Barnetrygd tråd nr 2

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hva planlegger dere å gjøre med den? Spare eller ta den inn i husholdningen?

Her har vi spart den i mitt navn for å bruke på litt mer kostbare ting etterhvert. Konfirmasjon, førerkort, skole, kanskje språkreise.
Men forsikringen trekkes fra den kontoen, så ca to mnd går bort i forsikring da.

Her blir det 500 i sparing på hans navn og så blir det forsikring. Ellers går resten med i hverdagssmørja ;)

Her trenger jeg hvert øre til husholdningen da jeg er aleneforsørger. Hadde vært godt å kunne spart litt til ungene men slik er det desverre ikke :/

Går nok i verdags mølja.. Pappaen sparer penger til han :) så får vi se når han blir større om vi setter dem av til noe gøy for han. Feks til å dra i dyreparken og kapteinsabeltann show, tusenfryd ol som han kanskje har lyst til :)

Vi setter det på egen konto som vi bruker når ungene trenger noe ekstra (ny seng, bilstol, vinterklær, sko o.l.). Ungene har fond i firmaet til pappaen, så sparepenger til voksenlivet gror der.

Tenker å ta den på egen konto og bruke den til større utgifter... Gutten må jo ha mye rart i årene som kommer;)

De tre tusen jeg får, utgjør 1/3 del av hva jeg får inn på konto i måneden :p er student så er stortsett samboer som betaler alle utgifter! Men jeg betaler bhg/SFO, så de går i dragsuget de gitt ;) jeg sparer noen hundrelapper til guttene i måneden da, men når jeg begynner å jobbe regner jeg med at det kan bli litt mer.. :p Liker å tenke på at vi har noen fyldige kontoer til dem når de skal begynne på lappen/starte BSU konto :)

Her blir de spart. Pappaen sparer utenom. Satser på å få en god slant til den dagen han skal kjøpe leilighet. Om vi sparer 24 000 i året blir det jo latterlig mye penger til slutt :-O

Vi overfører tusen kr til hver av barna hver måned. Kontoene står i mitt navn, og planen er å gi det til barna den dagen de skal kjøpe leilighet.

Går til husholdningen så lenge jeg er student

Har ikke tenkt på det før nå, men tenker å spare kanskje halvparten til babyen min :) også sette av resten til større innkjøp :)

Her går nok barnetrygden inn i husholdningen det første året da vi sparer for å ta opp huslån. Men så er planen at vi skal opprette fast sparing til barn(a) når vi vel er på plass :)

Vi overfører tusen kr til hver av barna hver måned. Kontoene står i mitt navn, og planen er å gi det til barna den dagen de skal kjøpe leilighet.
Sniker. Vi sparer også til den dagen de skal inn på boligmarkedet. Men har opprettet egen boligkonto for barn slik at pengene er sperret og med litt høyere rente enn vanlig sparekonto. Sparer 500 på boligkontoen og resterende på vanlig sparekonto i barnas navn :)

Sniker. Vi sparer også til den dagen de skal inn på boligmarkedet. Men har opprettet egen boligkonto for barn slik at pengene er sperret og med litt høyere rente enn vanlig sparekonto. Sparer 500 på boligkontoen og resterende på vanlig sparekonto i barnas navn :)
Men hvis barnet får for stor formue i sitt navn, så kan det bli litt uheldig i forhold til senere stipend bl.a. Det er derfor vi sparer i mitt navn foreløpig.

Men hvis barnet får for stor formue i sitt navn, så kan det bli litt uheldig i forhold til senere stipend bl.a. Det er derfor vi sparer i mitt navn foreløpig.
Sjekka opp dette før vi startet å spare og har tenkt til å spare frem til vi når maksgrensa og så etter det sparer vi på vår konto dersom de ikke kjøper leil før studiene/under studiene. Foreldrene mine gjorde det samme og jeg kjøpte leil første året jeg studerte, som jeg senere leide ut når jeg fikk kjæreste. Slik fikk jeg god egenkapital til kjøp, samtidig som jeg fikk fullt stipend når jeg studerte. Og tjente en del når jeg senere solgte leiligheten ;)

Back
Topp