Barnesete

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Sett det er flere tråder om barneseter her, men jeg må bare få det inn med teskje. Vi har maxi cosi carbifix, ser det er frem til 13 kilo og jenta mi veier 8 og har god plass enda. Men hva kjøper jeg etter dette?? :eek: er det meninga setet vi har skal vare frem til hun er et år?? Klarer ikke skjønne meg på det greiene her jeg. Hva er bra av seter?
 
Vi byttet maxi cosin med eldste når han var nøyaktig ett år, da var han 12,5kg og for stor til det.
Mini nå er jo 12, så vi må bytte etter sommeren på han tenker jeg.
Neste sete vi har er BeSafe, jeg er utrolig svak for de setene. Store og klumpete ja, men får full score på sikkerhets tester.
Vårt neste er faktisk 0-18, så vi kan bytte til det når vi syns MaxiCosin blir for liten.
Eldste sitter i en BeSafe 15-36 kg.
 
Vi har kjøpt besafe izi plus, er fra 0 kg, men ikke før de kan sitte selv:) så vi bytter mot høst/jul:) fortsatt ok plass i babysetet:)

Trygg trafikk hadde en greie med bilsete tester her, og ikke alle som er godkjent:) cybex sirona jeg vet mange går for er ikke godkjent der. Skal se om ikke jeg finner link.

Fant: http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar-2013.asp?
 
Vi har kjøpt besafe izi plus, er fra 0 kg, men ikke før de kan sitte selv:) så vi bytter mot høst/jul:) fortsatt ok plass i babysetet:)

Trygg trafikk hadde en greie med bilsete tester her, og ikke alle som er godkjent:) cybex sirona jeg vet mange går for er ikke godkjent der. Skal se om ikke jeg finner link.

Fant: http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar-2013.asp?

Jeg finner ikke cybex sirona der jeg? Er jeg blind sikkert.. :p
 
Nei er det som var poenget mitt :p hihi .. At Cybex Sirona er ikke godkjent! :) derfor ville jeg valgt en av setene som står på den lista:)

Men det betyr vel bare at det ikke er testet i den testen? Siden mange har fått rødmerking i testen og dem er ikke godkjent, mener jeg..
 
Men det betyr vel bare at det ikke er testet i den testen? Siden mange har fått rødmerking i testen og dem er ikke godkjent, mener jeg..
Ååååå hahah så blond jeg er ...
Hva er de uten rød eller grønn da tru? Helt ok ?
 
Sett det er flere tråder om barneseter her, men jeg må bare få det inn med teskje. Vi har maxi cosi carbifix, ser det er frem til 13 kilo og jenta mi veier 8 og har god plass enda. Men hva kjøper jeg etter dette?? :eek: er det meninga setet vi har skal vare frem til hun er et år?? Klarer ikke skjønne meg på det greiene her jeg. Hva er bra av seter?

Vi hadde også dette setet men valgte å bytte nå ettersom han har så lang rygg. Du må ikke tenke kun på vekt men også på lengde. Selene skal ikke være under det øverste benet i skulderen hvis du forstår hva jeg mener med det. her var det begynt å gå nedover skulderen og vi valgte derfor å bytte;) vi kjøpte besafe izikid x1 tror jeg det var;) veldig stort sete men det kan brukes enten til 18 kg eller til ca 4 år. Isofix dkal ikke brukes bakovervendt lengre enn 18kg da festene faktisk kan knekke (!) :) håper jeg hjalp deg litt og ikke bare forvirret:)
Gutten er forresten ca 9100 gr og 71 cm lang:)
 
Har byttet til neste sete på begge guttene før de har vokst ut av det første, grunnet mye gråt på kjøretur. Ble mye koseligere når de satt litt høyere å så mer
 
Takk for svar :D noen som vet om seter som passer i en VW golf 2014? Har skjønt det er flere som sliter med å finne seter som passer i golfen..
 
Beste tips er å gå til en forhandler. Sammen far og mor. Prøv sete i bilen der begge skal sitte foran bilstol for å finne ut hvilket som passer best på alle områder. De aller fleste seter som selges i dag på barneutstyrs butikker er godt innafor når det kommer til sikkerhet :) vi har valgt besafe 0-18 kg og det med isofix og tror bare det kan vær bakovervendt. Da mini måtte bytte sete tidlig og det var viktig for oss å kunne ha endel liggestilling på det.
Men vi har en romslig bil og det er god plass til stolen. Pappaen har en birtrax stol uten isofix som han skal ha i sin bil på sikt :)
 
Back
Topp