Barneseng

Nobuko

Blir kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Går meg helt vill i utstyrsjungelen… :schocked028

Har sett på enkle sprinkelsenger (IKEA, Troll), voksesenger (Stokke sleepi, Sebra) og bedside crib (Troll, Moweo).

Skjønner at de har ulike bruksområder og sånt, men lurer på hvilken barneseng folk har gått for, og om dere har noen pros & cons for valget?
 
Går meg helt vill i utstyrsjungelen… :schocked028

Har sett på enkle sprinkelsenger (IKEA, Troll), voksesenger (Stokke sleepi, Sebra) og bedside crib (Troll, Moweo).

Skjønner at de har ulike bruksområder og sånt, men lurer på hvilken barneseng folk har gått for, og om dere har noen pros & cons for valget?
Sniker fra august, vi har en chicco next2me bedsidecrib etter storebror som vi var veldig fornøyd med, så gikk vi over til en helt vanlig sprinkelseng fra ikea når han var 4-5 mnd mener jeg :joyful:
 
Jeg kjøpte IKEA sprinkelseng, sundvik mener jeg den heter. Vil ikke ha sprinkler rundt hele. Også syns jeg det er praktisk at vi etterhvert kan gjøre den om til en seng ved å fjerne ene siden på sengen.

Er mest langtidsbruk jeg har tenkt på ved kjøp av seng :)

Kan bruke sprinkelseng som bedside også ved å ha inntil sengen, men blir litt trangt med 2 :smiley-ashamed004
 
Har bedside crib i starten, men etterhvert har vi kjøpt den enkleste og billigste sprinkelsengen fra IKEA.
 
Går meg helt vill i utstyrsjungelen… :schocked028

Har sett på enkle sprinkelsenger (IKEA, Troll), voksesenger (Stokke sleepi, Sebra) og bedside crib (Troll, Moweo).

Skjønner at de har ulike bruksområder og sånt, men lurer på hvilken barneseng folk har gått for, og om dere har noen pros & cons for valget?
Jeg velger kun sprinkelseng, da den ene gangen vi hadde mosekurv(med førstemann) så ble den ikke brukt noe særlig. Ser heller ikke verdien i å bytte seng igjen når babyen er 5-6mnd. Sprinkelsengen vi har nå er fra Ikea, men har kjøpt brukt. Vi kan også ta av ene siden etterhvert som barnet blir større, så den funker som en juniorseng også. Jeg kan se hvorfor man velger å kjøpe Bedside Crib, men personlig har jeg ikke lyst å bruke penger på det :)
 
Får låne en bedside crib av en venninne også tenker jeg å kjøpe en brukt sprinkelseng etterhvert. Blir vel enten at ungen ligger i bedside crib eller i vår seng i starten så stresser ikke så mye med sprinkelseng enda.
 
Har kjøpt sprinkelseng med dropside. Mest fordi jeg vet at jeg sover bedre om ungen ligger adskilt fra meg. Samtidig som jeg likevel må sette meg opp, og vite opp og ned på både meg selv og babyen når jeg skal nattamme. Så da orker jeg ikke å kjøpe enda en seng, som varer kort tid.. Hadde bare sprinkelseng til storebror, og det gikk veldig fint for oss!
36+1 i dag, og vi skal montere senga!
 
Vi arvet en Tova Bedside crib som var så og si ubrukt, også har vi kjøpt Stokke sleepi seng brukt (men kjøpt nye madrasser osv). :joyful: Syns den fra Stokke er såå fin, og supert at man kan "utvide" den når baby blir litt større!:Heartred

Så får vi se hvor hun faktisk foretrekker å sove da...:hilarious:
 
Vi er så heldige å få låne en bedside crib :) Om ungen kommer til å ville sove i den er et helt annet spørsmål, da går vi i så fall for samsoving i stedet. Har sprinkelseng til når lille er blitt litt eldre :)
 
Vi valgte å gå for Leander Classic for vi syntes den var så fin og passet så godt, samt at den kan justeres og senkes og trekkes ut. Kan brukes til ca 7 år, så tenkte her langsiktig. Men den fungerer ikke som bedsidecrib med mindre man senker bunnen på det laveste, og da tror jeg den er lavere enn sengekanten vår … Men for oss er det helt greit.
 
