Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes ikke de skal ha litt å gå på?Nei det syns jeg ikke! Ikke på små ben som skal gå mange skritt! Da skal skoen sitte godt! Så da kjøper jeg heller nye ofte! Når det gjelder 9 åringen så kjøper vi det som passer godt men gjerne med en halv cm over aå det er plass til ulike sokker eller lignende[emoji5]
Altfor store sko kjøpes aldri her hellerDet er skjelden at jeg kjøper alt for store sko, den stakkars ungen skal jo gå og løpe i dem også. Men kjøper dem gjerne litt romslig slik at hun har litt å gå på.
Kjøper jeg støvler/sheroxer så beregner jeg ullsokkplass til høsten.
Oj det var mye påSist vi kjøpte nye sherrox måtte vi tre nr opp. To nr opp et drt som regel når vi kjøper sesongsko. Men ser jo hva som passer og har litt rom, så det ikke er for smått før sesongen er over.
Synes ikke de skal ha litt å gå på?
Dey er jo anbefalt
Jo men var da ikke det jeg snakket om.Når vi skulle kjøpe sko til lille som bruker 19 i sko ville de ha oss til å kjøpe 22 i to skobutikker! Selv om de sa hu passet 19, det er ikke litt å gå på, det er MYE for en liten fot!
Jo men var da ikke det jeg snakket om.
Litt større å anbefalt er 1-1,5 cm ekstra
Ja litt å gå på som er ambefaltOk? Trodde du snakket om sko jeg og om du syns man skal ha litt å gå på!
Ja litt å gå på som er ambefalt
1-1.5 cm er det
Jeg har fulgt det hele veien å det har aldri vært noe problem for mitt barn men vi får nok være enige om å være uenigeDette varierer veldig når det gjelder alder, sier seg selv at en baby med føtter i str 18 for å ta et eksempel så vil jo 1cm være enormt mye i forhold til størrelsen på foten!
Jupp det som et anbefalt å det vi har fulgt ziden han var liten0,5 cm til bevegelse er akkurat og 0,5-1 å vokse i er anbefalt, derfor skal sko være 1-1,5 cm lenger enn foten når de faktisk er passe.
Så ja, sko skal ja litt å gå på. For de minste synes jeg 1 er nok, men for frøken "to skonumner fra påske til st hans" synes jeg 1,5 er greit så varer de nye kanskje over skolestart..Men det avhenger jo av den enkelte sko, et nummer er litt mindre og et litt større og det velges det som passer best sånn ca 1-1,5 cm større enn foten. Er et nummer 0,8 større og det neste 1,3 er den miste for liten rett og slett.
Jeg har fulgt det hele veien å det har aldri vært noe problem for mitt barn men vi får nok være enige om å være uenige![]()