Barnesete test!

t0mmelise

Forumet er livet
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10086835

Jeg vet det er mange som har setene framover, MEN jeg personlig synes dette er dumt.. at de trykker en sånn artikkel :( trygg trafikk har jobbet over flere år for å få folk til å ha barnet sitt bakovervendt i bil 0-4 år.. 

Hva syns DU? 

Jeg leste det nettopp. Crazybaby skal sitte bakovervendt så lenge som mulig. Det står jo også at det oppnår dårligere resultat i frontkollisjonen.

Ja sant.. Jeg tenker jo mitt med dette og jeg da.. at noen kanskje tror det er bedre å sitte forovervendt uansett sete liksom.. ting sprer seg fort og galt ofte.. 

Iiiiik.. Snuppa skal også sitte bakovervendt så lenge vi kan :D 

La denne nettopp ut på fbsiden min. Skulle til å legge den inn her, men så så jeg du allerede hadde gjort det, heheh!!!

jeg blir skremt jeg nå jeg ser sånne tester.. Grøss!!!!!!!

Overskriften i artikkelen er helt klart uheldig! Men overskrifter er jo ofte misvisende, nettopp for at flere lesere skal fatte interesse for artikkelen.

Men når man leser artikkelen står det jo at bakovervendte seter fortsatt er de tryggeste og at det er det som anbefales frem til 4-års alder.

Vi har den bakovervendte testvinneren, men nå blir minstemann bilsyk, i tillegg snor han seg ut av selene og henger ut av setet slik at han kan vri seg og se fremover. Han er verdens største MAKK! Selene er jo så stramme at det nesten virker ubehagelig for han, likevel klarer han det. Min intensjon var at han skulle sitte bakovervendt så lenge som mulig, men ser jo at han ikke sitter særlig sikkert slik det er nå heller:(

Jeg har aldri hatt ungene i seter som er bakovervendte!!! Eldste ble bilsyk og urolig når hun satt bakovervendt så derfor snudde vi hun og det skjer den dag i dag at hun blir dårlig!! Og minste gutten har vi heller ikke bakovervendt. Det har jeg ingen grunn til men vi har ikke kjøpt nytt bilsete og det vi har er forover vendt. Har ikke bil eller noe selv så vi ser ikke noe grunn til å investere masse penger i ett bakover vendt sete når vi gjerne kjører bil 2-3 ganger i mnd og det som oftest bare til butikken og hjem igjen.

Vi bruker bilseter som er framover vendt!! Det har vi alltid gjort utenom når de var helt baby da. Eldste snudde vi ganske fort for hun ble så urolig av å sitte bakover vendt. Det blir hun fremdeles. Da vi ikke har bil selv så har vi fremover vendt sete til minsten også for vi ser ikke noe grunn til å kjøpe seter til de for flere tusen kroner når vi kjører bil gjerne 2 til 3 ganger i mnd

Utrolig dårlig overskrift og det provoserer meg at de trykker slik! Mange som bare leser overskriften og tar det som står der som rett...

Her sitter han bakovervendt og kommer til å gjøre det leeeenge! Jeg er veldig imot forovervendt sete, og gutten min skal ikke sitte i det selv om det bare er en kort tur. Ulykker skjer selv på korte turer...

Enig med deg T0mmelise at det er unødvendig å trykke en sånn artikkel når det står svart på kvitt fra vegvesenet at de anbefaler bakovervendt og det er bevist gang på gang at det er forskjell på liv og død i en kollisjon.
Skremmende at foreldre ikke tar det seriøst syns eg. Det burde vært påbudt. Men det er bare min mening :)

Dessuten så hjelper det ofte på barn som er bilsyke eller grintete i bilen å flytte de fra babystol til setestol, det hjalp hvertfall her i huset og har hørt flere anbefale det samme, derfor vi kom på det. Men så klart det gjelder ikke alle, så er ikke ment som å henge ut noen eller noe slikt, for alle barn er ulike og noen blir bilsyke av det, det tror eg på.

Back
Topp