Barnesikkring

Har ikke trengt det.
Men spørs om nestemann blir litt mer vilter...

Har sikring på noen skap på kjøkkenet, der søpla og noen vaskemidler står, så har vi sånn beskyttelse på stikkontaktene :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har sikret noen skuffer og steikovnen + alle stikkontakter som ikke er i bruk:) Har nedeste skuffen på kjøkkenet som er hans, med plastgreier osv i. Ellers står alle vaskemiddel o.l. øverst i bua på ei hylle under taket.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Aldri brukt. Var dem ikke i skapet, var dem i trappa, var dem ikke i trappa, spiste de leker, altså man må jo passe på uansett! Og selv nå som jentene mine er 3,5 år kakker de forsatt hodet i bordkanter o.l.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde sikring på skapet hvor søpla og vaskemidler var, og skuffen med kniver. Ellers ikke noe.

Hva synes dere om slik barnesikkring på skap og skuffer?

Hadde dere behov for det?
Evt hvilke produkter?
Hvor lenge brukte dere de?

sendt fra Note 3 - sengekos

Brukt i snart 6 år nå :) Men så er minste 9mnd da ;) Veldig fint å ha under kjøkkenvasken og på badeskap og ellers der det er giftige saker..

Vi har også over alt på kjøkkenet egentlig, hvis ikke hadde maten og mel ligget strødd hver gang jeg gikk på do.. også vinduene oppe.

Har ingen erfaring siden vi venter førstemann nå, men tenker at vi skal ha sånn beskyttelse i stikkkontaktene, trappegrind, grind til å ha rundt peisen (siden vi bruker vedfyring som hovedvarme på vinterhalvåret) og ha barnesikring på noen skuffer og skap på kjøkkenet med tanke på vaskemidler og kniver :-)

Her har je arvet ett komfyrvern, og har grind rundt ovnen i stua. Og grinder i dørene ut i gangen (men de er mest for å holde hunden ute)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Barn er jo så forskjellige. Jeg har to forskjellige barn, førstemann hadde vi ikke det behovet. Vi fjernet heller ingenting og han hørte på et nei :)
Så kom vår lille Emil :p
Før han var 6 måneder hadde han brukt skuffene til å klatre opp på benken, dratt ut kniver, mel og alt annet. Og dagene var ett mareritt :p
Så vi dro til ikea å handlet inn en Haug, dagene ble fantastisk igjen :)
Vi skulle heller ikke fjerne noe på bordet å lignende, men har gitt opp. Nå fjerner jeg dette, har ikke råd til alt han ødlegger :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde det på noen skap og skuffer, min hadde dilla på å lukke opp og igjen alt av dører ol. Lot noen stå åpne der det var ting han kunne få røre :)

Vi kjøpte men monterte aldri, hender toåringen prøver seg på å dra ut ting, men skarpe kniver har jeg i øverste skuff, og det er ikke noe annet som er veldig farlig. Jeg er aldri langt unna uansett.

Brukte det aldri vi heller og det gjekk fint:)

Brukte på skuffer og skap (barnas hus sine). Mini ble tidlig utrolig nysgjerrig :-) har flytta, men blir nok ny runde når nestemann kommer en gang.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp