Barnesikker ytterdør

Sikkert et dumt spørsmål, men trenger man egentlig noe mer enn vanlig lås? Er det et problem at ungene stikker av?
Grunnen til at jeg spør er at det aldri har vært en problemstilling her hjemme og lurer nå på om jeg bør tenke tanken på å sikre døra bedre.

her prøver hun seg hele tiden i alle fall å vi bor rett ved en bilvei med 80 sone så tar ikke sjangsen på at hun kommer seg ut:-/ better safe than sorry der altså!

Her står døra oppe hele sommer'n. Har 3 barn og ytterdøra har liksom ikke hvert så interessant. Så ikke tenkt tanken .

det kommer jo helt ann på hvordan man bor, ut ytterdøren vår er det masse betong trapper og noen få meter til en ganske trafikkert vei med 80 sone, så her har vi ikke kunnet ha døren stående åpen siden vi fikk datteren vår. :-)

Har nøkkel på innsiden som vi tar ut av døra. Vi bor midt i en by med trafikkert vei rett utenfor. Med små barn så holder det ikke alltid å si «ikke gå ut». Om det ikke hr vært en problemstilling for deg så fint da, heldig med den. Her må døra være låst hele tiden for at vår treåring ikke skal ta en tur ut alene.

ja sant. Slik vi bor kan vi heller ikke ta noen sjangser på dette, alt for farlig om hun skulle finne veien ut. Og hadde det vært opp til henne hadde vi vært ute konstant men det kan vi jo ikke, å da prøver hun konstant å åpne ytterdøren å gå ut. Eller at feks far skal et ærend hun ikke kan bli med på å hun ha lyst å være med så prøver hun gjerne å følge etter han en stund:-) funker ikke å si nei her heller for hun prøver seg bare igjen og igjen. Så er det dette med at soverommet hennes er rett ved døren, og i andre enden av gangen enn våres, tørr ikke ta sjangsen for at hun på sikt klarer å komme seg ut på morgen/natt når hun skal starte å sove på eget rom.

Det er meir spennende om døra er lukket og låst. I tillegg får ungene beskjed, ikkje gå ut. Da vil dei jo sjekke, det må vere spennende ute.

God ide, jeg bare åpner døra å lar ungen valse ut når hun vill. Ikke så farlig at det er bilvei med 80 sone et steinkast utenfor. Det viktigste er jo at døren ikke skal være spennende:hilarious:

Sikkert et dumt spørsmål, men trenger man egentlig noe mer enn vanlig lås? Er det et problem at ungene stikker av?
Grunnen til at jeg spør er at det aldri har vært en problemstilling her hjemme og lurer nå på om jeg bør tenke tanken på å sikre døra bedre.
Ikke ett dumt spørsmål men jeg satte den opp før sikkerhets skull pga jag var oppe og la nr 2 eller nr 3 til hvil da var de andre barnet nede.

Vi har også stormkrok høyt oppe på dørene på hytten. De er sterke nok til å holde ungen inne, men svake nok til at voksne kan røske opp dørene ved feks brann.
Ja ikke sant. Så enkel og billig løsning når behovet for mer enn bare vanlig lås er der :)

Her prøver 2åringen sjelden å gå ut uten oss, og står isåfall bare ved ytterdøra og leker utenfor døra så vi bruker aldri den Sikkerhetslenka vi har. Men man har jo forskjellige barn, og også ulikt type område man bor i, så tenker det vel styrer behovet for å sikre døra heller enn noe annet ;)

Vi har felles gårdsplass med andre hvor det mye oftere enn nødvendig kjøres biler opp på plassen og rett nedenfor er en veldig traffikert vei med buss og bilister som kjører langt over fartsgrensa på 50, så hadde jeg vært i tvil om han kunne snike seg ut mens jeg var på do eller slik ville jeg brukt lenka mer.

Det kommer jo an på ungen. :-) Her ville vi nok sikret ekstra for vår på 2,5 år, men vi har grind til gangen også og den klarer han ikke åpne. Han er nysgjerrig og sta, og kan nok tenke seg å gå ut en tur på egenhånd.

Aldri vært behov for noen av våre tre, men så har vi aldri bodd sånne steder med 80 vei på trappa heller da. Og tanken på å gå ut alene har aldri falt våre inn før de var gamle nok til at vi sendte dem ut. Hvilket vi, bosatt i enden av en blindvei, synes er trygt før ungene selv vil.

Har ikkje hatt meir enn vanlig lås men eg sover lett, så høre når ungene står opp. Om det skulle oppstå brann, så vil sikkerhetslenke vere til hinder. Da tenker man ikkje klart nok til å åpne den.

Vi har aldri trengt noe mer enn vanlig lås, så nei alle trenger det ikke

Da er jeg ikke alene. Det med brann og sikkerhetslenke har jeg heller ikke tenkt på, godt poeng!

her prøver hun seg hele tiden i alle fall å vi bor rett ved en bilvei med 80 sone så tar ikke sjangsen på at hun kommer seg ut:-/ better safe than sorry der altså!

Det kommer jo an på ungen. :) Her ville vi nok sikret ekstra for vår på 2,5 år, men vi har grind til gangen også og den klarer han ikke åpne. Han er nysgjerrig og sta, og kan nok tenke seg å gå ut en tur på egenhånd.

Skjønner at det er litt annerledes med trafikkert bilvei og barn som vandrer ut på egen hånd.

Da er jeg ikke alene. Det med brann og sikkerhetslenke har jeg heller ikke tenkt på, godt poeng!

Til eksen irritasjon. Han kunne heller ikkje liste seg ut på jobb;) Viktig å tenke sikkerhet på fleire plan, trygge barn men samtidig tenke brann ol.

det kommer jo helt ann på hvordan man bor, ut ytterdøren vår er det masse betong trapper og noen få meter til en ganske trafikkert vei med 80 sone, så her har vi ikke kunnet ha døren stående åpen siden vi fikk datteren vår. :)
Ja, ikke sant. Her er forsåvidt også trappa skummel , det er en sånn stor industri trapp med tre trinn og de kjører som svin gjennom gården vår, men prøver å ha porten igjen, så ikke minste skal løpe ut i veien. Men dørhåndtaket til ytterdøra har liksom aldri hvert noe stort tema her uansett, bank i bordet:p

Det er meir spennende om døra er lukket og låst. I tillegg får ungene beskjed, ikkje gå ut. Da vil dei jo sjekke, det må vere spennende ute.
Her er den så klart igjen om det er surt og kaldt ute. Men heldigvis ikke hvert så interessant da heller. Så håper det vedvarer med 3 mann :p

Ja, ikke sant. Her er forsåvidt også trappa skummel , det er en sånn stor industri trapp med tre trinn og de kjører som svin gjennom gården vår, men prøver å ha porten igjen, så ikke minste skal løpe ut i veien. Men dørhåndtaket til ytterdøra har liksom aldri hvert noe stort tema her uansett, bank i bordet:p

plutselig kommer det:) her har det bare blitt mer og mer de siste mnd. For ikke lenge siden opplevde jeg å ta med jentungen på do med meg, hvor hun har åpnet dodøren mens jeg var ehhhm opptatt, og løpt igjennom gangen å vært halveis ut på trappa før jeg har rukket å få tak i henne. Ergo begynner vi å virkelig måtte gjøre mer grep for å sikkre:)

Back
Topp