Barnet ditt sitt navn...

Ja, jeg var klar over hva de betyr. Det var ikke avgjørende, men jeg hadde nok ikke valgt noe av negativ betydning.

Ode eller rasende :p Opprinnelsen av navnet var viktigere enn betydningen, for å si det sånn :p

Visste betydningen og det var viktig, men ikke superviktig. Liker navnet så godt at vi hadde gått for det uansett betydning :)

Jeg sjekket betydningen av navnene etter at vi hadde bestemt oss, så det hadde ikke noe å si for valget, nei. Det er imidlertid interessant å vite.

Storebrors navn er en kombinasjon av to norrøne ledd som kan bety «odd», «spyd», «spole», «leder» eller «front» og «beskyttelse». Minstemanns navn betyr "Hemmelighet" (norrøn opprinnelse) eller "Elsket mann" (keltisk opprinnelse).

Ja det viste jeg før vi valgte det navnet, men jeg velger så absolutt ikke navn ut ifra betydning :o

Vi valgte navn utifra hva vi likte, men betydningen gjorde at vi bestemte oss helt ;)

Nei det spilte ingen rolle og vet heller ikke hva de betyr :-P

Ja viste godt hva navnet betyr :) og det var i en grad viktig at hun fikk noe som betydde noe! helst litt bedre enn mitt navn som betyr brud :p
Viste også opprinnelsen til navnet, var en måte for oss å velge navnet siden min søster ødela første navnet vi tenkte på :p

Det vet jeg faktisk ikke.. Vi valgte navnet fordi det er et navn vi liker godt begge to og som vi var veldig enige om :)

Ja, det vet jeg, men tenkte ikke på det når vi valgte de.
Eldste sitt betyr "menneske" og yngste sitt betyr både "vennlig" og "rival".

Jenta mi heter Ronja, som kommer av navnet Veronica som betyr seier. :) Vi valgte Ronja fordi vi syntes at det var fint, ikke på grunn av hverken betydningen eller røverdatteren. (Selv om vi syns Ronja Røverdatter er skikkelig tøff :P )

Amélie heter jenten vår. Finner ikke noen betydning av navnet slik det staves med aksent. Men skriver man Amelie uten aksent finner jeg dette. Vet ikke om den aksenten har noe å si for hva navnet betyr i grunn.

Betydning: Arbeidsdyktig
Forklaring: Jentenavnet er en variant av Amalie, som er et tysk navn som er utledet av det gotiske "amal", som betyr "arbeidsdyktig".

Visste betydningen på forhånd, hadde ikke noe å si for valget :)

Vi viste det. Litt av grunnen til at vi valgte navnet. Det ene betyr "morgenrød" (det første lyset som fyller himmelen om morgenen) det andre betyr "et ønske/å ønske".

Jenta vår har 2 navn. Det første betyr: den som gir liv og det andre: gudinne. Valgte først navn vi synes var fine og så betydningen før vi fastsatte navnet :)

Nei, det har jeg ikke sjekket. Er ikke opptatt av det heller, det har ingenting å si for navnevalget jeg tok.

Back
Topp