Barnetrygd 60/40

LilleDiamant

Flørter med forumet
Hei!
Har en venninne med to barn.
De har på papirer 60/40 fordeling, ett barn hver.
(Samværet er 50/50. )
Hvordan er det med barnetrygd da?
Hun har ikke ny samboer.

Provoserende!! Slike mennesker stjeler våre skattepenger!! Å snylte er ikke OK!!

Hun kan vertfall få enkel barnetrygd, men for å få utvidet må hun vær alene, og viss de har vært samboer/gift tidligere må hun legge med en meklingsattest der samvær står.

Hun kan vertfall få enkel barnetrygd, men for å få utvidet må hun vær alene, og viss de har vært samboer/gift tidligere må hun legge med en meklingsattest der samvær står.

Ja, de har vært gift tidligere er separert nå!
& det står i meklingsattesten at samværet er 50/50 så det er ingen hemmelighet!
Utvidet barnetrygd hva betyr det? Takk for svar :-)

Ja, de har vært gift tidligere er separert nå!
& det står i meklingsattesten at samværet er 50/50 så det er ingen hemmelighet!
Utvidet barnetrygd hva betyr det? Takk for svar :-)

Man kan vel ikke både ha 50/50 og 60/40? En av de praktiseres jo da ikke :-)
Ved delt fast bosted kan man få utvidet barnetrygd selv ved 50/50.

Man kan vel ikke både ha 50/50 og 60/40? En av de praktiseres jo da ikke :-)
Ved delt fast bosted kan man få utvidet barnetrygd selv ved 50/50.

Vet ikke så mye om det.. Men den gangen jeg ble aleine for mange år siden med to små ble vi anbefalt av hun vi var hos mekling at vi hadde 60/40 men at vi kunne ha 50/50 samvær om vi ville det. Jeg søkte aldri om noe "ekstra" barnetrygd de årene jeg var aleine. Jeg får for ett barn & faren for et barn.
Min venninne hadde hørt av en hun kjenner at hun kunne søke om utvidet barnetrygd. Det jeg lurer på er om noen vet om det er tilfelle? Evt hvor mye hun får?

Vet ikke så mye om det.. Men den gangen jeg ble aleine for mange år siden med to små ble vi anbefalt av hun vi var hos mekling at vi hadde 60/40 men at vi kunne ha 50/50 samvær om vi ville det. Jeg søkte aldri om noe "ekstra" barnetrygd de årene jeg var aleine. Jeg får for ett barn & faren for et barn.
Min venninne hadde hørt av en hun kjenner at hun kunne søke om utvidet barnetrygd. Det jeg lurer på er om noen vet om det er tilfelle? Evt hvor mye hun får?

60/40 på papiret og 50/50 i virkeligheten er en klassisk måte å lure systemet på, sikkert derfor hun over her reagerte.
Hun kan søke, om hun får innvilget er det for et barn mer enn hun har, altså 970,-. Om denne må deles med far kommer an på hvordan nav ser på papirene de leverer inn og også om de har fast delt bosted.

Da vil jeg si hun snylter på nav! Ved 60/40 har hun rett på overgangsstønad, barnetilsyn og barnetrygd for 1 ekstra barn!
Men er barna 50/50 hos foreldrene, så skal ikke hun ha krav på noe annet enn 1 ekstra barnetrygd fordelt på dem begge!

Så vil si at det er ulovlig det hun gjør! ( pm hun ikke mottar noe fra nav så er det greit, men vil tro hun mottar noe..I og med at dem har oppført 60/40. Ellers ser jeg ikke poenget med hvorfor dem har gjort det slik)

Da vil jeg si hun snylter på nav! Ved 60/40 har hun rett på overgangsstønad, barnetilsyn og barnetrygd for 1 ekstra barn!
Men er barna 50/50 hos foreldrene, så skal ikke hun ha krav på noe annet enn 1 ekstra barnetrygd fordelt på dem begge!

Så vil si at det er ulovlig det hun gjør! ( pm hun ikke mottar noe fra nav så er det greit, men vil tro hun mottar noe..I og med at dem har oppført 60/40. Ellers ser jeg ikke poenget med hvorfor dem har gjort det slik)

Hun flyttet i november & siden det har hun kun mottatt barnebidrag for ett barn :-)
Ikke noen andre stønader, heller ikke søkt om noe annet :-) .

60/40 på papiret og 50/50 i virkeligheten er en klassisk måte å lure systemet på, sikkert derfor hun over her reagerte.
Hun kan søke, om hun får innvilget er det for et barn mer enn hun har, altså 970,-. Om denne må deles med far kommer an på hvordan nav ser på papirene de leverer inn og også om de har fast delt bosted.

Ååja, takk for svar :-)
Da fikk jeg klarhet i det :-)

Rart hun som meklet den gang jeg var på mekling anbefalte det da "/

Jeg vet ikke hvorfor de har gjort det slik, men lenger oppe i tråden skrev jeg at vi ble anbefalt det fra hun på mekling for mange år siden når vi gikk i fra hverandre, kan jo hende de ble anbefalt det. Skal høre med henne :-)

Man kan ha 50/50 og begge foreldrene kan motta utvidet barnetrygd! (Kjenner et eks-par som begge tjente OK med penger og de lurte ikke systemet. Begge fikk innvilget utvidet, men hun mistet det da hun fikk samboer)

I de fleste slike tilfeller jeg vet av, så er det faktisk NAV og familievernkontoret som har anbefalt foreldrene å gjøre det på det viset.

Back
Topp