Barnesete i en eller begge bilene?

Kms92

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Hva har dere som har 1 barn? Selv er jeg gravid og ønsker tips. Er det best med barnesete i begge bilene eller holder det med ett sete? :)

Vi hadde i en bil. Flytta bare over.. Ikke så billig akkurat med de så

Vi hadde i en bil. Flytta bare over.. Ikke så billig akkurat med de så

Var det enkelt å flytte over? ISO-fix? :) ser for meg at basen kan bli vanskelig å ta ut, men den er kanskje ikke det?

Tja, vi har tre barn. To i beltestol og ei i bakovervendt.

Ene bilen har plass til alle tre. Andre bilen har bare en beltestol og en bakovervendt, der er ikke plass til to.

Så lenge noen er hjemme i perm holder det med en bilstol, den som har ungen har stolen/bilen med stolen. Når ungen begynner i barnehagen synes vi det er praktisk å kunne dele på å levere og hente så ungen kan få kortere dag (en drar tidlig på jobb, den andre leverer. Den som da blir tidlig ferdig henter) og da må begge bilene ha stoler.

Vår eldste er fjerdeklassing og går til og fra skolen så det trengs ikke plass til alle tre ungene i begge bilene. Men må jo ha plass i hovedbilen. Har en beltestol i den andre så mannen kan hente mellomste (førsteklassingen) på sfo eller kan hente et sykt barn ved behov. Mens jeg kjører bilen mes plass til alle.

Tja, vi har tre barn. To i beltestol og ei i bakovervendt.

Ene bilen har plass til alle tre. Andre bilen har bare en beltestol og en bakovervendt, der er ikke plass til to.

Så lenge noen er hjemme i perm holder det med en bilstol, den som har ungen har stolen/bilen med stolen. Når ungen begynner i barnehagen synes vi det er praktisk å kunne dele på å levere og hente så ungen kan få kortere dag (en drar tidlig på jobb, den andre leverer. Den som da blir tidlig ferdig henter) og da må begge bilene ha stoler.

Vår eldste er fjerdeklassing og går til og fra skolen så det trengs ikke plass til alle tre ungene i begge bilene. Men må jo ha plass i hovedbilen. Har en beltestol i den andre så mannen kan hente mellomste (førsteklassingen) på sfo eller kan hente et sykt barn ved behov. Mens jeg kjører bilen mes plass til alle.

Så smart. Det tenkte jeg ikke over at den som har perm har et sete i sin bil og når barnet blir eldre så kan det bli lurere å få et sete til. :)

Hvis dere fremdeles bruker isofix, er det jo bare å kjøpe to baser, men vær obs på at ikke alle stoler passer i alle biler bare fordi man får festet det. ;)
Når du må over på beltefestet, lønner det seg å ha to, for det er verre å flytte.

Med den første stolen hadde vi to baser og ett sete. Stort sett så bærer man jo ungen inn og ut av huset i stolen uansett. Da vi gikk opp til neste sete, så kjøpte vi to, da de ikke er så enkle å ta ut og inn[emoji4] Isofix er kjempeenkelt!

Med den første stolen hadde vi to baser og ett sete. Stort sett så bærer man jo ungen inn og ut av huset i stolen uansett. Da vi gikk opp til neste sete, så kjøpte vi to, da de ikke er så enkle å ta ut og inn[emoji4] Isofix er kjempeenkelt!

Supert :) flotte tips! :)

Hadde et babysete. Gikk over til et i hver bil når vi gikk over til neste stol.

Da jeg jobbet fulltid, og vi byttet på levering/henting, hadde vi dobbelt opp med seter. Nå som det kun er jeg som henter og leverer trenger vi kun seter i min bil. :)

Trenger bare en babystol. Vi hadde isofix base stående i vår bil, og festet med belter når besteforeldre lånte ungen. Helt grei løsning og det er veldig enkelt å feste den med belter.

Neste stol derimot er gjerne litt styrete å montere/flytte. Så de hadde jeg hatt en i hver bil.

Akkurat nå har ikke besteforeldrene ekstra bilstol, så vi bytter heller bil enn å flytte over stol nr2.

Samme her, en babybilstol, men 2 bilstoler og nå 2 seter.

En babystol stol nr to og beltestol har vi en egen til hver bil. Har ikke noe annet valg da vi ikke har mulighet til å bytte bil og vi måtte bytte på henting/levering i BHG.

3åringen til sambo har sete i begge bilene våre [emoji5]
Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre med baby når den kommer, men blir muligens sete i begge biler

Back
Topp