Barnet ditt har vokst fra inneskoene

Spørs. Måler beina hver gang :) Plutselig hopper de jo ett par str gitt [emoji33]

Jeg tar med ungen til butikken og prøver.

Jeg kjøper ikke sko på nettbutikk av dem grunn at det varierer en del mellom merker

Mellomste fikk en str større joggesko nå. Kunne hatt samme nr men valgte å gå en str opp for å ikke måtte ha nye enda en gang om hun fortsetter å vokse denne sommeren. De er likevel altså en str og ca halvannen cm større.

Jeg kjøper ikke sko på nettbutikk av dem grunn at det varierer en del mellom merker

Mellomste fikk en str større joggesko nå. Kunne hatt samme nr men valgte å gå en str opp for å ikke måtte ha nye enda en gang om hun fortsetter å vokse denne sommeren. De er likevel altså en str og ca halvannen cm større.
Det skjer ikke her
Vi kjøper bare ett merke uansett ;)

Går aldri opp to størrelser, nei. Skoene skal passe nå og ikke om et halvt år ;). Kjøper en del sko på nett fordi det er to-tre merker han stort sett bruker og da vet jeg at de passer om jeg kjøper en halv-én størrelse større. Har en gutt som bruker voksenstørrelse i sko og da er det oftere bredden på skoen som er avgjørende. Han er jo ikke voksen og har følgelig ikke like brede føtter som en ungdom/voksen. Har ofte opplevd å måtte fornye sko to-tre ganger i løpet av vår-sommer-tidlig høst kun fordi føttene har vokst enormt mye. Sånn er det bare. Verre når man må kjøpe tre par nye fotballsko minst to ganger per sesong. Det er kostbart, det.....

Oi, så først nå at du spurte om innesko. Det har han kun på skolen og der går jeg også opp maks én størrelse.

Går aldri opp to størrelser, nei. Skoene skal passe nå og ikke om et halvt år ;). Kjøper en del sko på nett fordi det er to-tre merker han stort sett bruker og da vet jeg at de passer om jeg kjøper en halv-én størrelse større. Har en gutt som bruker voksenstørrelse i sko og da er det oftere bredden på skoen som er avgjørende. Han er jo ikke voksen og har følgelig ikke like brede føtter som en ungdom/voksen. Har ofte opplevd å måtte fornye sko to-tre ganger i løpet av vår-sommer-tidlig høst kun fordi føttene har vokst enormt mye. Sånn er det bare. Verre når man må kjøpe tre par nye fotballsko minst to ganger per sesong. Det er kostbart, det.....
Vi har stort sett gått opp to str, de har likevel ikke vært så store at det har vært noe problem.
Viø gjerne de skal passe litt lenger enn 2 mnd som de gjorde denne gangen..
Gikk opp 1.5 str nå så håper jeg de holder ut året :)

Jeg går opp to str, kan jo ikke drive å kjøpe nye sko 5-6 ganger i året

Minst to:p synes de vokser så fort og kan gjerne ha litt større enn foten en stund:)

Det er skjelden at jeg kjøper alt for store sko, den stakkars ungen skal jo gå og løpe i dem også. Men kjøper dem gjerne litt romslig slik at hun har litt å gå på.

Kjøper jeg støvler/sheroxer så beregner jeg ullsokkplass til høsten.

Sist vi kjøpte nye sherrox måtte vi tre nr opp. To nr opp et drt som regel når vi kjøper sesongsko. Men ser jo hva som passer og har litt rom, så det ikke er for smått før sesongen er over.

Kjøper kun sko som faktisk passer så det har variert mellom 1 og 2 størrelser. Kjøper ikke for store sko bare for at jeg skal spare penger. Barna må jo ha sko som er gode å gå og løpe i.

Kjøper så de passer, syns det er en uting å la barna gå i for store sko bare fordi de skal holde lenger[emoji57]

Enig. Skokjøp på nett gjøres ikke her. Opplever til stadighet at ulike merker i samme str er helt forskjellig. Voksetillegg skal være 1-1,5 cm så det er avgjørende - ikke om jeg vil slippe å kjøpe et par sko ekstra. Skjønner det er frustrerende å måtte kjøpe sko i tide og utide (synes jo det selv også), men blir trist når jeg ser under i altfor store sko bare slik at man skal slippe å kjøpe sko så ofte. For store klær er en ting, men synes sko er såpass viktige at hos oss passer de nå (og 1-1,5 cm til) - så får de nye når det trenger det. Uavhengige av str.

Enig. Skokjøp på nett gjøres ikke her. Opplever til stadighet at ulike merker i samme str er helt forskjellig. Voksetillegg skal være 1-1,5 cm så det er avgjørende - ikke om jeg vil slippe å kjøpe et par sko ekstra. Skjønner det er frustrerende å måtte kjøpe sko i tide og utide (synes jo det selv også), men blir trist når jeg ser under i altfor store sko bare slik at man skal slippe å kjøpe sko så ofte. For store klær er en ting, men synes sko er såpass viktige at hos oss passer de nå (og 1-1,5 cm til) - så får de nye når det trenger det. Uavhengige av str.
Passelig sko skal de ha ja, med vokse og bevegelsesrom.

Gir dem ikke altfor store klær heller jeg stort sett.
Har nok av folk rundt oss som kjøper altfor store klær som brettes opp i alle kanter og bauger. Når de endelig er passelig er de utslitt, eller arves bort for man får nye, for store, igjen.

Særlig de som absolutt mener at ungen på 6 år må ha klær i størrelse 122, altså 6 år. For den er seks år. Never mind at ungen er 105 cm lang og 15 kilo tung og reelt sett er str 104 altså rommelig og 110 for stort. Der er 4 og 5 år og ungen er 6 år!!!

Skostøerrelser har heldigvis ikke angitt år. Ellers hadde det vel gått på samme viset der...

Jo men hva som passer er nok litt relativt også
Skal jo uansett ha litt å gå på

Nei det syns jeg ikke! Ikke på små ben som skal gå mange skritt! Da skal skoen sitte godt! Så da kjøper jeg heller nye ofte! Når det gjelder 9 åringen så kjøper vi det som passer godt men gjerne med en halv cm over aå det er plass til ulike sokker eller lignende[emoji5]

Back
Topp