Barnet ditt har vokst fra inneskoene

Kjøper så skoene passer nå. Ikke for store.

Nei det syns jeg ikke! Ikke på små ben som skal gå mange skritt! Da skal skoen sitte godt! Så da kjøper jeg heller nye ofte! Når det gjelder 9 åringen så kjøper vi det som passer godt men gjerne med en halv cm over aå det er plass til ulike sokker eller lignende[emoji5]
Synes ikke de skal ha litt å gå på?
Dey er jo anbefalt

Det er skjelden at jeg kjøper alt for store sko, den stakkars ungen skal jo gå og løpe i dem også. Men kjøper dem gjerne litt romslig slik at hun har litt å gå på.

Kjøper jeg støvler/sheroxer så beregner jeg ullsokkplass til høsten.
Altfor store sko kjøpes aldri her heller
Men 1-1.5 cm har de å gå på

Sist vi kjøpte nye sherrox måtte vi tre nr opp. To nr opp et drt som regel når vi kjøper sesongsko. Men ser jo hva som passer og har litt rom, så det ikke er for smått før sesongen er over.
Oj det var mye på
Her ble det 1.5 str opp nå, de var ikke veldig store akkuray

Synes ikke de skal ha litt å gå på?
Dey er jo anbefalt

Når vi skulle kjøpe sko til lille som bruker 19 i sko ville de ha oss til å kjøpe 22 i to skobutikker! Selv om de sa hu passet 19, det er ikke litt å gå på, det er MYE for en liten fot!

Når vi skulle kjøpe sko til lille som bruker 19 i sko ville de ha oss til å kjøpe 22 i to skobutikker! Selv om de sa hu passet 19, det er ikke litt å gå på, det er MYE for en liten fot!
Jo men var da ikke det jeg snakket om.
Litt større å anbefalt er 1-1,5 cm ekstra

0,5 cm til bevegelse er akkurat og 0,5-1 å vokse i er anbefalt, derfor skal sko være 1-1,5 cm lenger enn foten når de faktisk er passe.

Så ja, sko skal ja litt å gå på. For de minste synes jeg 1 er nok, men for frøken "to skonumner fra påske til st hans" synes jeg 1,5 er greit så varer de nye kanskje over skolestart..Men det avhenger jo av den enkelte sko, et nummer er litt mindre og et litt større og det velges det som passer best sånn ca 1-1,5 cm større enn foten. Er et nummer 0,8 større og det neste 1,3 er den miste for liten rett og slett.

Ja litt å gå på som er ambefalt
1-1.5 cm er det

Dette varierer veldig når det gjelder alder, sier seg selv at en baby med føtter i str 18 for å ta et eksempel så vil jo 1cm være enormt mye i forhold til størrelsen på foten!

Dette varierer veldig når det gjelder alder, sier seg selv at en baby med føtter i str 18 for å ta et eksempel så vil jo 1cm være enormt mye i forhold til størrelsen på foten!
Jeg har fulgt det hele veien å det har aldri vært noe problem for mitt barn men vi får nok være enige om å være uenige ;)

0,5 cm til bevegelse er akkurat og 0,5-1 å vokse i er anbefalt, derfor skal sko være 1-1,5 cm lenger enn foten når de faktisk er passe.

Så ja, sko skal ja litt å gå på. For de minste synes jeg 1 er nok, men for frøken "to skonumner fra påske til st hans" synes jeg 1,5 er greit så varer de nye kanskje over skolestart..Men det avhenger jo av den enkelte sko, et nummer er litt mindre og et litt større og det velges det som passer best sånn ca 1-1,5 cm større enn foten. Er et nummer 0,8 større og det neste 1,3 er den miste for liten rett og slett.
Jupp det som et anbefalt å det vi har fulgt ziden han var liten

Jeg har fulgt det hele veien å det har aldri vært noe problem for mitt barn men vi får nok være enige om å være uenige ;)

Absolutt! Er nok riktig det du sier! Så jeg kjøper nok for mange sko[emoji23] men nå har storesøster hoftedysplasi så er veldig nazi på at skoa skal sitte og passe godt til em hver tid ettersom det har vært viktig for henne! Lillesøster har ikke hofteproblemer men gjør det samme med henne! Sikkert av ren vane[emoji51][emoji41]

Back
Topp