Vi arvet en Tova Bedside crib som var så og si ubrukt, også har vi kjøpt Stokke sleepi seng brukt (men kjøpt nye madrasser osv). :joyful: Syns den fra Stokke er såå fin, og supert at man kan "utvide" den når baby blir litt større!:Heartred

Så får vi se hvor hun faktisk foretrekker å sove da...:hilarious:
Jeg synes Stokke sleepi er skikkelig fin :love7 Kunne tenkt å starte med Stokke sleepi mini, mtp å kunne trille den mellom soverommet og stuen. Men klarer ikke helt å rettferdiggjøre prisen.

Har sett på finn.no, men synes det er vanskelig å vite hva som er et bra «kupp»:confused2
 
Jeg synes Stokke sleepi er skikkelig fin :love7 Kunne tenkt å starte med Stokke sleepi mini, mtp å kunne trille den mellom soverommet og stuen. Men klarer ikke helt å rettferdiggjøre prisen.

Har sett på finn.no, men synes det er vanskelig å vite hva som er et bra «kupp»:confused2

Ja, vi har også mini-varianten skrudd sammen nå, og har tenkt å ha den på stua helt i starten, tror vi! :joyful: Den er veldig fin, og som du sier praktisk at man kan trille den med seg. Vi kjøpte på finn.no til 2000,- inkl. utvidelse, himmelseng-stang med duk, sengekant og sånn oppbevaringsgreie til å henge på siden av sengen. Følte dette var en bra pris, selv om vi kjøpte ny madrass og den er litt slitt i malingen oppå kanten!:smug:
 
Ja, vi har også mini-varianten skrudd sammen nå, og har tenkt å ha den på stua helt i starten, tror vi! :joyful: Den er veldig fin, og som du sier praktisk at man kan trille den med seg. Vi kjøpte på finn.no til 2000,- inkl. utvidelse, himmelseng-stang med duk, sengekant og sånn oppbevaringsgreie til å henge på siden av sengen. Følte dette var en bra pris, selv om vi kjøpte ny madrass og den er litt slitt i malingen oppå kanten!:smug:
Vi endte opp med en brukt Stokke sleepi mini med alle utvidelsesdelene. Fikk med madrasser, men blir uansett å kjøpe nye.

Ser at man kan kjøpe madrass direkte fra Stokke, men sliter med å finne kun madrass i de vanlige barnebutikkene :confused: Hvor kjøpte du din?

Fikk med stang til himmelseng, men lurer på om det er vits å kjøpe duk… Det ser jo fryktelig koselig ut, men så var det det der med bør ha og vil ha :smiley-ashamed005
 
Vi endte opp med en brukt Stokke sleepi mini med alle utvidelsesdelene. Fikk med madrasser, men blir uansett å kjøpe nye.

Ser at man kan kjøpe madrass direkte fra Stokke, men sliter med å finne kun madrass i de vanlige barnebutikkene :confused: Hvor kjøpte du din?

Fikk med stang til himmelseng, men lurer på om det er vits å kjøpe duk… Det ser jo fryktelig koselig ut, men så var det det der med bør ha og vil ha :smiley-ashamed005

Hehe, ja det er jo ikke alltid man trenger det man har lyst på! Den er jo kun til pynt, men ser jo veldig koselig ut :angelic: :hilarious:

Vi kjøpte madrassene på Barnas Hus, de hadde ikke den minste inne akkurat da, men bestilte opp til oss :joyful:
 
Vi kjøpte Leander Linnea, på salg. Ikke så varig at den kan gjøres om til juniorseng, men ene sprinkelsiden kan tas bort når babytiden er over. Selve sengen kan vel brukes til 3-årsalder, og etter det kan den gjøres om til en liten sofa som kan stå på barnerommet eller i stuen. Synes det ser så koselig ut å ha himmel over sofaen, kan pynte med lyslenker og lage en koselig lesekrok, eller bare et leketelt/hytte.

Har også en liten/lun moseskurv da. Med vuggestativ, som kan låses.
 
Har Troll Oslo bedside crib (tror jeg) og Troll Lukas sprinkelseng etter storesøster. Fornøyd med begge og glad vi valgte å ha egen bedside crib, siden de ikke tar så stor plass som en sprinkelseng. Storesøster flyttet inn på eget rom når hu var ca. 5 mnd, så da byttet hu samtidig til sprinkelseng. Vi snekret en seng i høyden med trapp opp og med kose/leke-krok under sengen til storesøster når hun begynte å klatre ut av sprinkelsenga.

Siklet veldig på Stokke Sleepi og Leander Classic, men synes det er stiv pris…
 
Back
Topp