barnesykdommer

tutta80

Elsker forumet
da er den 4 barnesykdommen overstått her....trodde først hun hadde røde hunder, men heldigvis var det utelukket...

den fjerde barnesydommen var visst helt ufarlig, bare feber og utslett, nå er utslettene vekke og feberen var lav, så heldigvis er det over[:)]

noen andre som ahr hatt den??

Ja, hun her hadde det tidlig i juni. Vi merka ikke feberen så godt pga at hun allerede var slutt ut av varmen, men så kom utslettet og da skjønte vi det. [:)]

Ja, Elias hadde det for noen måneder siden...(akkurat når husker jeg ikke... føler lissom at det går i ett her om dagen... [:D]) han fikk høy feber... ca 40...hadde feber i 2-3 dager.... ble feberfri også full av utslett over hele kroppen...

Nope hun har ikke hatt noe enda hun kun bare litt snulta i jula men ingenting annet[:)]

Ånei, er det det junior har tro??

han har feber og utslett på ryggen
[&o]

ORIGINAL: ~Lucky~

[&o]

Denne her er sånn at først er det ganske høy feber i tre dager ca, og så kommer det utslett, mest på mage/rygg, men kan også være på hele kroppen. Når utslettet kommer, gir feberen seg.

ORIGINAL: papayamammaen

[&o]

Denne her er sånn at først er det ganske høy feber i tre dager ca, og så kommer det utslett, mest på mage/rygg, men kan også være på hele kroppen. Når utslettet kommer, gir feberen seg.

Hmm okay, men hvordan kan jeg vite sikkert at det er det??

har har jo hatt nesten 40 i feber siden søndagen og først i går gikk feberen ned til 38, det er den og i dag og han har utslett på ryggen og litt under munnen..

[&o]

har har jo hatt nesten 40 i feber siden søndagen og først i går gikk feberen ned til 38, det er den og i dag og han har utslett på ryggen og litt under munnen..

Nei, nå er jeg ingen lege altså, men det høres ikke ut som den fjerde barnesykdommen det der. Og da vet jeg dessverre ikke. [&o] Håper det gir seg fort ihvertfall! Goood bedring!!!

[&o]

Nei, nå er jeg ingen lege altså, men det høres ikke ut som den fjerde barnesykdommen det der. Og da vet jeg dessverre ikke. [&o] Håper det gir seg fort ihvertfall! Goood bedring!!!

Hehe nei, men har er jo forkjølet og, snørra renner godt så han er nok bare forkjølet tror jeg
[:)]

Håper bare det går over til vi skal til syden
[:)]

Nei, men han har vært forkjølet og hatt litt feber... Men er en stund siden nå - heldigvis!![:)]

hehe, ja første gangen her hun er syk så var veldig uvant..

men legen nevte at det var en 5 barnesykdom også, men aner ikke hva det var...

godt de blr friske iallfall!!

lucky: god bedring til junior!

Ja men hadde isje høge feber, va på 38 heilatiå udskett i fjes og rygg

ORIGINAL: Suki

Er det en sykdom de kaller "den 4. barnesykdommen"? Dette er noe jeg har hørt om først her på BV. Var aldri snakk om noe sånt når jeg var liten så vidt jeg vet. [8|]

Nei vet du, jeg tror den har blitt mere vanlig de siste årene. Det er veldig vanlig, nesten alle unger får det visst nå.
Den heter den fjerde barnesykdommen fordi den liksom ligner litt på de tre andre vanlige (røde hunder, meslinger og vannkopper TROR jeg), ift. at det er feber og utslett. Det finnes også en femte, som tutta sier, jeg googla litt, men det sto så mye at jeg ikke leste det [8D] Men tror den femte er litt verre enn den fjerde, kanskje det må medisiner til der eller noe.

Den her fjerde er ikke såå ille, går over relativt fort ihvertfall. Kalles også tredagersfeber [:)]

ORIGINAL: Suki

Er det en sykdom de kaller "den 4. barnesykdommen"? Dette er noe jeg har hørt om først her på BV. Var aldri snakk om noe sånt når jeg var liten så vidt jeg vet. [8|]

Nei vet du, jeg tror den har blitt mere vanlig de siste årene. Det er veldig vanlig, nesten alle unger får det visst nå.
Den heter den fjerde barnesykdommen fordi den liksom ligner litt på de tre andre vanlige (røde hunder, meslinger og vannkopper TROR jeg), ift. at det er feber og utslett. Det finnes også en femte, som tutta sier, jeg googla litt, men det sto så mye at jeg ikke leste det [8D] Men tror den femte er litt verre enn den fjerde, kanskje det må medisiner til der eller noe.

Den her fjerde er ikke såå ille, går over relativt fort ihvertfall. Kalles også tredagersfeber [:)]

jepp, stemmer det[:)]
heldigvis var det ikke røde hunder, for da måtte en melde det til smittevern-et eller annet...

den 5 barnesykdommen er vel bare en litt verre versjon av den 4., men den 4 var vissnok veldig vanlig og kom hyppigst i slutten av det første leveåret.

Godt det er over da, så er han ferdig med det!

Ikke vært noe syk her enda (bankibordet)

Back
Topp