Barnesykdommer??

lenemor

Forumet er livet
I barnehagen hang det oppslag på fredag om at noen av barna har fått vannkopper... så jeg har gått og kikket på Johanna i hele helgen, spent på om hun skulle bli syk (hadde egentlig håpet det, for det er greit å bli ferdig med det). Ser ingen tegn til noe ennå, så vi får vente og se.
 
Er det noen her som har vært igjennom noen av barnesykdommene med sine små?
 
Hvordan var det da?? Brukte du noe å smøre på, eller trengte du ikke det?
 
Jørgen hadde vannkopper da han var 9 mnd. Det var en natt han ikke hadde det så bra(klødde masse), men ellers gikk det veldig bra. Godt å være ferdig med det[:D]
Sånn så go'gutten min ut
*borte*
 
Lara fikk vannkopper med en gang hun begynte i parken.
Det var fint, for da var du ferdig med det. HUn hadde en ganske mild form, og klødde ikke så mye, tror det var over etter tre dager!
 
ORIGINAL: 3barn

Jørgen hadde vannkopper da han var 9 mnd. Det var en natt han ikke hadde det så bra(klødde masse), men ellers gikk det veldig bra. Godt å være ferdig med det[:D]
Sånn så go'gutten min ut


Stakkars liten - men han så jo overraskende fornøyd ut da!!
 
ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: 3barn

Jørgen hadde vannkopper da han var 9 mnd. Det var en natt han ikke hadde det så bra(klødde masse), men ellers gikk det veldig bra. Godt å være ferdig med det[:D]
Sånn så go'gutten min ut


Stakkars liten - men han så jo overraskende fornøyd ut da!!

Det var vel bare den ene natten han ikke var fornøyd, ellers var han smilende og blid som vanlig[;)]
 
Amalie har også hatt vannkoppene - da var hun vel rundt 8-9 mnd. Hun var litt urolig, men fikk ikke feber og hadde svært få vannkopper - men var ikke i tvil om at det var det i og med at begge søsknene også hadde det. Håper hun ikke får de igjen - noen sier at de kan komme igjen om de ikke får det så "hardt".
 
Det var verre med storesøster, hun fikk jo alle de som ble "til overs". Det var ikke en plass hun ikke fikk de - inni munnen, i håret, under føttene - overalt. Vi smørte litt med hvitvask og det hjalp noe. Heldigvis fikk hun forbausende lite kløe til å ha så mange vannkopper.
 
Nope! Ingen barnesykdommer her!
 
Emil har hatt den 4. barnesykdommen med forbigående melkeallergi.
 
 
ORIGINAL: lenemor

Hvordan var det da?? Brukte du noe å smøre på, eller trengte du ikke det?

 
Joda han var ikke så veldig plaget av det egentlig men litt så vi smørte på hvitvask.han hadde ikke feber så han var egentlig i fin form.
 
 Her har vi ikke hatt noen barnesykdommer ennå. Men min mening er at jo tidligere de får disse barnesykdommene, jo lettere
"angrepet" bruker de å bli. Eldstejenta vår hadde ikke vannkopper før hun var 7 år, hun klødde å klødde å klødde.
Vi "vasket" omtrent hele jenta med hvitvask (sånn som snuppa29 sier), ga opp å telle prikkene da de passerte 140...[:D][;)]
Heldigvis var hun ellers i fin form, og prikkene sluttet gradvis å klø. Et annet råd, om kløen blir for stor, er å la ungene bade, dette
lindrer kløen. Ellers håper jeg at mine yngste får vannkopper snart.[:D] Men jeg er imot sånne smitte-ringer, der man faktisk tar med
barna til noen som har en av disse barnesykdommene, sånn at de også blir smittet. Foretrekker å la naturen gå sin gang.
Når det gjelder Johanna, så blir det spennende å se om hun får vannkopper nå. Kan ta opptil ca.10 dager fra ekponering til utbrudd.
Og hos noen går det hele hus forbi.[:)]
 
Trym hadde Den 4 Barnesykdommen når han var 8,5 mnd (feber i 3 dager og den 4 dagen utslett)..
 
Bare 3-dagers feberen her og.
 
Frida har ikke hatt noen barnesykdommer enda. Jeg har selv bare hatt en barnesykdom så jeg håper vi begge slipper unna.
 
Back
Topp