barneseng under et vindu...

*SommerMamma*

Forumet er livet
har vokst opp med at det er "fyfy"...ungen kan få trekk på seg og bli syk..og blablabla meg hær og der...

men nå har det seg sånn at det rommet som er nede i etg sammen med vårt og snuppa sitt, er litt "abakelig", dvs det passer egentlig aller best å ha sengen under vinduet for å innrede det naturlig!!!?[8|][&o]
er det fremdeles sånn at man ikke kan ha sengen under et vindu, eller er det bare alle bestemødre og oldemødres skrekk????

er det noen av dere som skal ha den under vinduet?
ja, jeg vet jeg er sykepleier, men jeg er nyutdannet som baaaare det!!!![8D] dessuten var ikke dette pensum!![;)]

Håper noen vet, sengen blir stående under vindu her også.

det er vel pgs trekken man ikke skal det, så om vinduet står åpen er det vel ikke så bra. men en jan vel lufte før sengetid og sove med vinduet igjen??? da gjør det vel ikke noe?? men ejg vet jo ikke dette da

men vi har ventil i vinduet.....og så "trekker" jo vindu litt om de er igjen, tiltross for at huset er heeeelt nytt....sånn er alle vindu da..[8|]

kommer vel ann på om det trekker der.. er det ganske nytt hus, skal  det ikke trekke. Så da skal d ikke være noe problem, men nå på sommeren trekker det jo heller ikke så mye så kanskje vanskelig å finn ut om det virkelig trekker....

Tror vel egentli dette mer var ett problem når vinduene før var mye dårligere.. [8|] 
Så er vel ikke så viktig lengre?[:-]

Du ville jo uansett merke ganske fort om ungen er mye forkjølet eller ellers virker påvirket av å ligge under vinduet når den tid kommer..

jeg er utdannet interinør konsulent å der lærte vi at en seng skal ALDRI stå under vinduet på grunn av trekk. enten du er voksen eller barn

Har gått interiørskolen og der anbefalte de IKKE å plassere senger direkte under vindu p.g.a kulderaset fra selve glassflaten, trekk fra lufteslisser i vinduskarm eller åpne vinduer.

På sykehuset anbefaler de ofte at babyer med gulsot skal ligge ved vinduet slik at det for dagslyset på seg... (men det er jo ikke noe dagslys om natten[8D])

Her lå forrige mann ved vinduet, og det kommer babyen til å gjøre også, har ikke opplevd trekk fra det vinduet det er snakk om da, hadde vi opplevd trekk fra det så hadde det blitt noe annet, tror også det var mer før i tiden, eller ikke bare før i tiden men på "eldre" vinduer...

Men hvet ikke jeg...

Vi kommer ikke til å ha babyen under vinduet her...
Men eldste snuppa sov under vinduet når hun var liten...
Som sagt før her, hvis det trekker ville jeg ikke satt senga der, men hvis det er nye vinduer tror jeg nok ikke det gjør noe...[:D][:D][:D]

Om det ikke trekker så voldsomt så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å plassere senga under vinduet. Og jeg har også tatt Interiørskolen og lært det motsatte[:D]
Er det hele senga rett under, eller bare kortenden ved siden av vinduet eller?

Jeg liker selv og ligge så nært vinduet som mulig for å få litt frisk luft, og tviler vel egentlig på at det er skadelig med litt trekk. Babyen ligger jo ikke naken der heller.

jeg har vindu rett over hodet mitt og det har mannen også (tå små vindu) babisen blir stående bitte litt unna, altså ikke RETT under for der er vi. Men ser ikke på det som noe problem. Trenger ikke ha vinduene åpen, bare lufte godt før de legger seg.

Jeg ville ikke ha gjort det, trekker jo uansett litt inn vinduer..

Min snuppe må ha senga under vinduet. (Kortenden halvveis under) Ingen andre muligheter, men det er helt nytt, og det er ikke nødvendig å ha det åpent. Har lufteventil lenger bort. Dessuten trenger de ikke å ligge med hodeenden ved vinduet. Kan ha fotenden der.

ORIGINAL: tordensky

Her blir barnesenga stående på siden av vinduet, viss du skjønner[:)] altså ikke rett under, men det trekker vel bort der fordi om..[8|] Jeg tror ikke det er noe problem å ha den under vinduet, så lenge vinduet er igjen[;)]

Samme her.. Har ikke muligheten til å plassere sengen annerledes, da rommet er veldig lite..[:-]

Back
Topp