Barnesete?

Lykkedokka

Glad i forumet
Er det noen som har peiling på hva som er bra og hva som man bør styre unna, og ikke minst er det lurt å kjøpe brukt?
De som har barn fra før vet vel kanskje noe om dette??? Er helt grønn på det området[:)]

Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt brukt barnesete. Det kan være litt skummelt hvis man blir utsatt for noe

Eg har handla brukt, av ei som min søster kjenner. Ellers hadde eg aldri gjort det. 

Jeg er ganske ny på dette (vår første)
Men sambo har begynt å sjekke ut bilstoler allerede (bil er hans område!)
Han har funnet ut at de bå baby/barnebutikker er de samme som på mekonomen, men at de er billigere på Mekonomen!!

Vurderer en som går fra 0- 18 kg.. som barnet kan vokse med.. men husker ikke hva den heter.

Fint om dere med erfaring kommer med tips;)
Lykke til du også Lykkedokka

jeg hadde aldri kjøpt brukt vist jeg ikke kjent di godt..
vi skal kjøpe nytt denne ganga å kommer til å kjøpe at av di på mekonomen eller oppe på khs..husker ikke å sete heter men har set me ut et..å det e ikke ile glat i pris heler,,plus at min mann har prosenter på mekonomen[;)][8D] å på khs[8D]

Vi har et acta graco etter frøkna og var kjempefornøyd med det så skal bruke det på neste også. med base så det bare er å klikke sete av og på [:)]

eneste er at det er litt stort og kan bli litt tungt når ungen vokser til men likte dette ,mye bedre enn maxi cosi sitt [;)]

ORIGINAL: Nikkiline

Han har funnet ut at de bå baby/barnebutikker er de samme som på mekonomen, men at de er billigere på Mekonomen!!

Vurderer en som går fra 0- 18 kg.. som barnet kan vokse med.. men husker ikke hva den heter.

Takk for tipset:-) Er liksom det mest dyrebare man har som skal sikres her ja. Så det er ikke lett å velge

Vi kjøpte nytt for ein veit aldri ka brukte har vore utsatt for om ein ikkje kjenner dei ein kjøper ifra da. Vi kjøpte acta craco for det var det sikreste alterativet vart vi fortalt.

Hadde akta graco sist og var ikke fornøyd. Syns han satt dårlig i det, ble litt bedre da han var litt større. Og det var stort og klumpete (syns jeg). Har hørt at be safe seten skal være veldig bra og har komt godt ut i tester. Det går ann å legge ned ryggen på setet når det ikke er i bilen slik at man slipper å ta ut babyen fra barnesetet når den sover. Noen som har erfaringer med dette setet?

Vi har maxi cosi sete fra 0-13 kg med base som vi brukte til Tobias.
Kjempefint sete som var best i test da vi kjøpte det[:)]
Har hørt det er best å kjøpe sete som ikke går lenger enn til 13 kg, og så kjøpe nytt etter det. Noe med hvordan baby'n satt i de større...(?) Er ikke helt sikker asså[;)]
MEN vi er iallefall knallfornøyd med sete vi har! Lett er det også å bære[:D]

vi hadde leieavtale med [link=http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibprod.asp]if skadeforsikring[/link] sist gang. Vi leide iZi Sleep og Izi Kid  (72 eller 82kr i mnd, 102kr i mnd om du ikke har forsikring der) så fikk vi siste setet gratis etter 3 års leie. Ganske genialt for oss som  har 5år mellom hvert barn i alle fall. Kjempe gode seter alle tre! kan anbefale dette!

Maxi cosi uten base første gang- funka helt fint!!

Maxi cosi med base andre gang- det er dette vi kommer til å bruke denne gangen også:-)

Kjøpe brukt, tja- hvorfor ikke?? Ser setet bra ut og folka du kjøper av virker ok, så kjør på sier jeg.

Men, er enig i noe oppforbi her- er nok best å kjøpe sånn sete for de aller minste først.....:-)

Tror man får hva man betaler for når det gjelder seter, jeg:-)

Vi har faktisk sånn nett som vi har baggen i i baksetet også- har brukt det på begge kidsa- genialt å slippe å vekke barna for å få dem inn i bilen:-)

Takk for svar folkens. Greit å få noen tips når man ikke engang vet navnet på et sete engang.[:D]

Det er lett å gå seg bort i alle de forskjellige setene. Du kan gå inn på NAF sine sider eller tv 2 hjelper deg sine sider. Jeg har lest at man ikke bør kjøpe stol som går over mange vesktklasser. Som første stol bør man ha 0-9 eller 0-13 kg. Som Tobiasgullet skriver så har det noe med kroppen å gjøre.

Vi var veldig fornøyd med Maxi Cosi uten base, og kommer til å bruke det nå også. Da go jenta vokste fra det kjøpte vi Be safe izi. Er veldig fornøyd med det også.

Jeg hadde ikke turt å kjøpe brukt såfremt jeg ikke visste om setet har vært utsatt for en kræsj.

Lykke til!    [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Nikkiline

det fra 0-18 kg kan ikke brukes på en liten baby, jeg har ett til lillegutt nå, som jeg begynte å bruke da han var 6 mnd gammel og jeg syns det var for stort da også, selv om det er fra 0-18 kg

Du kan jo også høre med hun Helene Harefrøken som er her på bv[:)]
Hun har masse peiling på bilstoler. Det er bedre hvis du sender henne en pm hvis du skal spørre og ikke spørre rett på generell[;)] Lett for å bli en diskusjon der inne[8D]

Lykke til[:D]

*Ikke kjøp brukt med mindre det er fra noen du kjenner godt så du kan vite med sikkerhet at setet ikke er skadet!

*Se på mange og bær dem litt rundt før du bestemmer deg, mangen av setene er ganske så tunge!

*Vil du ha med eller uten base?

*Les på tester og se hva du mener er viktigst!

*Kjøp babysete som går fra 0-10 eller 0-13kg først, de som går fra 0-18 kan fort bli veldig bratte i ryggen for en liten nyfødt skatt.... Så spander heller et sete fra 0-10/13kg først og så ett som går fra det og opp til 25kg, ikke 18kg, de vokser altfor fort ut av de som går til 18kg.

*Tenk etter hvilken vogn du vil ha, om det er pluss at bilsetet kan festes på understellet til vognenfor kjappe handlerunder.

*Og for alt i verden ikke kjøp bag eller boxette med sikkerhetsnett! Det er LIVSFARLIG!!!

Jeg fikk brev fra føden her en dag, der stod  det med store bokstaver at bag med nett IKKE skal brukes lenger. Jeg jobbet i en butikk med salg av barneutstyr frem til i fjor, og der ble også nettene kastet, er absoutt ikke brukbare !!!!!

Utdrag fra Trygg Trafikk sin side :
Barnevognbag med sikkerhetsnett er godkjent sikring, men gir ikke like god sikkerhet som de bakovervendte babystolene

Lånte maxi cosi sist. Denne gangen har jeg kjøpt akta graco med base på tilbud i Sverige[:)]

Back
Topp