Barnestolplassering i bilen

FRK John Deere

Forumet er livet
Tenker på hvordan man plasserer bilstolene når nr 2 kommer.
Nr 1 står jo (vanligvis, ikke nødvendigvis) på høyresiden bak, da det sies at det er den "tryggeste" plassen, men hva når barn nr 2 kommer?

Hva er vanlig å gjøre???
La bilstol1 stå på høyre bak og la babyen være på venstre bak eller byttes setene slik at babyen er på høyre bak?

Helt idiotisk spm, men spør likevel..

Dette lurer vi på og!!!

Tenker også på det å "ta fra" storesøster sin plass på høyre-side, om det kan bli for mye forandringer..

I midten??

Bak pasasjeren er jo tryggest om man ikke har 3punkts sele i midten...
Så jeg ville satt babyen der..

Synes det er litt ekkelt å måtte "avgjøre" hvilket av barna som skal sitte tryggest.. om man kan si at noen steder i den livsfarlige bilen det er trygt å sitte da..

Tror kansje vi bare lar bilstolen til nr1 stå, det er jo et årk å flytte den.. uansett hvilket barn som sitter på den verste siden er edet jo helt forferdelig om noe skulle skje..

Vi har to like stoler på hver side, så hvem som sitter i hvilken stol kommer an på hvem som kjører.
(minstemann sitter bak sambo, siden han er lengst å mini er kortest i føttene)

Jeg velger ikke hvem av barna mine som skal sitte sikrest, så jeg tenker ikke på det, og tenker heller på hva som er mest praktisk og har plassert dem etter det. De er sikret på best mulig måte i stolene sine og mer enn det kan man ikke gjøre. Den sikreste plassen i bilen er forresten midten bak, ikke den ene siden. [;)]

Back
Topp