des

29.  26.  31.  30.  31.  30.  30.  31.  30.  29.  30.  17. 

Her fikk jeg beskjed om at det gikk automatisk, MEN at det kunne kanskje ta et par mndr før det gikk i orden. Ingen problem dette heller da vi evt vil få tilbakebetalt de pengene i etterkant OM det skulle drøye fra NAV sin side.

Jeg måtte gå på nav å skrive kontonr mitt på en post it lapp til dem... Bare for å gjøre det så vanskelig som mulig.. Selvom de hadde kontonr mitt..
Så dattern når dattera mi ble født i februar fikk jeg ikke barnetrygd før i mai.. Så ikke regn med at det kommer automatisk..

Det skal gå automatisk. Vanligvis så tar det en MMS ekstra før den kommer i gang. Slik at om man føder i mai vil første utbetaling vanligvis skje i juli med etterbetaling for juni.

ORIGINAL: kikja

Såvidt jeg har skjønt så melder sjukehuset fra til de "rette instanser" om at du har født, og da får du barnetrygden måneden etter [:)]

Samme har jeg hørt.[:)]

KOmmer automatisk, men om du ikke mottar barnetryd fra før av må du gi kontonr ditt til nav[:)]

også vil det ta 2-3 mnd før den faktisk kommer (får da utbet for de mnd etter babyen var født)

Jeg spurte på Nav i Trondheim. Det skal gå automatisk, sykehuset skal melde fra når babyen er født. Men det kan ta litt tid. Og det kan jo skje feil, så han sa at hvis jeg ikke hadde hørt noe tre måneder etter fødselen skulle jeg ta kontakt.

Jeg spurte på nav og de ba verken om kontonr eller noe, sa at det er helt automatisk (dette er i Lillestrøm)[8D]

Jeg får vel bare vente å se da, men er det ikke sånn at staten ikke vil tilbake betale om det har gått mer enn enn hvis periode?

Back
Topp